2013-03-29, 21:20
Medlem
Albozs avatar
Jag har inga finnar i ansiktet och har aldrig haft. Enstaka finnar har jag fått men jag ''spränger'' dem och sen försvinner dem för evigt dagen efter. Men i nacken och i ryggen har jag SÅ JÄVLA mycket! Det är fan jobbigt och vet inte vad jag ska göra!

Min hygien är utmärkt. Jag duschar varje dag och tvättar ansiktet minst 3-4 gånger per dag (även om detta inte är så bra för huden, ja). Jag borde inte ha så mycket finnar isåfall? Ansiktet är som sagt helt rent och har oftast blivit kallad för baby-face på grund av att jag är den ända med fräscht ansikte i umgängskretsen. Ingen av mina vänner har finnar i ryggen eller i nacken, men JAG har. Hur ska jag ta mig åt detta problem egentligen?
Citera
2013-03-29, 21:25
Medlem
Hajarnas avatar
Har ingen aning om varför.. men Proactiv hade tydligen någon produkt som skulle ta bort finnar på ryggen och kroppen.
Citera
2013-03-29, 21:26
Medlem
flashgrenades avatar
Köp en borste att skrubba ryggen med när du duschar, fungerar jättebra för mej

Fast då har jag inte "klassiska gula ansiktsfinnar" som går att klämma på ryggen utan får mer små röda prickar när jag inte använder skrubbborsten .
Citera
2013-03-29, 22:21
Medlem
Finns det någon chans att du använder dig av någon typ av hårgelé, vax eller dylikt?

Jag hade det problemet innan då jag använde mig av ett visst märke av vax som var väldigt fett så när jag sov på nätterna så snurrar jag ganska mycket runt med mitt huvud och kuddarna åker lite som dom vill.

Slutade med de vaxet och det minskade väldigt mycket.

MVH
jensen.
Citera
2013-03-29, 22:26
Medlem
Albozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashgrenade
Köp en borste att skrubba ryggen med när du duschar, fungerar jättebra för mej

Fast då har jag inte "klassiska gula ansiktsfinnar" som går att klämma på ryggen utan får mer små röda prickar när jag inte använder skrubbborsten .

Ah, tack så hjärtligt! Ska köpa en imorgon.

Citat:
Ursprungligen postat av jensen.
Finns det någon chans att du använder dig av någon typ av hårgelé, vax eller dylikt?

Jag hade det problemet innan då jag använde mig av ett visst märke av vax som var väldigt fett så när jag sov på nätterna så snurrar jag ganska mycket runt med mitt huvud och kuddarna åker lite som dom vill.

Slutade med de vaxet och det minskade väldigt mycket.

MVH
jensen.

Ja. Jag använder Dax Vax ibland, otroligt fet är den. Inte särskilt bra för håret kan jag säga men jag använder de bara lite.
Citera
2013-03-29, 22:31
Medlem
Vet inte om ditt vax kan vara problemet då, men du kan ju alltid testa eftersom du säger att ditt vax är väldigt fett, så får du det sen på kudden som sedan ligger mot din rygg och ger dig massa finnar.

funkade för mig iaf men är ju inte säkert att det är ju det som är ditt problem

MVH
jensen.
Citera
2013-03-29, 22:39
Medlem
ajajkaptens avatar
prova sola i solarium, brukar dämpa
Citera
2013-03-29, 23:05
Medlem
emmarrs avatar
hormoner..

solarium funkar för stunden, men sen när du inte solar så ökar fettproduktionen och sen är du tillbaks på ruta 1 har inga finnar själv, men har en nära släkting med samma prob som är kille..
Citera
2013-03-29, 23:19
Medlem
mindgasms avatar
ok jag brukar inte ge mig in i medicin men detta har jag grym erfarenhet av.

ta kontakt med läkare på vårdcentral, förklara läget, be om Roaccutane av firman Roche, slå i F A S S om du vill ha info. ( fass.se) Lycka till!
Citera
2013-03-29, 23:20
Medlem
liiths avatar
Använder du balsam? Testa utan ett tag.
Citera
2013-03-29, 23:43
Medlem
padus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alboz
Ja. Jag använder Dax Vax ibland, otroligt fet är den. Inte särskilt bra för håret kan jag säga men jag använder de bara lite.

Dax vax är en djävul för allt levande på denna jord, sluta upp med det
Citera
2013-03-29, 23:54
Medlem
Champinjons avatar
Var noga med att använda en mild, parfymfri tvål och tvätta ryggen noggrant när du duschar (gärna EFTER hårtvätt så får du kanske bort vaxet också). Sedan finns det både receptfria och receptbelagda krämer, geler, tvålar etc. som innehåller ämnen som dämpar uppkomsten av acne. Benzoyl peroxid är ett sådant ämne och finns till exempel i Basiron. Den tenderar att vara ganska uttorkande för huden... Titta på procentandelen Benzyol peroxid i de olika produkterna: ju lägre, desto mindre uttorkande men även mindre effekt. Det handlar nog lite om att hitta vad din hud tål. Jag har ju ingen aning om hur din rygg ser ut.

Jag hade problem med små, små röda prickar i ansiktet i de tidiga tonåren, men det gick över efter ungefär... Ett år kanske... Under tiden använde jag just Basiron.

Detta är något av en long shot, men: tvättmedel?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in