2013-03-28, 07:30
Medlem
diskretpunkts avatar
Som topic. Ingen vill höra erat skryt om löner eller förmåner, på erat moderna västvärlds slaveri.
Ni är löneslavar, och era chefer kör med er hur dom vill medan ni ler och tar den i 2:an.
Har hört på tok för många löneslavar skryta nu, och känner att någon måste sätta ner foten och visa vad folk i smyg tänker och tycker om det - rent generellt.
Kan inte på NÅGOT sätt se varför man skulle vilja skryta om att vara en löneslav, själv undviker jag ämnet och pratar tyst om det. Och jag är en i löneslavs armen, och SKÄMS för det.

Brudarna går igång på kokainbaroner, helikopter-rånare och möjligtvis spektakulära idrottsmän och artister.
Citera
2013-03-28, 07:40
Bannlyst
Du verkar vara olycklig. Stackars dig.
Citera
2013-03-28, 07:48
Medlem
Gryphems avatar
Han har en poäng, det finns en del löneslavar som han kallar det.
De skryter om sina löner dag in och dag ut, samtidigt som de sitter och varsamt smeker dina chefers bollar.
Men jag är inte tillräckligt irreterad för att göra en tråd om det, jag är rätt duktig på att sålla bort allt jag tycker är irreterande.

Kanske TS borde lära sig också?
Citera
2013-03-28, 09:15
Medlem
Det finns nog många som hade tagit den en bra bit ner i halsen för lite extra kosing. Att avveckla något indoktrinerat är inte speciellt lätt, speciellt inte när personen ifråga har fått kämpa för att få sitt arbete, då ses det som mer prestigefyllt och blir därför något positivt.

Jag tycker inte det är kul att arbeta - så som många rika personer jag hade gärna bytt pengar mot tid då det är väldigt avancerat att ha mycket av båda sakerna. Skälet till att de flesta personer arbetar är för att få pengar som de sedan spenderar för att kunna känna sig trygga - inte för att det är kul att arbeta.

Jag låter personer känna sig viktiga även om de inte är det, det håller många av dem lyckliga.
Citera
2013-03-28, 09:49
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diskretpunkt
Som topic. Ingen vill höra erat skryt om löner eller förmåner, på erat moderna västvärlds slaveri.
Ni är löneslavar, och era chefer kör med er hur dom vill medan ni ler och tar den i 2:an.
Har hört på tok för många löneslavar skryta nu, och känner att någon måste sätta ner foten och visa vad folk i smyg tänker och tycker om det - rent generellt.
Kan inte på NÅGOT sätt se varför man skulle vilja skryta om att vara en löneslav, själv undviker jag ämnet och pratar tyst om det. Och jag är en i löneslavs armen, och SKÄMS för det.

Brudarna går igång på kokainbaroner, helikopter-rånare och möjligtvis spektakulära idrottsmän och artister.

Det är tydligt att du har ett jobb och borde skaffa dig en karriär.

http://www.youtube.com/watch?v=tnlNUZqFzgY
Citera
2013-03-28, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diskretpunkt

Ja, det är så sexigt med kriminella, empatistörda och värdelösa avskum att jag blir alldeles våt.

Alla chefer är inte svin som kör med sina anställda, alla anställda är inte slavar på sina jobb utan kan ha jobb med mycket självständighet, flexibilitet och inflytande på sin situation.
Nu är det väl ganska uppenbart att poängen med tråden var att trolla, så förhoppningsvis hamnar den i papperskorgen ganska fort.
Senast redigerad av asswombat 2013-03-28 kl. 11:26.
Citera
2013-03-28, 12:11
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asswombat
Ja, det är så sexigt med kriminella, empatistörda och värdelösa avskum att jag blir alldeles våt.

Alla chefer är inte svin som kör med sina anställda, alla anställda är inte slavar på sina jobb utan kan ha jobb med mycket självständighet, flexibilitet och inflytande på sin situation.
Nu är det väl ganska uppenbart att poängen med tråden var att trolla, så förhoppningsvis hamnar den i papperskorgen ganska fort.

Tyvärr så har han rätt. Det är väl allmänt känt att badboys får brudar? Sen att de tsällan slutar lyckligt är en annan historia.

Tror bara TS är väldigt missnöjd med sin situation och hela tråden andas avundsjuka så det stänker om det.

Naturligtvis måste man inte känna sig som en slav eller ta chefens kuk i 2:an bara för man har en hög lön och fina förmåner. Trams!
Citera
2013-03-28, 12:15
Medlem
Christopher.s avatar
Visst är det i stor mån som du säger med, slav under tid och slav under chef. Med det sagt trivs jag mina jobb - har aldrig varit rädd för att sätta ner foten, även om det kostar mig arbetet, vilket det har gjort ett par gånger. Överlag har jag alltid drömt om att vara min egen chef, men den tiden kommer först när studierna är klara, har en vision om att skapa något eget och ha mina egna löneslavar.
Citera
2013-03-28, 12:19
Medlem
Denna löneslaven skall unna sig en resa till rom.
Ha så kul TS!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in