Citat:
Ursprungligen postat av gondolinklyka
Mycket kritiska röster här. Hon ser rätt lycklig ut på bilderna skulle jag vilja påstå. Och ifall alternativet är att arbeta på ett kontor med tråkiga arbetsuppgifter och olika intriger så tror i alla fall jag att de flesta skulle vara lyckligare med hemmfrutillvaron. Att ta hand om sig själv och sin man/familj. Sedan tycker jag iofs gott att man kan ha en städerska trots att man har hemmafru.
Jag skulle vilja diskutera sexet och utseendet lite mer däremot. Bör en hemmafru vara lite mer tillmötesgående sexuellt än en hårt arbetande kvinna? Bör hon hålla sig fräschare (dvs gå till salong för brasiliansk vaxning snarare än att köra den svenska snål-varianten med rakhyvel och därmed halvtaskigt resultat)? Bör man som familjens "bread winner" kunna förvänta sig att vakna på morgonen av en avsugning?
men snälla....det är en illustration! självklart ser hon själaglad ut. Den l
yckligaste kvinnan i världen som får viga hela sitt liv, kropp och själ åt en
man guden i hennes liv
En hemmafru är en rätt hårt arbetande kvinna, bivis mer hårt arbetande än en kontorsråtta ex.
Så kanske han skulle göra lite brasiliansk vaxning på väg hem, läsa på lite om hennes njutning och slipa sin lyssnarteknik...
aggh jag blir så trött...