Ja, men var? Har ljusat upp skärmen för fullt men ser inte något svagt streck. Det där rosa som ni ser precis vid plasten är bara färgrester. Så här ser ett svagt positivt test ut: http://i47.tinypic.com/2ihxbi0.jpg
Det är, som jag nämnde tidigare, troligtvis bara färgrester precis vid plasten. Ett eventuellt teststreck ska sitta närmare kontrollstrecket. Som man ser på min bild t ex.
Till det jag behöver hjälp med:
Gjorde nyligen ett graviditetstest och tycker mig se ett svagt rött streck som indikerar graviditet. Ser någon annan också det eller skrämmer jag upp mig själv?
Det ser ut som ett positivt test.
Köp ett nytt och vänta några timmar innan du kissar på det.
Blir det likadant igen så är du med största sannolikhet gravid och bör boka tid på MVC.
Jag har hört att RFSU:s tester kan vara opålitliga och visa fel, dvs falskt positivt. Jag fick nåt liknande på Apotekets egna test, som skrämde livet ur mig, men jag var inte gravid.
Men följ de andras råd och köp fler tester av olika märken.
Det var ett två-pack så jag gjorde ett till av RFSU-testerna i söndags och det såg precis likadant ut. Som folk föreslog ska jag köpa ett av annat märke och se vad resultatet blir. Igen, tack så mycket för svar!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!