2013-03-28, 17:28
Medlem
Tja,
Jag har bestämt mig att köpa en MacBook Pro i slutet på nästa månad (håller på att spara till en). Min huvudfråga är; hur stor är skillnaden mellan FL Studio och Logic Pro? Alltså kommer det ta lång tid att bli van/lära Logic Pro? Hur mycket är Logic Pro lik FL Studio (ifall det är det nu)? En annan fråga är också; måste man ha midi-keyboard eller liknande för Logic Pro?

Tack i förhand för svar!
Citera
2013-03-28, 17:36
Medlem
Raffesteks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fexell
Tja,
Jag har bestämt mig att köpa en MacBook Pro i slutet på nästa månad (håller på att spara till en). Min huvudfråga är; hur stor är skillnaden mellan FL Studio och Logic Pro? Alltså kommer det ta lång tid att bli van/lära Logic Pro? Hur mycket är Logic Pro lik FL Studio (ifall det är det nu)? En annan fråga är också; måste man ha midi-keyboard eller liknande för Logic Pro?

Tack i förhand för svar!
Jag själv har haft en Mac som jag skapade house på. I början när jag var nybörjare körde jag FL Studio och sedan när jag förstog allt med FL Studio gick jag över Logic Pro! Det rekommenderar jag verkligen, Logic Pro är svårt att börja med direkt, tycker jag iallafall.
Ska du sedan köpa FL Studio eller Logic Pro och inte ladda ner det så skulle jag verkligen rekommendera att börja med FL Studio, det hade varit segt att köpa Logic Pro direkt och sedan inte veta hur man ska göra, för efter min erfarenheter när man är nybörjare är det mycket svårare med Logic Pro än FL Studio.

Jag rekommenderar att köpa FL Studio & Logic Pro som jag gjorde.

Jag hoppas du tycker mitt svar svarade din fråga!

Undrar du över något mer? Isåfall är det bara att skicka ett privat meddelande till mig så ska jag försöka svara på frågan!

Glad påsk!

MVH Raffestek
Citera
2013-03-28, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raffestek

Det där svarade inte direkt på min fråga, haha! Men tack i alla fall!

Grejen är den att jag har redan använt FL Studio i ca 3-4 år eller något sådant. Vad jag undrar är som sagt hur stor skillnad det är mellan dessa program? Alltså tar det lång tid att bli van med Logic Pro efter att ha hållt på med FL Studio? Och måste man ha midi-keyboard eller liknande?

Glad påsk på dig med!
Citera
2013-03-28, 18:33
Medlem
Du måste inte ha ett MIDI-keyboard för att Logic ska fungera (men det underlättar i min mening när man ska hitta på melodier och sånt). Men du kan trycka in alla toner i din piano roll, eller använda ett virtuellt keyboard genom att trycka CAPS.

Annars kan jag inte svara på hur det är att gå från FL till Logic Pro då jag använt FL för lite. Det jag kan säga är att Logic Pro har ett rätt enkelt gränssnitt i min mening.
Citera
2013-03-28, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Canucks
Du måste inte ha ett MIDI-keyboard för att Logic ska fungera (men det underlättar i min mening när man ska hitta på melodier och sånt). Men du kan trycka in alla toner i din piano roll, eller använda ett virtuellt keyboard genom att trycka CAPS.

Annars kan jag inte svara på hur det är att gå från FL till Logic Pro då jag använt FL för lite. Det jag kan säga är att Logic Pro har ett rätt enkelt gränssnitt i min mening.

Tack för svaret.

Härligt att man inte behöver MIDI-keyboard. Jag brukar oftast sitta vid piano för att komma på saker och sedan fixa in det i programmet med hjälp av piano roll.
Jo, jag har sett att Logic Pro's och FL's gränssnitt ser rätt likt ut. Kan vara så att jag sett rätt fel.
Citera
2013-04-05, 15:31
Medlem
Maxiies avatar
Om du verkligen vill hålla dig till FL Studio rekommenderar jag att installera BootCamp på din Mac. Detta program ger till möjlighet att installera operativsystemet Windows. Jag använder det själv på min egen iMac och det funkar klockrent!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in