Tja!
Jag ska försöka att formulera mig så klart och tydligt jag kan för att få bästa möjliga respons från er argumentaions-proffs där ute. To the story -->
I vintras bestämde vi (ett kompisgäng) att vi skulle börja utöva en aktivitet på fritiden. Aktiviteten i sig har ingen betydelse i sammanhanget. För att utöva detta hyr vi en lokal som i sin tur kostar pengar. Aktiviteten är en gång i veckan så det är ingen stor summa detta handlar om men som från mitt perspektiv känns tråkigt att betala då man inte deltagit. Det var så att det blev en dispyt inom gruppen vilket gjorde att jag enbart var med 2 gånger på denna aktivitet. Nu efter 5 månader får jag ett samtal från min kollega som vill att jag betalar min del för aktiviteten.
Detta är ingen big-deal för jag ska antagligen betala i alla fall men jag undrar ifall jag på något vi skulle kunna argumentera/övertala killen i fråga att inte betala. OBS! Vill bara göra detta som ett litet test. Jag undrar då vilka punkter jag kan trycka på? Allt går att omvandla till sin fördel om man bara vet hur.

.
Jag förstår att det kan vara svårt att hitta något konkret då ni inte har så mycket information. Men "feel free to speak". Använd din fantasi lite, det är som sagt lite utav ett test. Jag vill testa mig själv men behöver bara den där "knuffen i ryggen". Hur bär jag mig åt?