2013-03-28, 05:17
Bannlyst
Tänkte skaffa mig sån där fet laser som ser ut som i star wars och använda istället för tändare. Vad tror ni skulle det funka? Nu röker jag inte själv men fatta va coolt om man är på stan och någon frågar om eld så drar man upp en laserstråle som värsta jedikrigaren. Eller om man ska grilla, polarn ber dig tända grillen och du bara ligger kvar i solstolen och tänder med lasern. Sen kan man använda den i självförsvar också säkert. Var kan man köpa en sån riktigt kraftig pjäs?
Senast redigerad av swedishwalrus 2013-03-28 kl. 05:38.
Citera
2013-03-28, 06:44
Medlem
BigFatCones avatar
Du är medveten om att laser bara är en ljusstråle och den går således inte riktigt att reglera på det sättet. I sin serie Sci Fi Sience så skapade Michio Kaku något som på sätt och vis skulle likna ett lasersvärd men ändå inte. Det var bland annat plasma inblandat och det var inte direkt fickstorlek på svärdet. Dessutom var det bara rent teoretiskt.

Men det finns väl laserpekare som är så pass varma att dom kan tända en cigg?
Citera
2013-03-28, 09:35
Medlem
yggdrazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Men det finns väl laserpekare som är så pass varma att dom kan tända en cigg?
Visst finns det det. De är nog inte lagliga för privatpersoner att ha, och jag skulle nog inte vilja ha dem i närheten av mitt ansikte i händerna på någon självutnämnd jedikrigare. Kan hända att de skulle dra ganska mycket ström också.
Citera
2013-03-28, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedishwalrus
Tänkte skaffa mig sån där fet laser som ser ut som i star wars och använda istället för tändare. Vad tror ni skulle det funka? Nu röker jag inte själv men fatta va coolt om man är på stan och någon frågar om eld så drar man upp en laserstråle som värsta jedikrigaren. Eller om man ska grilla, polarn ber dig tända grillen och du bara ligger kvar i solstolen och tänder med lasern. Sen kan man använda den i självförsvar också säkert. Var kan man köpa en sån riktigt kraftig pjäs?

Trodde du på allvar att det fanns sådana lasersvärd som i star wars! Eller menade du bara en laser som var stark nog att tända eld på något?
Citera
2013-03-28, 12:00
Medlem
adequates avatar
Det heter ljussabel och inte lasersvärd, och de består inte av laser utan förmodligen någon form av plasma.
Citera
2013-03-28, 17:49
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adequate
Det heter ljussabel och inte lasersvärd, och de består inte av laser utan förmodligen någon form av plasma.
Det har du visserligen rätt i men det är svårt att sluta säga lasersvärd eftersom det är vad jag har kallat det i över 20 år, old habits... Enligt Wookipeda är det någon sorts plasma ja.
Citera
2013-03-28, 18:04
Avslutad
Jag har en sån här;
http://www.wickedlasers.com.hk/arctic

Den kan tända cigg, men är inget man vill vifta med i ansiktet.
Citera
2013-03-28, 18:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Jag har en sån här;
http://www.wickedlasers.com.hk/arctic

Den kan tända cigg, men är inget man vill vifta med i ansiktet.
Det var en sån där jag menade. Shit va coolt. Ganska stor handtag också, ser ut som i star wars. Hur högt går den om man lyser rakt upp?
Citera
2013-03-28, 18:40
Medlem
adequates avatar
Citat:
Det var en sån där jag menade. Shit va coolt. Ganska stor handtag också, ser ut som i star wars. Hur högt går den om man lyser rakt upp?
Nej, det där är en laser och du syftade helt klart på en ljussabel, i och med att du sade "som värsta jedikrigaren". Jedis använder inte blasters.
Citera
2013-03-28, 19:05
Avslutad
Citat:
Jag vet inte hur långt den kan lysa, men man kan lysa på molnen iaf.

Men det tråkiga med den är att man måste knappa in en "kombination" på on-knappen för att få den att lysa, slår man in kombinationen, så börjar den pulsera, sen får man trycka en gång till för att få den att lysa konstant, men då lyser den bara på halv effekt. Tryck en gång till o den lyser på full effekt.

Själva laser-pekaren är ca 15 cm lång o ca 2-3 cm bred.

Ska när jag tröttnat på den, modifiera den så att den funkar på full effekt, bara man trycker in knappen.
Citera
2013-03-28, 19:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av adequate
Nej, det där är en laser och du syftade helt klart på en ljussabel, i och med att du sade "som värsta jedikrigaren". Jedis använder inte blasters.
Same shit differentiering name.
Citera
2013-03-28, 19:30
Medlem
adequates avatar
Citat:
Same shit differentiering name.
Nej, laser och ljussabel är inte samma sak. En laser är en fokuserad ljusstråle med en specifik våglängd, medan en ljussabel är en stav av plasma.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in