2013-03-25, 21:54
Medlem
Nu är det 54 142 besökare inne. Men tittar vi på aktuella ämnen finns det ingen tråd med över 800 besökare i. När det är ett bra tryck på FB då brukar det ha hänt något som gör att en tråd kan ha 10 000 besökare i samma tråd.

Så min fråga är var är de nu?
Citera
2013-03-25, 21:57
Medlem
Har den där mätaren för läsare någonsin varit 100% aktuell och pålitlig?
Citera
2013-03-25, 21:58
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Är ju inte så att det endast finns en tråd på Flashback, antagligen är de väl och läser någon annan tråd då?
Citera
2013-03-25, 22:00
Medlem
Lyxlirares avatar
Vi får väl hoppas att det tyder på att Flashback erbjuder en bra bredd, så att alla inte sitter och läser samma sak.

Dock behöver vi knappast bry oss om detta.
Citera
2013-03-25, 22:01
Medlem
Jo det är väl så att det är extremt utspritt idag. Men när det går från 35 K till 54 K besökare på ett par timmar och ingen extremtråd med tusentals besökare i, ja det är väl därför jag undrar.
Citera
2013-03-25, 22:38
Medlem
AbdullahSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fulgrogg
Har den där mätaren för läsare någonsin varit 100% aktuell och pålitlig?

Ja men vad fan skulle den annars vara? Inaktuell beräkning av aktuellt besökarantal?

Vi ska vara glada att det inte är HÄ-klättrare som drar hit besökare.
Citera
2013-03-26, 12:32
Medlem
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsarkivet
Jo det är väl så att det är extremt utspritt idag. Men när det går från 35 K till 54 K besökare på ett par timmar och ingen extremtråd med tusentals besökare i, ja det är väl därför jag undrar.
Fast att det går så på ett par timmar är rätt naturligt då antalet besökare ändras just med tiden och det finns vissa tidpunkter då fler är aktiva.

Det är inte konstant aktivitet över dagen, utan klockan 19:00 kommer ha mer folk än 03:00, och det rent allmänt sker att det klättrar upp från typ klockan 16:00 till en topp kring 20:00-23:00 och sedan faller av igen.
Eller nåt sånt, har inte koll på de exakta klockslagen.
Citera
2013-03-26, 18:36
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbdullahSvensson
Ja men vad fan skulle den annars vara? Inaktuell beräkning av aktuellt besökarantal?
Ja? Är den inte aktuell så är den naturligtvis inaktuell. Jag tror nog inte att den uppdaterar varenda minut huruvida en användare är aktiv eller inte. Det blir nog en del eftersläpning.
Citera
2013-03-26, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
Fast att det går så på ett par timmar är rätt naturligt då antalet besökare ändras just med tiden och det finns vissa tidpunkter då fler är aktiva.

Det är inte konstant aktivitet över dagen, utan klockan 19:00 kommer ha mer folk än 03:00, och det rent allmänt sker att det klättrar upp från typ klockan 16:00 till en topp kring 20:00-23:00 och sedan faller av igen.
Eller nåt sånt, har inte koll på de exakta klockslagen.

Visst är det så att det skiljer sig på antalet besökare vid olika tider. Det jag menar är att när det är väldigt många besökare på fb, då brukar det synas i en eller ett par specifika trådar. Senast hittade jag ingen tråd som motsvarade det höga antalet besökare.

Ser ni en tydlig ökning av besökare under de senaste månaderna?
Citera
2013-03-26, 20:17
Medlem
Saruman87s avatar
men asså... 54000 besökare o största tråd 800 besökare.. Det låter väl rimligt? Har du nån aning om hur många jävla trådar det finns på FB?
Citera
2013-03-26, 20:37
Medlem
SiSeniors avatar
"Bra tryck på FB" har ingenting att göra med hur många användare som läser en specifik tråd, utan hur många som är online. Trådar med 10k läsare är ytterst sällsynt. Större händelser som intresserar stora massan måste inträffa för att trådar ska bli så stora. Ge oss en ny Breivik så har du din tråd med 10k+ läsare, jag lovar.
Citera
2013-03-26, 20:42
Medlem
Moff .. es avatar
Otroligt många! Breivik hade väl strax under 60.

Kan det var Vikingbussarna?

Detta historiska ögonblick då landet gick i baklås?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in