2020-09-17, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
I samhället. Du ser väl själv hur mycket skit som musselmanerna sysslar med, medans de kristna verkar vara mer lugna.

Med all respekt men vad du tycker dig se omkring dig är ingen tung ”bevisning”. Ex det som behandlas i denna tråd handlar om kristna.

Fast min poäng är att det finns inga onda religioner - bara onda religionsutövare - och de finns både inom islam och kristendomen
Citera
2020-09-17, 20:52
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamo-Kuken
Med all respekt men vad du tycker dig se omkring dig är ingen tung ”bevisning”. Ex det som behandlas i denna tråd handlar om kristna.

Fast min poäng är att det finns inga onda religioner - bara onda religionsutövare - och de finns både inom islam och kristendomen

Det finns ingen tung bevisning för att kristna skulle vara värre än musslemanerna, vilket var vad jag svarade på.
Citera
2020-09-18, 02:44
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977
Dom flesta syrianer var socar från början. Men nu börjar det ändras i och med att folk börjar förstå svensk politik bättre. Nästan alla egen företagare idag röstar borgerligt, för 20 år sedan så var det ett mirakel om hittade någon som röstade allt annat än vänster.

De röstar på KD endast för att Syrianer/Assyrer är djupt (läs fanstiskt) Kristna.

Enligt mig är de nästintill lika vidriga och klanifierade som deras kusiner, Araberna.
Citera
2020-09-18, 06:53
Medlem
Intressant att han inte lyckas svara nej på dessa frågor. Det tolkar jag som ett ja.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...at-pa-skvaller

Har du någon koppling till medlemmar i Södertäljenätverket?

– I Södertälje finns det stora familjer som känner varandra. Familjer som har tagit sig till Södertälje från Turkiet, Irak och Syrien. Det finns stora släkten men var och en är en individ.

Finns det medlemmar i din släkt som sysslar med kriminalitet?

– Jag kan inte stå till svars för andras gärningar. Den här paketeringen är diskriminerande. Om alla i familjen Halef ska drabbas på grund av att någon med koppling till familjen är brottsling, det är inte bra. Det kommer drabba våra barn och barnbarn. Det är väldigt kränkande. Jag fattar inte varför mitt namn finns i det här registret överhuvudtaget.
Citera
2020-09-18, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aadde81
Intressant att han inte lyckas svara nej på dessa frågor. Det tolkar jag som ett ja.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...at-pa-skvaller

Har du någon koppling till medlemmar i Södertäljenätverket?

– I Södertälje finns det stora familjer som känner varandra. Familjer som har tagit sig till Södertälje från Turkiet, Irak och Syrien. Det finns stora släkten men var och en är en individ.

Finns det medlemmar i din släkt som sysslar med kriminalitet?

– Jag kan inte stå till svars för andras gärningar. Den här paketeringen är diskriminerande. Om alla i familjen Halef ska drabbas på grund av att någon med koppling till familjen är brottsling, det är inte bra. Det kommer drabba våra barn och barnbarn. Det är väldigt kränkande. Jag fattar inte varför mitt namn finns i det här registret överhuvudtaget.

Enl Ratsit finns 184st Halef i Sverige, varav drygt 90 är män. Enl Lexbase är 12 av dessa straffade, 10 män. Dvs mer än 10% av Halef-männen är straffade. Hur många har inte åkt dit ännu? Alla som gör nått fuffens blir ju inte fällda.

Robert Halef har 80st Halef-vänner på sin Facebook...

Med det sagt så kan du/vi nog utgå från att svaret är ja på de frågorna.

Nu känner han väl antagligen inte alla sina Facebookvänner så väl, som brukligt är, men att han inte skulle ha koll på detta när det är personer som bor i samma område låter osannolikt.
Senast redigerad av Dynamo-Kuken 2020-09-18 kl. 07:34.
Citera
2020-09-18, 08:16
Medlem
kaktjuvens avatar
Vilka är dem andra tre?
Yilmaz Kerimo misstänks men dem andra två?
Ataseven eller?

Dem andra två tack!
Citera
2020-09-18, 08:40
Medlem
Läs Expressen artikel om idag Södertälje (tidningen har vaknat precis som Sarnecki). Mycket värre i staden än vad man kunde tro. Sen har det varit tyst om Södertälje i flera år eftersom man lyckades bura in några stycken mördare. Fortfarande en maffiastad med förgreningar överallt och djupt, inom kommunpolitiken, på Arbetsförmedlingen och i Försäkringskassan, i byggbolag och i näringslivets och bland köpmän. Och mitt i stan står den syrianska kyrkan som falsk symbol för ett rent och fridsamt gudfruktigt liv i församlingen.

Sen har Södertälje haft en socialdemokratiskt kommunchef i Godner i decennier som tystat ned, förminskat och kommit med falsk information om tillståndet i staden. Under tiden har det syrianska maffanätverket stärkts och kunna förgrena sig överallt. Svenska politikers och myndigheters uppgivenhetssyndrom kan stå som utropstecken för Södertälje. Redan när medierna skröt om Södertälje för ett antal år sedan när polisen lyckats röja en del och visade upp staden som ett mönster att det går att komma till rätta med den importerade kriminaliteten (de orden använde inte medierna) visste man att det var falska nyheter så det skrek eftersom det fortsatte pågå saker under ytan ingen ville se.
Så här går det när man importerar förmenta krigsflyktingar från annan del av världen med helt annan syn på hur man bygger samhällen än det vi i Sverige har, eller har haft.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2020-09-18 kl. 08:47.
Citera
2020-09-18, 10:22
Medlem
Plattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktjuven
Vilka är dem andra tre?
Yilmaz Kerimo misstänks men dem andra två?
Ataseven eller?

Dem andra två tack!

Ataseven ja. Hans syster är dömd till fängelse för omfattande assistansfusk och bedrägerier i det egna bolaget Jome omvårdnad AB.

Han själv äger fastigheter som inhyser illegala spelklubbar. Bland annat den numera nedlagda Oasen, där det skedde tre mord. Samtidigt som han satt i riksdagen för (M)

Ataseven borde vara den värsta exemplet på politiker som är insyltad i grov organiserad brottslighet.

Även fast han numera inte är aktiv inom politiken. Tycker jag att han kommit väldigt lindrigt undan i de senaste dagarnas skriverier.
Senast redigerad av Plattan 2020-09-18 kl. 10:51.
Citera
2020-09-18, 10:29
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamo-Kuken
Vet tyvärr inte

Men du lyckades med tre felaktiga ”dem” i ett inlägg

Tips:
Om man inte är så bra på att skilja på subjekt och objekt ser det bättre ut att
alltid ersätta både "de" och "dem" med "dom".
Då verkar man bara hälften så obildad som om man förväxlar "de" och "dem".
Citera
2020-09-18, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Det finns ingen tung bevisning för att kristna skulle vara värre än musslemanerna, vilket var vad jag svarade på.

Den enkla anledningen kan ju vara därför att muslimerna är fler, men att kristna från mena skulle vara duvungar stämmer inte.
Kolla på Södertälje, det är nog den mest utvecklade maffiaorganisationen i norra Europa, och dom är kristna araber.

https://www.expressen.se/nyheter/kri...et-sodertalje/
Citera
2020-09-18, 14:37
Medlem
Kontantbransch den där soppan i Södertälje med knarkhandel, svarta pengar och skattefiffel på restauranger, bidragsmygel och mutor till läkare och tjänstemän.

All assistans ska ske av statligt avlönad personal och kontanter avskaffas så slipper vi sånt här.
Citera
2020-09-18, 14:56
Medlem
Sam.Boyds avatar
Vem är det minsta förvånad.
Det har varnats för detta sedan 1980-talet.

Är man tillräckligt många så får man politisk makt.
Med politisk makt på lokal nivå kan man gynna den egna gruppen ekonomiskt o dess välbefinnande.

På riksdaganivå så kan man påverka landets lagar o bidragsflöden.

Det intressanta är hur oförstående partiledningarna sagt sig vara. De behöver klanrösterna o tycker de är smarta. De känner sig än så länge helt trygga i sina bubblor med i princip bara vita etniska svenskar i partitopparna.
Det har till o med varit meriterande att visa upp en eller två pigmenterade för att betona mångfald.

I stort så skulle tex en eller flera större grupper kunna komendera medlemskap i Liberalerna. På stämma/kongress välja in en egen partiledning o partledare.

Det handlar om i Liberalernas fall att bara registrera nya medlemmar piska ihop Ca 10,000 röster.

” Klicka här för att bli medlem. Det kostar bara 50 kr första året och är du under 26 år är första året gratis”
Källa: Liberalerna.

Låt säga att 50% är under 26 år o inte kostar något.

Då är kostnaden 250,000 kr för att överta kontrollen över pariet o dess kassa.
Dvs kostnaden är mindre än för en ny bil.

Då det rör sig om så små summor som 50kr per röst så kan den ”nya partiledaren” dessutom betala ut ersättning för kostnad för medlemskapet i kontanter (svarta pengar) till sina trogna klan väljare.

Partistödet är mellan 12 og 14 Miljoner kronorså det finns pengar att arbeta med efter seger.

Rätta mig om jag har fel.
Senast redigerad av Sam.Boyd 2020-09-18 kl. 15:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in