2013-04-02, 03:17
Medlem
PostWhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drfedei
Jo det kan man

Men håll bara käften..

TS, det blir riktigt svårt att spåra faktiskt det du kan göra är kanske att svara på frågan med en länk till tex en bild som i själva verket är en php fil som loggar folks IP www.ihih.se/bild.jpg

Jag sitter även på en Facebook exploit som jag hitta för några dagar sedan att jag kan se vad besökaren till min hemsida heter på Facebook (om han är inloggad)

Så nog går det att spåra!!
Citera
2013-04-02, 03:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rillaw
Istället för att skapa en tråd så fortsätter jag på denna.

Jag har nu blivit anmäld av en person eftersom jag har drygat väldigt elakt på hens ask fm sida. Hen vet inte vem jag är, så jag undrar hur mycket arbete ask.fm kommer lägga ner på mig. Tror ni det går till åtal eller att ask endast blockerar min ip eller skickar en varning eller någonting sådant?

Tack i förhand...

Ni behöver inte anklaga mig för detta för jag vet redan att det här var väldigt dumt gjort och skäms nu för detta.
Polisen arbetar just nu mycket seriöst med folk som begår brott på just Ask.fm, pga den där 14 åriga tjejen som tog livet av sig.

Min gissning: du kommer bli spårad, få böter, men inte mer än 5000:-.
Citera
2013-04-02, 03:41
Medlem
-Cobras avatar
Använd VPN om du inte vill bli spårad <3
Citera
2013-04-02, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nudtru
Polisen arbetar just nu mycket seriöst med folk som begår brott på just Ask.fm, pga den där 14 åriga tjejen som tog livet av sig.

Min gissning: du kommer bli spårad, få böter, men inte mer än 5000:-.

Härligt att höra, så nu kommer alla blattar vänta utanför mitt hus när dom får veta vem jag är
Citera
2013-04-02, 20:14
Bannlyst
Citat:
Härligt att höra, så nu kommer alla blattar vänta utanför mitt hus när dom får veta vem jag är
Ville bara få igång pulsen på dig

Ingenting kommer hända. Jag jobbar med detta & brott som sker på hemsidor där man bokstavligt talat ber om att bli trollad skiter vi för det mesta i.
Citera
2013-04-02, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nudtru
Ville bara få igång pulsen på dig

Ingenting kommer hända. Jag jobbar med detta & brott som sker på hemsidor där man bokstavligt talat ber om att bli trollad skiter vi för det mesta i.

Du skrämde faktiskt skiten ur mig. Jag har vart rätt orolig hela dagen och tanken om att få skämmas inför alla jag känner om vad jag skrivit och så har skrämt upp mig en del, men väldigt skönt att du skämtade med mig i alla fall
Citera
2013-04-06, 02:45
Medlem
ARNSRIKEs avatar
Citat:
Du skrämde faktiskt skiten ur mig. Jag har vart rätt orolig hela dagen och tanken om att få skämmas inför alla jag känner om vad jag skrivit och så har skrämt upp mig en del, men väldigt skönt att du skämtade med mig i alla fall

Skulle fan skämmas ögonen ur mig ifall folk skulle spåra mig på ask.fm. Folk skulle tro att jag var helt jävla rubbad. "När nyfikenheten går in, går vettet ut".
Citera
2013-04-06, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ARNSRIKE
Skulle fan skämmas ögonen ur mig ifall folk skulle spåra mig på ask.fm. Folk skulle tro att jag var helt jävla rubbad. "När nyfikenheten går in, går vettet ut".

Haha jag var inte särskilt rädd att bli åtal, utan för som du sa få skämmas för vad jag skrivit. Inte så kul att stå inför familjen och vänner.
Citera
2013-04-07, 19:07
Medlem
qrizzes avatar
ej nätverk

Övriga nätverksdiskussioner --> Övriga dator- och IT-diskussioner
/Moderator
Citera
2013-12-01, 12:53
Medlem
trattfans avatar
Tjena! Kan man se "Vart ifrån" folk skriver? Alltså vart i landet/världen en fråga kommer ifrån ?
Citera
2013-12-01, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Tjena! Kan man se "Vart ifrån" folk skriver? Alltså vart i landet/världen en fråga kommer ifrån ?
Beror på om personen i fråga använder VPN eller inte..
Citera
2013-12-01, 18:16
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flowlops
Beror på om personen i fråga använder VPN eller inte..
Det är jag som skriver och har ingen VPN.

Befinner mig utomlands och då försvinner ju poängen lite om det kommer upp. Inte för att jag har tänkt fråga något dumt eller så, but still!

Behöver man vara "avancerad" eller står det "Trattfan kommentera "Hej" från "landet""?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in