• 1
  • 2
2013-03-26, 20:15
Medlem
dokoalseleds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sophisticatedcutiepie
Har redan gett dig svaret.
Har du provat den metoden själv? Blir det helt rent?
Citera
2013-03-26, 20:22
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dokoalseled
Har du provat den metoden själv? Blir det helt rent?

Jag har provat det och det blir väldigt rent och känns otroligt fräscht efteråt.
Det är även bra då det sköljer bort bakterier, virus och annat som skulle kunna göra en sjuk. Man skall dock inte använda vatten direkt från kranen, utan antingen kokt vatten med salt (används ljummet) eller saltlösning som man kan köpa.

Här är en annan bra länk: http://www.yogabutiken.se/info/infoNeti.asp
Citera
2013-03-26, 21:06
Medlem
HarryHotters avatar
Nässköljning är väldigt effektivt. Jag har liknande problem med att det aldrig går att snyta sig ren.

Det finns en spruta på apoteket som är avsedd för nässköljning. Koksaltlösning gör man med 1/2 liter ljummet vatten direkt från kranen blandat med en tsk salt (jodfri). Kör 3 ggr i varje näsborre så blir det bra.

http://www.apoteket.se/privatpersone...?Varuid=205467
Senast redigerad av HarryHotter 2013-03-26 kl. 21:08.
Citera
2013-03-26, 21:07
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Jag tror inte jag har mer snor än andra, men jag vet inte. Jag pratar inte om snor som rinner som när man är förkyld. Utan att jag får snurra och gnugga inne i näsborrarna om och om igen och det är slajm kvar tills jag använt halva rullen.

Ditt problem skulle troligtvis upphöra efter ett tag om du bara slutade vara där och gräva, att du håller på och petar och gräver gör att mer slem produceras pga att du irriterar slemhinnorna, låt dom vara ifred så brukar det bli bättre.
Citera
2013-03-26, 21:19
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryHotter
Nässköljning är väldigt effektivt. Jag har liknande problem med att det aldrig går att snyta sig ren.

Det finns en spruta på apoteket som är avsedd för nässköljning. Koksaltlösning gör man med 1/2 liter ljummet vatten direkt från kranen blandat med en tsk salt (jodfri). Kör 3 ggr i varje näsborre så blir det bra.

http://www.apoteket.se/privatpersone...?Varuid=205467

Tjaa, om man tycker det är okej att skicka amöbor rakt upp i hjärnan, så kan man använda ljummet vatten direkt från kranen.
Citera
2013-03-26, 21:25
Medlem
När jag är förkyld så kör jag med näsdukar. Jag har klippt till dem av gamla frottéhanddukar (är väl lite svårt att köpa tygnäsdukar numera) och jag använder dem bara hemma, går jag ut så tar jag med pappersnäsdukar. Fördelen med tygnäsdukar är att du tvättar bort snoret och kan återanvända dem, så det blir billigare, men framför allt mer skonsamt för näsan som inte blir röd och eländigt som den blir av strävt papper. Jag har många tygnäsdukar, så jag kör nästan med ett rejält "snyt" per näsduk, sedan åker den i tvättkorgen och en ny näsduk tas fram
Citera
2013-03-27, 02:24
Medlem
Varit sjuk som en hund i 4 dagar nu och märkte att det åt papper som fan redan första dagen, letade fram en ren kökshandduk och det fungera när jag är hemma och den åker i tvätten när jag blivit friskare.
Citera
2013-03-27, 12:45
Medlem
bratemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleKofot
Varit sjuk som en hund i 4 dagar nu och märkte att det åt papper som fan redan första dagen, letade fram en ren kökshandduk och det fungera när jag är hemma och den åker i tvätten när jag blivit friskare.

Släng den istället.....

Varför inte köpa billiga toarullar ? Jag köper alltid ICAs egna som kostar typ 16 spänn á 6 st.
Förstår inte folk som köper dem för tex 40:- för samma mängd, något mjukare kanske....
Citera
2013-03-30, 18:50
Medlem
M19s avatar
Citat:
tro't eller ej

Hur ska jag göra för att få rent näsan utan att behöva använda så in i helvetes mycket papper? Det känns som att snoret aldrig tar slut. Jag har testat med bara vatten men det känns som att det inte blir rent.

Fan, tänk på träden!

Och använd en vanlig duschhandduk tills du besökt läkaren, det är inte normalt att behövs snyta sig så mycket...
Citera
2013-04-05, 19:49
Medlem
Generalfreackys avatar
Citat:
Jag tror inte jag har mer snor än andra, men jag vet inte. Jag pratar inte om snor som rinner som när man är förkyld. Utan att jag får snurra och gnugga inne i näsborrarna om och om igen och det är slajm kvar tills jag använt halva rullen.

Jag tror definitivt att du har mer snor än alla andra, eller så producerar din kropp mer snor, för de jag har sett och läst nu så låter de heelt knaas..
Citera
2013-04-05, 20:05
Medlem
dokoalseleds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalfreacky
Jag tror definitivt att du har mer snor än alla andra, eller så producerar din kropp mer snor, för de jag har sett och läst nu så låter de heelt knaas..
Jag tror att det är antingen

1) jag har mer snor än andra pga att jag petar och skrubbar för mycket i näsan, teorin som togs upp tidigare i tråden

eller

2) jag är mer mån om att det ska vara fullständigt torrt i näsan än vad andra är, dvs överdrivet mån om att det ska vara inte ens minsta spår av någonting på slemhinnorna i näsan

Jag testade att blåsa ut när jag duschade och sen inte ta papper alls. Det verkade funka rättså bra. Men det verkar bara funka bra när jag duschar. Antagligen för att fuktigheten i luften gör att slemmet löses upp och sen snyter man ut mer än när det är torr luft och man bara haft in lite vatten från kranen i näsan. Men jag ska prova mer och funkar det inte bra så ska jag nog testa de där flaskorna som man spolar saltvatten genom näsan med.
Citera
2013-04-05, 23:10
Medlem
Generalfreackys avatar
Citat:
Jag tror att det är antingen

1) jag har mer snor än andra pga att jag petar och skrubbar för mycket i näsan, teorin som togs upp tidigare i tråden

eller

2) jag är mer mån om att det ska vara fullständigt torrt i näsan än vad andra är, dvs överdrivet mån om att det ska vara inte ens minsta spår av någonting på slemhinnorna i näsan

Jag testade att blåsa ut när jag duschade och sen inte ta papper alls. Det verkade funka rättså bra. Men det verkar bara funka bra när jag duschar. Antagligen för att fuktigheten i luften gör att slemmet löses upp och sen snyter man ut mer än när det är torr luft och man bara haft in lite vatten från kranen i näsan. Men jag ska prova mer och funkar det inte bra så ska jag nog testa de där flaskorna som man spolar saltvatten genom näsan med.

om jag får fråga en sak.. hur länge har detta med din snuviga näsa pågott? är du förkyld så kan jag förstå att du har mycket snor i din näsa, de har dom flesta. men när du är i duschen nästa gång så spolar du varmt vatten på näsan så du kan snyta ut snoret, snoret löses upp så du får ut de mesta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in