2013-03-29, 14:30
Medlem
dethalvabarnets avatar
Ändra så att ämnet man läser är --> checked="checked" istället för hela Flashback som default, tack.
Citera
2013-03-29, 14:42
Medlem
epost72s avatar
Nej tack...
Det var så tidigare och det är förbannat irriterande att ha sök i tråden som default.
Citera
2013-03-30, 04:55
Medlem
dethalvabarnets avatar
Varför inte söka i en annan flik som du har som överblickar hela forumet istället för då?
Citera
2013-03-30, 14:49
Medlem
epost72s avatar
Nja enligt min åsikt är det bättre att vara konsekvent.
Sök, söker i alla lägen överallt oavsett var man börjar att söka.

Tidigare ledde inkonsekventa defaults till att man inte fick sökträffar för att man råkade befinna sig i en tråd eller ett specifikt delforum.

Dvs man var alltid tvungen att kolla så att man sökte i hela forumet.

Bättre är då att istället ha som nu att man själv väljer om man vill söka delforumspecifikt eller trådspecifikt.

EDIT:

Jag förstår din poäng, men man måste tänka ett steg längre.
Folk hävdar att de inte hittar för att de råkar ha sökt i fel läge, typ.
Senast redigerad av epost72 2013-03-30 kl. 14:52.
Citera
2013-03-30, 21:37
Medlem
dethalvabarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Jag förstår din poäng, men man måste tänka ett steg längre.
Folk hävdar att de inte hittar för att de råkar ha sökt i fel läge, typ.

Räcker det inte med att förtydliga var man sökt så användaren ser det direkt efter sökning för att slippa detta?

Skulle vara även vara skönt med ny flik för varje sökning som man gör, speciellt när man läser en populär tråd.
Citera
2013-03-31, 01:18
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dethalvabarnet
Räcker det inte med att förtydliga var man sökt så användaren ser det direkt efter sökning för att slippa detta?

Skulle vara även vara skönt med ny flik för varje sökning som man gör, speciellt när man läser en populär tråd.
Om du råkar använda Firefox så kan du klicka med skrollhjulet på uppdateringsknappen för att klona fliken. Klona -> sök -> success

edit: Värre med laptops utan externa möss, men där kan du köra alt-D -> alt-enter för att markera adressfältet och sedan öppna adressen i en ny flik. Eller håll ctrl och dra fliken till en ny plats för att klona.
Citera
2013-04-01, 10:05
Medlem
dethalvabarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
Om du råkar använda Firefox så kan du klicka med skrollhjulet på uppdateringsknappen för att klona fliken. Klona -> sök -> success

edit: Värre med laptops utan externa möss, men där kan du köra alt-D -> alt-enter för att markera adressfältet och sedan öppna adressen i en ny flik. Eller håll ctrl och dra fliken till en ny plats för att klona.

Ah, visste inte det(mousewheel på uppdatera). nice , tack!
Citera
2013-05-29, 04:48
Medlem
OneUps avatar
Jag har också ett förslag: Det ska söka på det man har skrivit in i sökrutan. Det är rent larvigt hur totalt värdelös sökfunktionen är.
Citera
2013-05-29, 07:12
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneUp
Jag har också ett förslag: Det ska söka på det man har skrivit in i sökrutan. Det är rent larvigt hur totalt värdelös sökfunktionen är.

Har du nåt spedifikt exempel som påvisar att nuvarande sökning inte gör det?

Det jag kommer på som man skulle kunna ändra och som jag tror kan vilseleda en del är att det som default är markerat så att resultatet kommer i trådar, söker man t.ex på "kanelbulle" så får man ju upp alla trådar där det ordet förekommer men jag tror (observera ordet tror!) de flesta egentligen vill ha upp inläggen där ordet förekommer...?
Citera
2013-05-29, 09:37
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Har du nåt spedifikt exempel som påvisar att nuvarande sökning inte gör det?

Det jag kommer på som man skulle kunna ändra och som jag tror kan vilseleda en del är att det som default är markerat så att resultatet kommer i trådar, söker man t.ex på "kanelbulle" så får man ju upp alla trådar där det ordet förekommer men jag tror (observera ordet tror!) de flesta egentligen vill ha upp inläggen där ordet förekommer...?
Är du medveten om att man kan välja att antingen "visa ämnen" eller "visa inlägg"?
Citera
2013-05-29, 10:17
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Är du medveten om att man kan välja att antingen "visa ämnen" eller "visa inlägg"?
Om du läser inlägget igen så tror jag du förstår att Oddball är medveten om det
som jag tror kan vilseleda en del är att det som default är markerat så att resultatet kommer i trådar
Citera
2013-05-29, 10:27
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Om du läser inlägget igen så tror jag du förstår att Oddball är medveten om det
som jag tror kan vilseleda en del är att det som default är markerat så att resultatet kommer i trådar
Jaja

Poängen kvarstår. Man kan själv välja.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här