2013-03-25, 22:03
Medlem
Kobolds avatar
Jag tänkte att vi kunde göra ett litet experiment. Någon som tror på medium och deras förmåga att kontakta avlidna personer ställer upp som försöksperson och tar livet av sig för att vi ska kunna kontakta honom via ett medium. Först kommer vi överens om en fras som inget medium rimligtvis kan gissa. Om mediet uttalar denna fras kan vi vara säkra på att kommunikation sker mellan mediet och den avlidne försökspersonen. Vem känner sig manad? Det är ju inte farligt att dö om man fortsätter att leva på andra sidan.
Citera
2013-03-25, 22:33
Medlem
KycklingIRymdens avatar
Varför måste du skriva som om du är helt okunnig inom det paranormala eller spirituella? Att avsluta sin mänskliga upplevelse i förtid är bara dumt >.>
Citera
2013-03-25, 22:40
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KycklingIRymden
Varför måste du skriva som om du är helt okunnig inom det paranormala eller spirituella? Att avsluta sin mänskliga upplevelse i förtid är bara dumt >.>

Varför det? Om det är för en god sak, att bevisa det paranormala, så måste det väl vara OK. Sen fortsätter man ju leva på andra sidan.
Citera
2013-03-25, 23:57
Avslutad
När ska du sluta smutsa ner den här forumsdelen med helt meningslösa och korkade trådstarter? Du har ju uppenbarligen noll kunskap om ämnet. Läs på lite om du nu är så intresserad som du ger sken av, och kom sedan tillbaka. Så kanske vi kan föra en vettigare diskussion.
Citera
2013-03-26, 00:35
Medlem
Potenza.adeguatas avatar
"Jag tänkte att vi kunde göra ett litet
experiment. Någon som tror på medium
och deras förmåga att kontakta avlidna
personer ställer upp som försöksperson
och tar livet av sig för att vi ska kunna
kontakta honom via ett medium."

Kolla här.. det finns ett syfte med att vi lever här på jorden, och det är för att vi ska lära oss saker. Tex hantera ilska eller likn.
Tar man livet av sig kommer man direkt tillbaka till jorden igen. För att lära sig det man från början kommit hit för.
Du har själv valt, även fast du inte minns det (ligger i ditt undermedvetna- går du till en regressionsterapeut så kommer hen hjälpa dig minnas det du vill minnas-där får du även dina bevis) , att komma hit i syfte att lära dig saker.
Citera
2013-03-26, 15:40
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
När ska du sluta smutsa ner den här forumsdelen med helt meningslösa och korkade trådstarter? Du har ju uppenbarligen noll kunskap om ämnet. Läs på lite om du nu är så intresserad som du ger sken av, och kom sedan tillbaka. Så kanske vi kan föra en vettigare diskussion.

Jag snackar om ett tankeexperiment inom det paranormala. Om det inte passar så kan du väl hålla till i nån tråd där man diskuterar älvor eller nåt.
Citera
2013-03-26, 15:43
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potenza.adeguata
"Jag tänkte att vi kunde göra ett litet
experiment. Någon som tror på medium
och deras förmåga att kontakta avlidna
personer ställer upp som försöksperson
och tar livet av sig för att vi ska kunna
kontakta honom via ett medium."

Kolla här.. det finns ett syfte med att vi lever här på jorden, och det är för att vi ska lära oss saker. Tex hantera ilska eller likn.
Tar man livet av sig kommer man direkt tillbaka till jorden igen. För att lära sig det man från början kommit hit för.
Du har själv valt, även fast du inte minns det (ligger i ditt undermedvetna- går du till en regressionsterapeut så kommer hen hjälpa dig minnas det du vill minnas-där får du även dina bevis) , att komma hit i syfte att lära dig saker.

Men skit i det där med att ta livet av sig då. Ta en gammal eller dödsjuk person som snart ska avlida ändå. Eller så bara väntar man tills den dagen kommer att man kilar vidare. Det viktiga här är alltså att upprätta ett protokoll för kommunikation, så att man vet att man verkligen talar med den avlidne.
Citera
2013-04-08, 16:16
Medlem
Kobolds avatar
Att ingen är intresserad av detta tar jag som ett tecken på att alla paranormaltroende vet att hela den här farsen med att tala med de döda är på låtsas och vill inte spräcka bubblan och krossa fantasin.
Citera
2013-04-08, 20:24
Medlem
castanedas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Jag tänkte att vi kunde göra ett litet experiment. Någon som tror på medium och deras förmåga att kontakta avlidna personer ställer upp som försöksperson och tar livet av sig för att vi ska kunna kontakta honom via ett medium. Först kommer vi överens om en fras som inget medium rimligtvis kan gissa. Om mediet uttalar denna fras kan vi vara säkra på att kommunikation sker mellan mediet och den avlidne försökspersonen. Vem känner sig manad? Det är ju inte farligt att dö om man fortsätter att leva på andra sidan.

Har ett bättre förslag, varför inte ta livet av dig själv då är du ju verkligen centralfiguren i experimentet, visserligen blir det lite knas med rapporteringen via medium, då det förmodligen inte finns något nu levande medium som skulle stå ut med ditt pladder..*SSS*
Citera
2013-04-09, 00:02
Medlem
whosyourdaddys avatar
Jag ser inte varför "troende" skulle ha behov av att bevisa det de redan vet.
Däremot förstår jag dom som söker bevis inom det "övernaturliga", det ligger i människans natur.
Med öppet sinne och intuition kommer man långt om man vill ha bevis, men förvänta dej inte bevis i form av stoft från en ande i en liten plastpåse.
Citera
2013-04-09, 00:41
Medlem
KycklingIRymdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Varför det? Om det är för en god sak, att bevisa det paranormala, så måste det väl vara OK. Sen fortsätter man ju leva på andra sidan.

Ursäkta långsamt svar.

Är en något egocentrerad bevisföring för den s.k. 'paranormala tron' verkligen vad du menar som "OK"? I så fall ber jag dig vänligen att känna efter en gång till.

Att du mest vill provocera fram dumma svar från de s.k. 'troende' undgår knappast ingen. Jag tror att om du vill ha vettiga svar får du formulera om grundfrågan till något mer genomtänkt istället för någon slags personlig masturbation över 'hur dum andra är' kontra 'hur klipsk jag är' som du införskaffar via en frågeställning som knappast talar till din fördel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in