2013-03-28, 21:10
Medlem
Jag googlade lite random och hittade en tiopunktslista/basal guide för hemmafruar. Eftersom Sverige mer eller mindre avskaffat den traditionella hemmafrun men kan vara redo för en comeback så tänkte jag dela med mig till intresserade kvinnor som helt enkelt inte vet vad som förväntas.

Vi skulle också kunna diskutera och komma med tillägg till listan om det behövs.

http://www.wikihow.com/Be-a-Good-Housewife
Citera
2013-03-28, 21:21
Medlem
MrUnderligs avatar
Min hemmafru ska ha alla hålen öppna när jag kommer hem från jobbet och maten ska vara klar.
Citera
2013-03-28, 21:26
Medlem
En nicke-docka helt eneklt... Börja forska! Snart kanske ni kan köpa er en hemmafrurobot? Eller begär ni mer utav kvinnan?
Citera
2013-03-28, 21:28
Medlem
ajajkaptens avatar
i dagens samhälle finns istället hemmamän. tips för dem? hittade du en guide för dem?
Citera
2013-03-28, 21:31
Medlem
Kate80s avatar
Ungefär som att ta hand om en bortskämd jättebäbis (minus sexet).
Citera
2013-03-28, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ajajkapten
i dagens samhälle finns istället hemmamän. tips för dem? hittade du en guide för dem?

Bör inte deras sysslor vara desamma?
Citera
2013-03-28, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ajajkapten

Inte särskilt vanligt skulle jag tro. Lär ju spricka rätt fort då det går emot naturen.
Citera
2013-03-28, 21:36
Medlem
kolugns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gondolinklyka
Jag googlade lite random och hittade en tiopunktslista/basal guide för hemmafruar. Eftersom Sverige mer eller mindre avskaffat den traditionella hemmafrun men kan vara redo för en comeback så tänkte jag dela med mig till intresserade kvinnor som helt enkelt inte vet vad som förväntas.

Vi skulle också kunna diskutera och komma med tillägg till listan om det behövs.

http://www.wikihow.com/Be-a-Good-Housewife

hyffsat äcklig site om du frågar mig. hua!

är väl helt ok om par vill dela upp uppgifterna vid barn ex. och en är hemma och den andra på jobb.
men vad har grältekniker? / hur man lyssnar / har sex / etc med detta att göra?

en vettig grej ta upp hade mer kanske varit. Hur löser vi personen som är hemmas framtida pension?
Citera
2013-03-28, 21:39
Medlem
Mycket kritiska röster här. Hon ser rätt lycklig ut på bilderna skulle jag vilja påstå. Och ifall alternativet är att arbeta på ett kontor med tråkiga arbetsuppgifter och olika intriger så tror i alla fall jag att de flesta skulle vara lyckligare med hemmfrutillvaron. Att ta hand om sig själv och sin man/familj. Sedan tycker jag iofs gott att man kan ha en städerska trots att man har hemmafru.

Jag skulle vilja diskutera sexet och utseendet lite mer däremot. Bör en hemmafru vara lite mer tillmötesgående sexuellt än en hårt arbetande kvinna? Bör hon hålla sig fräschare (dvs gå till salong för brasiliansk vaxning snarare än att köra den svenska snål-varianten med rakhyvel och därmed halvtaskigt resultat)? Bör man som familjens "bread winner" kunna förvänta sig att vakna på morgonen av en avsugning?

Edit: Och ärligt talat tjejer. Om vi släpper på idealen lite. Vore inte en hemmafrutillvaro mer tillfredsställande än att delta i ekorrhjulet?
Senast redigerad av gondolinklyka 2013-03-28 kl. 21:41.
Citera
2013-03-28, 21:45
Medlem
kolugns avatar
Citat:
Mycket kritiska röster här. Hon ser rätt lycklig ut på bilderna skulle jag vilja påstå. Och ifall alternativet är att arbeta på ett kontor med tråkiga arbetsuppgifter och olika intriger så tror i alla fall jag att de flesta skulle vara lyckligare med hemmfrutillvaron. Att ta hand om sig själv och sin man/familj. Sedan tycker jag iofs gott att man kan ha en städerska trots att man har hemmafru.

Jag skulle vilja diskutera sexet och utseendet lite mer däremot. Bör en hemmafru vara lite mer tillmötesgående sexuellt än en hårt arbetande kvinna? Bör hon hålla sig fräschare (dvs gå till salong för brasiliansk vaxning snarare än att köra den svenska snål-varianten med rakhyvel och därmed halvtaskigt resultat)? Bör man som familjens "bread winner" kunna förvänta sig att vakna på morgonen av en avsugning?

men snälla....det är en illustration! självklart ser hon själaglad ut. Den lyckligaste kvinnan i världen som får viga hela sitt liv, kropp och själ åt en man guden i hennes liv

En hemmafru är en rätt hårt arbetande kvinna, bivis mer hårt arbetande än en kontorsråtta ex.
Så kanske han skulle göra lite brasiliansk vaxning på väg hem, läsa på lite om hennes njutning och slipa sin lyssnarteknik...

aggh jag blir så trött...
Citera
2013-03-28, 21:46
Medlem
Citat:

Ja, det beror på förutsättningar. Vissa kanske jobbar med något annat? Du tror, men vad ska avgöra om man blir lyckligare eller inte av den så kallade "hemmfrutillvaron", vad den nu innebär.

Citat:

Det blir väl upp till kvinnan och mannen att komma överens om, kanske beroende på deras ekonomiska situation? Vill du ha ett bj varje morgon? verkligen?
Citat:
Edit: Och ärligt talat tjejer. Om vi släpper på idealen lite. Vore inte en hemmafrutillvaro mer tillfredsställande än att delta i ekorrhjulet?

Nej, det är ett värre ekorrhjul.
Citera
2013-03-28, 21:50
Medlem
Kaustis avatar
Vette fasiken om jag skulle vilja ha en hemmafru alltså. Finns det någon härinne som haft en och kan berätta hur det är? Jag ser bara en tillbakahållen kvinna som inte har någonting att prata om framför mig när jag tänker på en hemmafru.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in