2013-03-27, 03:31
Medlem
I jobbsökningssyfte så undrar jag om det är någon som har koll på vilka marinor i Göteborgs-området, som har nattvakt nu under vintern? Vet ju att behovet av vaktande är stort vid dem större marinorna och främst dem med vinteruppställning.
Citera
2013-03-27, 07:22
Medlem
Det är väl medlemmarna själva som vaktar?
Citera
2013-03-30, 09:19
Medlem
Aldrig varit med om att någon annan än medlemmarna som turas om att vakta.
MÅSTE finnas bättre jobb om man är arbetslös, båtklubbarna har ju inte direkt gott om pengar i de flesta fall.
Citera
2013-03-30, 09:22
Medlem
BigBusinesss avatar
Bra tänkt! Även om båtklubbarna är fattiga så är nog många båtägare inte det. De kanske gärna lägger ut sitt vaktpass på entrepenad. Men det kanske inte är tillåtet enligt klubbstadgarna?
Citera
2013-03-30, 09:40
Medlem
Tror du klubbarna har råd att pytsa ut ett antal hundra tusen per år för att avlöna vakterna? Det är ideellt för fan.
Citera
2013-03-30, 15:51
Medlem
Helt rätt tänkt!
I mitt fall som egenföretagare blir det helt enkelt löjligt dyrt att missa nåt på jobbet så att när jag hade sommarplats där man skulle vakta två nätter per sommarsäsong så var det ett enkelt val att lägga på "entreprenad".
Först vaka en hel natt och sedan gå och jobba funkar inte för mig.
Helt övertygad om att jag tjänade flera tusenlappar på att lägga ut jobbet.
Så testa!
Är väl bara att sätta upp lappar och se om du får svar!

Hur det är med nattvakter vintertid vet jag inte, men sommartid är det iaf vanligt.
På mitt varv ligger vaktlistan tillgänglig på nätet, så kolla info där!

Lycka till!
Citera
2013-04-02, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Bra tänkt! Även om båtklubbarna är fattiga så är nog många båtägare inte det. De kanske gärna lägger ut sitt vaktpass på entrepenad. Men det kanske inte är tillåtet enligt klubbstadgarna?

De flesta båtägare är helt vanligt folk. Lån på hus och ägare till någon skabbig båt från 1980.
Bara för att man har en båt så är man inte gjord av pengar.
Citera
2013-04-06, 23:32
Medlem
CMs avatar
Jag blir en smula misstänksam mot folk som ställer den typen av frågor.

TS kanske har ärligt uppsåt, kanske är TS en tjuv som bedriver lite underättelsetjänst.
Jag vet inte, men varför chansa?
Citera
2013-04-07, 15:00
Medlem
burkturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollett
Aldrig varit med om att någon annan än medlemmarna som turas om att vakta.
MÅSTE finnas bättre jobb om man är arbetslös, båtklubbarna har ju inte direkt gott om pengar i de flesta fall.

Där jag hade båten innan så fanns det för länge sedan ungdommar i segelklubben som gick nattvakten. Men av någon anledning försvann det - i alla fall officiellt. (Skatt? ).

Sista sommaren där så kunde jag inte "min" natt - släktstrul. En jobbarkompis hoppade in - inga problem. Han tyckte det var skoj - och fick de pengar som friköp kostar.
Fast reglerna säger "båtägaren eller någon i besättningen". Min kompis har nog aldrig varit på en mindre båt än en färja

De riktigt stora hamnarna använder väl vaktbolag numera. Men kolla (internet eller telefon) med olika hamnar i trakten. (Typ: Vad kostar det att köpa sig fri..). Ofta finns det en tavla för vaktbyte - skriv upp dig där.

Lycka till
Citera
2013-04-12, 05:08
Medlem
sailing-boats avatar
edit
Senast redigerad av sailing-boat 2013-04-12 kl. 05:09. Anledning: fel
Citera
2013-04-12, 09:22
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xmabe
Helt rätt tänkt!
I mitt fall som egenföretagare blir det helt enkelt löjligt dyrt att missa nåt på jobbet så att när jag hade sommarplats där man skulle vakta två nätter per sommarsäsong så var det ett enkelt val att lägga på "entreprenad".
Först vaka en hel natt och sedan gå och jobba funkar inte för mig.
Helt övertygad om att jag tjänade flera tusenlappar på att lägga ut jobbet.
Så testa!
Är väl bara att sätta upp lappar och se om du får svar!

Hur det är med nattvakter vintertid vet jag inte, men sommartid är det iaf vanligt.
På mitt varv ligger vaktlistan tillgänglig på nätet, så kolla info där!

Lycka till!

Det är vanligt att ungdomar som tillhör de familjer som är med i båtklubben tar sådana vak för typ 500 kr per natt. Eftersom beloppet ligger under skattegränsen för vad man får ta ut från varje arbetsgivare så blir det skattefritt så länge omsättningen inte blir för hög (vet inte exakt vad skatteverket anser gränsen vara, men vi pratar om något tiotusental kronor per år)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in