2013-03-27, 09:03
Medlem
Damericuss avatar
Har någon av er testat på qapital.se för att få en koll på er privatekonomi?

Jag testar det nu och man kopplar sin bank med, i mitt fall som har swedbank, personnummer och personlig kod. Sedan hämtar qapital ut alla kontohändelser och gör lite snygga grafer av olika kategorier så som Mat & Dryck, Bil & Transport, Boende, Shopping, Egenvård ,Fritid & Nöje, Räkningar, Lön...mm mm. Statistiken är mycket omfattande och det går att skapa kategorier själv.

Väldigt rolig sida för den som gillar statistik, lite skrämmande för mig då jag fick se vad allting gick till. Blev lite smått paranoid då jag såg att jag hade i snitt 28.000 i utgifter per månad det senaste kvartalet, har dock nyss flyttat så får skylla på det. (Det sjönk till 12.500 per månad över ett halvår.)
Citera
2013-03-29, 23:46
Medlem
Verkar intressant, hoppas man får mail från dom snart!
Citera
2013-03-30, 02:36
Medlem
ettiss avatar
vilka banker stödjer den?
Jag använder det tyska DKB.
Citera
2013-03-30, 23:35
Medlem
Intressant sida, känns dock lite sådär att lämna sin personliga kod.. Hade varit bättre om man bara kunnat kopiera över sitt kontoutdrag och få all statistik.
Citera
2013-03-31, 03:11
Medlem
k4d9s avatar
Jag avråder er starkt från att ge ut några som helst uppgifter om bank och inloggning. Om jag förstår TS inlägg rätt så innebär det att "qapital" loggar in och hämtar uppgifter själva.

Säkert TS scam...
Citera
2013-03-31, 10:56
Medlem
Aldrig att jag skulle låta en utomstående part ha tillgång till mina bankuppgifter. Speciellt inte ett nystartat företag.
Citera
2013-04-04, 17:03
Medlem
Damericuss avatar
Den stödjer vad jag vet alla de svenska bankerna, jag har bara kopplat swedbank mot det.

Har kikat runt lite när det gäller banksäkerthet och hittade detta https://www.flashback.org/t544660
Dvs om man har en e-korts koppling till sitt kort så kan det kanske gå att handla med hjälp av det, jag har inte denna koppling och det går ej att skaffa utan tillgång till min dosa.

Är också bekymrad om säkerheten och har inte hittat något skrivet om qapital någonstans, varken possitivt eller negativt.
Citera
2013-04-05, 14:02
Medlem
Man kan inte göra så mycket med bara kod inloggning då, den koden som används är samma som du använder via tex appar. Jag vet också att detta drivs av seriösa personer med bakgrund inom bank.
Citera
2013-04-05, 16:31
Medlem
Fick idag en inbjudan till att öppna konto och har nu gjort det, måste säga att det är en riktigt snygg hemsida!

Har däremot inte velat uppge min personliga kod, men tja varför inte
Citera
2013-04-05, 16:41
Medlem
Blev fel;

men gillar att man kan lägga till CSN!
Citera
2013-06-25, 15:28
Medlem
Damericuss avatar
Har använt mig av den i 3 månader nu och tycker att den fungerar alldeles utmärkt, väldigt snygga grafer och lättöverskådligt.

Lite besviken på att jag snittar 4800 i månaden på mat och dryck, måste verkligen jobba på att hålla det nere lite. För många luncher ute och många utekvällar på helgerna där det även äts ute.
Citera
2013-06-26, 01:31
Medlem
Terrorist-Huberts avatar
Finns stöd för alldeles för få banker/kort. Jag handlar exempelvis allt på mitt OKQ8-kort, och eftersom det inte stöds så hamnar allt i samma kategori "kreditkort" istället för att de enskilda köpen hamnar som "mat och dryck" etc.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in