Citat:
Ursprungligen postat av
aadde81
Intressant att han inte lyckas svara nej på dessa frågor. Det tolkar jag som ett ja.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...at-pa-skvaller
Har du någon koppling till medlemmar i Södertäljenätverket?
– I Södertälje finns det stora familjer som känner varandra. Familjer som har tagit sig till Södertälje från Turkiet, Irak och Syrien. Det finns stora släkten men var och en är en individ.
Finns det medlemmar i din släkt som sysslar med kriminalitet?
– Jag kan inte stå till svars för andras gärningar. Den här paketeringen är diskriminerande. Om alla i familjen Halef ska drabbas på grund av att någon med koppling till familjen är brottsling, det är inte bra. Det kommer drabba våra barn och barnbarn. Det är väldigt kränkande. Jag fattar inte varför mitt namn finns i det här registret överhuvudtaget.
Enl Ratsit finns 184st Halef i Sverige, varav drygt 90 är män. Enl Lexbase är 12 av dessa straffade, 10 män. Dvs mer än 10% av Halef-männen är straffade. Hur många har inte åkt dit ännu? Alla som gör nått fuffens blir ju inte fällda.
Robert Halef har 80st Halef-vänner på sin Facebook...
Med det sagt så kan du/vi nog utgå från att svaret är ja på de frågorna.
Nu känner han väl antagligen inte alla sina Facebookvänner så väl, som brukligt är, men att han inte skulle ha koll på detta när det är personer som bor i samma område låter osannolikt.