• 1
  • 2
2013-03-27, 10:25
Medlem
Kunde inte låta bli att le när jag läste om dina intressen. Jag kan också få sånna infall där jag är SUPER-intresserad av nånting i några veckor för att sedan tröttna.

Senaste tiden har det varit dinosaurier och rymden. Innan dess fotoalbum. Sitter och googlar om ämnena hela tiden. Det kan också vara så att jag tittar på en viss typ av filmer ett tag (eller dokumentärer om ämnet jag är intresserad av) Det kan bli svårt att skilja på vad man verkligen gillar och vad som kommer bli tråkigt efter ett tag.

Många av dina hobbys låter ju dock som sånt som är ganska naturligt att man tröttnar på efter ett tag, (t.ex. hudvård) eller så har du bara inte hittat din grej. Vissa gillar ju datorspel hela livet, det kanske inte är just din grej bara.
Citera
2013-03-27, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DexterWarden
Jag fick diagnosen AS när jag var femton och de vill hävda att det är därför jag är så intensiv i mina perioder; t.ex. när Skyrim var mitt intresse så spelade jag inte bara spelet, utan jag läste på en massa om loren, fixade massa med moddar, läste på forum, etc, för att "mata" intresset, liksom jag såg massa youtube-vids och funderade på RP-idéer. När EVE: Online var mitt intresse så öppnade jag runt fyra spelkonton för att tröttna en månad senare. Entropia Universe ska vi inte ens tala om ... där snackar vi riktigt dyrt intresse. Jag har i alla fall mat hemma när jag intensivt är inne på något intellektuellt ämne snarare än någonting som kostar pengar.

Klart vi kan ge tips på intressen, men själva grejen verkar ju snarare vara att du hittar dina temporära intressen själv. Du borde egentligen adressera det riktiga problemet: ditt låga mående när du inte är intensivt upptagen med ett intresse. Antidep kan vara någonting att fundera på för att undvika den extrema botten man kan nå ibland. Personligen finns det ingenting jag fruktar lika mycket som en depression.

Jodå det är sant. Mår skitdåligt nu när jag inte har något att göra.
Antidepressiva gör en bara känslolös och kall och min psykolog hjälper mig inte så jag sket i henne.

Har över 2000 timmar speltid, tittar på hela serier osv förut. Nu finns det inget mer känns det som.
Citera
2013-03-27, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av animesuperhero
Kunde inte låta bli att le när jag läste om dina intressen. Jag kan också få sånna infall där jag är SUPER-intresserad av nånting i några veckor för att sedan tröttna.

Senaste tiden har det varit dinosaurier och rymden. Innan dess fotoalbum. Sitter och googlar om ämnena hela tiden. Det kan också vara så att jag tittar på en viss typ av filmer ett tag (eller dokumentärer om ämnet jag är intresserad av) Det kan bli svårt att skilja på vad man verkligen gillar och vad som kommer bli tråkigt efter ett tag.

Många av dina hobbys låter ju dock som sånt som är ganska naturligt att man tröttnar på efter ett tag, (t.ex. hudvård) eller så har du bara inte hittat din grej. Vissa gillar ju datorspel hela livet, det kanske inte är just din grej bara.

Förra veckan var det psykologi. Idag ser jag på the big bang theory haha.
Hudvård är inget stort intresse eg. Jag vill bara ta bort min akne som är kvar sen förr.
Kul att höra att du är likadan faktiskt!
Citera
2013-03-27, 13:20
Bannlyst
Ja Du Hade Kunnat Tagit Nåt Så Du Blir Uppåt I 2 3 Veckor O Sen Leta En Ny Hobby Du Mår Så Bra :d
Citera
2013-03-28, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HakuwnaMatata
Ja Du Hade Kunnat Tagit Nåt Så Du Blir Uppåt I 2 3 Veckor O Sen Leta En Ny Hobby Du Mår Så Bra :d

Kan, kan jag väl.

Kram
Citera
2013-03-28, 13:04
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MicrosoftSam
Varför är det såhär?
När jag inte hade något att göra alls blev jag deprimerad som ett as och gick till psykolog och allt, men när jag då började med cannabis så hade jag något att göra, därför ej deprimerad.
Det är sjukt det här.
Och vad kom ni fram till där?
Citera
2013-03-28, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overkokt.Blomkal
Och vad kom ni fram till där?

Vi kom fram till att jag mådde dåligt.

Jag fick rita ett streck varje vecka som visade hur bra/dåligt jag mådde.
Om jag av misstag ritade mitt streck lite för långt åt Vänster/Höger (Dåligt-Bättre) så såg hon det och trodde att det var farligt..

Kort sagt: Vi kom fram till ingenting.
Citera
2013-03-28, 13:33
Medlem
Är också en som blir insnöad på olika saker, har läst flertal olika böcker och internetsidor om olika ämnen.

Varför det är så vet jag inte, men tror att det i grund och botten kan handla om att man egentligen inte har några riktiga intressen. Man vet helt enkelt inte vad man ska göra, men vill ändå hålla sig sysselsatt. Därför letar man efter olika ämnen att snöa in sig på, som egentligen kanske inte är ens grej.

Hur är annars det runt omkring dig? Vänner, familj, arbete etc. Personligen händer det att jag snöar in mig på saker när jag känner mig uttråkad eller ensam och inte har något annat att fördriva tiden med. Kanske det är så att du, liksom jag, har för mycket självtid och bara har dig själv att tänka på?

Hoppas att detta gav någon nytta . Ett tips är ju att utnyttja situationen och börja på en utbildning som handlar om det ämnet du är insnöad på.
Citera
2013-03-28, 13:44
Medlem
ritoxs avatar
Är likadan, snöar verkligen in på ett visst intresse. Förtillfälelt så är det tatueringar, har sparat ned X antal bilder på olika gaddningar som jag vill påbörja. Men snart lär det väl bytas mot något nytt super spännande, suck!
Citera
2013-03-28, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saak100
Är också en som blir insnöad på olika saker, har läst flertal olika böcker och internetsidor om olika ämnen.

Varför det är så vet jag inte, men tror att det i grund och botten kan handla om att man egentligen inte har några riktiga intressen. Man vet helt enkelt inte vad man ska göra, men vill ändå hålla sig sysselsatt. Därför letar man efter olika ämnen att snöa in sig på, som egentligen kanske inte är ens grej.

Hur är annars det runt omkring dig? Vänner, familj, arbete etc. Personligen händer det att jag snöar in mig på saker när jag känner mig uttråkad eller ensam och inte har något annat att fördriva tiden med. Kanske det är så att du, liksom jag, har för mycket självtid och bara har dig själv att tänka på?

Hoppas att detta gav någon nytta . Ett tips är ju att utnyttja situationen och börja på en utbildning som handlar om det ämnet du är insnöad på.

Jag är totalt ensam, även fast jag är en snäll och trevlig kille.
Jag har dock en flickvän

Vissa klarar faktiskt av att vara ensam, och med ensam menar jag inte som alla andra som har "kanske 1, 2 kompisar som jag brukar supa med" Utan jag är hemma eller hos min flickvän,
ingen annan! Ganska nice faktiskt!

Arbetslös är jag också, life is awesome.
Citera
2013-03-28, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ritox
Är likadan, snöar verkligen in på ett visst intresse. Förtillfälelt så är det tatueringar, har sparat ned X antal bilder på olika gaddningar som jag vill påbörja. Men snart lär det väl bytas mot något nytt super spännande, suck!

Känslan då man blir less på något som man eg. har brunnit för förut är sjuk.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in