2013-03-25, 22:46
Medlem
bombaccis avatar
Sett att många har tatuerat olika citat på underarmen och att många har tänkt att tatuera sina namn?

Förstår inte varför. Varför tatuera in ett citat, det blir ju rätt trist i längden. Att tatuera något trist som carpe diem har ju tusentals andra redan gjort. Lite coolare i så fall med något på latin men känns så konstigt och det måste ju vara mycket värre med er som tatuerar era namn. Varför gör ni det?

Rädd för att glömma bort vad ni heter?

Lite fjortis över det hela, några har namngrejer som smycken med sitt namn och andra vill gå ett steg längre o tatuera in sitt eget namn.

"kalle gustavsson" ser ju väldigt snyggt ut på ens kropp...not

Förstår inte att man väljer att tatuera in något så fult o meningslöst. Riktigt WT i mina ögon.
Citera
2013-03-25, 22:49
Medlem
Sebzors avatar
Ja okej, vad ska vi diskutera?
Citera
2013-03-25, 22:50
Medlem
Som påminnelse? Som motivation att alltid bära runt på nått "gott" ord?
Citera
2013-03-25, 22:51
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Att tatuera något trist som carpe diem har ju tusentals andra redan gjort. Lite coolare i så fall med något på latin...
Carpe diem är latin.
Citera
2013-03-25, 22:51
Medlem
Presentpappers avatar
Har flera bekanta som också följt den trenden och tatuerat citat, oftast riktigt opersonliga och klyschiga rent ut sagt. Det är heller inget jag någonsin förstått mig på, men om de tycker det är fint är det ju roligt för dem såklart.

Då tycker jag det är finare med någon tecknad tatuering, något som symbolerfar någonting. Istället för att skriva det i text.
Citera
2013-03-25, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebzor

Hållkäften, hatar när såna som du dyker upp. Till och börja med kan du skriva ifall du har varit med om.något liknande och ge synpunkter hur du ser på saken.
Citera
2013-03-25, 22:58
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Presentpapper
Har flera bekanta som också följt den trenden och tatuerat citat, oftast riktigt opersonliga och klyschiga rent ut sagt. Det är heller inget jag någonsin förstått mig på, men om de tycker det är fint är det ju roligt för dem såklart.

Då tycker jag det är finare med någon tecknad tatuering, något som symbolerfar någonting. Istället för att skriva det i text.

Håller med. Sedan tycks alla säga att "jo men den där enhörningen betyder ju jätte mycket för mig..." Men ja vissa motiv kan jag förstå mera. Om man t ex är religiös och tatuerar in något sådan motiv så förstår jag det bättre. Men att tatuera in något citat som man slagit upp på nätet eller sitt eget namn...nä det är för dumt.
Citera
2013-03-25, 23:00
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebzor

Det säger sig självt. Men du kanske har lite svårt för dig min vänn? Vi ska diskutera varför så många väljer att tatuera in sina namn och random citat och vad vi tycker om det. Om detta är för svårt för dig så tipsar jag dig om laidback forumet istället.

Trevlig kväll.
Citera
2013-03-25, 23:16
Medlem
Håller verkligen med här!! tänkte också vad jävla wt det är med folk som tatuerar typ ''only god can judge me'' eller ''carpe diem!'' precis som alla andra. så jag valde att göra ''fånga dagen!'' och en bakåtvänd draksvans istället.
Citera
2013-03-25, 23:26
Medlem
Håller med på ett sätt, på ett annat inte.
Förnamn är det töntigaste man kan tatuera in. Efternamnet är dock något som kan vara för att hedra sin familj, mainstream, men bra mening iallafall.

Carpe Diem, Memento Mori m.m är nog också otroligt töntigt. Folk utan fantasi väljer dessa. Men andra citat, t.ex låttexter, filmcitat eller liknande, är väl enligt mig mer acceptabelt.
Men latin overall har blivit så otroligt white trash.
Citera
2013-03-25, 23:36
Medlem
Presentpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Håller med. Sedan tycks alla säga att "jo men den där enhörningen betyder ju jätte mycket för mig..." Men ja vissa motiv kan jag förstå mera. Om man t ex är religiös och tatuerar in något sådan motiv så förstår jag det bättre. Men att tatuera in något citat som man slagit upp på nätet eller sitt eget namn...nä det är för dumt.

Eller sitt eget personnummer, varför ställer jag mig frågan. Självklart är svarat att han själv tycker det är fint, men jag tyckte den såg rent ut sagt hemsk ut och kändes helt meningslös.
Citera
2013-03-25, 23:59
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Presentpapper
Eller sitt eget personnummer, varför ställer jag mig frågan. Självklart är svarat att han själv tycker det är fint, men jag tyckte den såg rent ut sagt hemsk ut och kändes helt meningslös.

Ja väldigt fult och låter väldigt "egenkärt".
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in