2013-03-25, 15:45
Medlem
AnaQujirams avatar
Vad är skillnaden mellan att försöka vara som alla andra och att vara det?
Citera
2013-03-25, 15:57
Medlem
Naturen ändrar aldrig saker och ting.

Oavsett hur mycket en neger försöker acklimatisera sig till ett vitt samhälle, så kommer alltid djungeln finnas kvar.
Citera
2013-03-25, 16:04
Medlem
AnaQujirams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eskobar233
Naturen ändrar aldrig saker och ting.
Vill du suga av mej? [Du verkar vacker]

Citat:
Oavsett hur mycket en neger försöker acklimatisera sig till ett vitt samhälle, så kommer alltid djungeln finnas kvar.
Det där är biologi
Citera
2013-03-25, 16:41
Medlem
HavreKexs avatar
X= "är som alla andra", Y = "försöker vara som alla andra"

Alla tillhör gruppen X; vissa är inte medvetna om det och tillhör utöver det även gruppen Y.
Senast redigerad av HavreKex 2013-03-25 kl. 16:42. Anledning: fel meningsstruktur
Citera
2013-03-25, 18:35
Medlem
strategasiats avatar
Givetvis försöker de båda, skillnaden ligger väl i att vara medveten om detta faktum. Är man medveten om hur starka instinkterna är för att bli socialt accepterad så blir det också väldigt lätt att genomskåda detta beteende. Jag häpnas ibland över hur vissa verkar sakna förmågan att genomskåda när någon uppenbart skryter, eller beter sig på ett speciellt sätt. Det jag ser ner på med förakt ser vissa upp till i förundran och respekt. Jag tror att om man är medveten om den konceptuella världen så blir dessa mönster bara tydligare och tydligare, den andra vägen är att man sugs in mer och mer och blir helt blind inför det.

Så, jag försöker iallafall vara så ödmjuk inför livet som det bara går men jag är absolut inte perfekt.
Ödmjukhet är som svårast när man mår dåligt och har låg självkänsla. Då är krafterna att hävda sig som starkast. Detta är reaktioner som inte går att styra men man kan däremot låta dom passera utan handling vilket jag i bästa mån försöker göra.

Sen kan man ju vara medveten om att man försöker passa in men ändå aktivt jobba för det eftersom man helt enkelt naivt har köpt konceptet.
Citera
2013-03-25, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnaQujiram
Vad är skillnaden mellan att försöka vara som alla andra och att vara det?

skillnaden är att när du försöker vara som alla andra är du inte som alla andra, men när du är som alla andra "är" du alla andra.
Citera
2013-03-25, 23:14
Medlem
7852396541s avatar
Rent teoretiskt är det väl helt omöjligt att helt och hållet vara som andra, man kan ju inte göra annat än att försöka.

Men i praktiken är väl ett exempel; en person som köper ett visst klädmärke för att någon annan gör det försöker vara som den personen, men en person som köper samma klädmärke för att den vill det självmant är istället som den personen (enbart i frågan om hur personen väljer just detta klädmärke förstås)

Alltså, gör man något av känslor som kommer genuint inifrån är man någon/som någon, gör man något för att någon annan gör det och man försöker efterlikna personen försöker man vara någon (annan). Sedan är det klart att dessa "genuina känslor som kommer inifrån" enbart kan vara det undermedvetna som egentligen kanske bara efterapar någon annan, så det blir väl en definitionsfråga och en gråskala.
Senast redigerad av 7852396541 2013-03-25 kl. 23:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in