Citat:
Ursprungligen postat av Fexell
Tja,
Jag har bestämt mig att köpa en MacBook Pro i slutet på nästa månad (håller på att spara till en). Min huvudfråga är; hur stor är skillnaden mellan FL Studio och Logic Pro? Alltså kommer det ta lång tid att bli van/lära Logic Pro? Hur mycket är Logic Pro lik FL Studio (ifall det är det nu)? En annan fråga är också;
måste man ha midi-keyboard eller liknande för Logic Pro?
Tack i förhand för svar!

Jag själv har haft en Mac som jag skapade house på. I början när jag var nybörjare körde jag FL Studio och sedan när jag förstog allt med FL Studio gick jag över Logic Pro! Det rekommenderar jag verkligen, Logic Pro är svårt att börja med direkt, tycker jag iallafall.
Ska du sedan köpa FL Studio eller Logic Pro och inte ladda ner det så skulle jag verkligen rekommendera att börja med FL Studio, det hade varit segt att köpa Logic Pro direkt och sedan inte veta hur man ska göra, för efter min erfarenheter när man är nybörjare är det mycket svårare med Logic Pro än FL Studio.
Jag rekommenderar att köpa FL Studio & Logic Pro som jag gjorde.
Jag hoppas du tycker mitt svar svarade din fråga!
Undrar du över något mer? Isåfall är det bara att skicka ett privat meddelande till mig så ska jag försöka svara på frågan!
Glad påsk!
MVH Raffestek