2013-03-25, 15:01
Medlem
The Rig Vedas avatar
Efter att ha blivit smädad av SD så tar Mats Dagerlind nu totalt avstånd från sionism.

Splittringen inom SD går nu ännu djupare då deras största supportblogg tar avstånd från deras politiska kärnämne.

Citat:
Jag anser även att jag – utan att bli skylld för att vara antisemit – har rätt att diskutera sådant som israeliska terroristers bombdåd under det brittiska Palestinamandatet, den sionistiska Sternligans mord på den svenske diplomaten Folke Bernadotte, David Ben Gurions ensidiga utropande av Israel som stat i strid med FN:s dåvarande tvåstatslösning, Israels gradvisa utvidgning av sitt territorium och uppförande av bosättningar på områden som inte internationellt erkänns som israeliska, Israels omfattande kärnvapeninnehav och vägran att erkänna detta, samarbeta med IAEA eller skriva under ickespridningsavtalet osv.
http://avpixlat.info/2013/03/25/min-religionskritik-och-kamp-for-yttrandefriheten-gor-mig-inte-till-antisemit/

http://www.nationell.nu/2013/03/25/mats-dagerlind-borjar-forsta-judefragan-anklagas-for-judehat/

Tror ni det kommer att blidas ett nytt parti av det uteslutna och besvikna SD-folket?
Senast redigerad av The Rig Veda 2013-03-25 kl. 15:06.
Citera
2013-03-25, 15:26
Medlem
Presentpappers avatar
Intressant!
Det är självklart bra ju mer avstånd det tas från sionism, men jag ser hellre att avhoppade sverigedemokrater tar sig in i redan etablerade nationalistiska alternativ istället för att starta något nytt.
Citera
2013-03-25, 15:30
Medlem
Det här måste vara så in i helvete unikt. Kritik mot judar på Avpixlat?

Bunkrar upp med lite Pol Roger med det samma.

Det stora dilemmat - att kritisera muslimer utan att kritisera judar. Dom har så mycket gemensamt att det inte är sant. Förr eller senare övergår islamofobi till renodlad antisemitism (inte judekritik), vare sig man vill eller inte.

Man kan inte förbjuda Halal utan att förbjuda Kosher, inte heller förbjuda omskärelse utan att det förbjuds för judar också. Listan är lång..
Senast redigerad av DzCh 2013-03-25 kl. 15:37.
Citera
2013-03-25, 15:31
Medlem
HemligaSallskapets avatar
Avpixlat har tyvärr lanserat sig som en sionistisk portal och den etiketten kan bli svår att tvätta bort, även om man nu ger sig på någon form av damage control (kan vara något SD också kommer ge sig på).

Jag tror och hoppas att den naturliga övergången för Sverigedemokratiska sympatisörer blir att blicka mot Svenskarnas Parti, som nu genomgår samma metamorfos som SD gjorde under det tidigare 2000talet. SD har genom åren bleknat och tappat de grundläggande kärnideal som de än gång värnade om, genom bl.a utrensning av sunda ideologer och tillförsel av ryggradslösa karriärister. De vackra värdeorden om ett tryggt folkhems-Sverige går inte att applicera på "öppen svenskhet" i praktiken. Vi kan inte ha tiotusentals thai-äktenskap på landsorten eller ockuperade afrikanska flyktingområden i storstadsförorter tillsammans med den etniskt homogena idyll vi alla eftersträvar. Inte ens om SD faktiskt skulle ha stake nog att, åtminstone temporärt och vid möjlighet, stänga de svenska landsgränserna skulle situationen förbättras märkvärt. Vi står idag i ett läge där runt (lågt räknat) 1,5 miljoner svenska medborgare har icke-europeiskt påbrå (hel eller hybridiserat). En siffra som kontinuerligt ökar, invandring eller inte, p.g.a den explosionsartade nativitet som uppvisas hos icke-europeiska grupper. Det räcker inte att stoppa invandringen längre. Det tåget har gått och vi står kvar på stationen.

Vill man leva i ett land med en vit majoritetsbefolkning måste följande ske:
  1. Stänga de europiska gränslinjerna för utomeuropeisk immigration omgående
  2. Deportering av utomeuropéer (i synnerhet kriminella, arbetslösa och andra skadliga element som inte tillför samhället något, möjlig reservationer för enstaka icke-europida av särskilt samhällsvärde)

Sedan tillkommer aspekter såsom värdet av en förhöjd nativitet hos vita grupper; ex.v genom begränsningar i abortlagstiftningen och ökat finansiellt stöd till barnfamiljer (varför inte följa det gamla beprövade knepet att erbjuda statliga räntefria lån som återbetalas i barnfödsel?). Den huvudsakliga problematiken är att SD inte längre utger sig för att stödja de reformer som krävs för en mångkultur-fri vardag för oss. Stoppad invandring räcker inte längre. SvP tar över där SD slutar, och jag tror att det kommer ske en övergång av väljare när allmogen upptäcker sveket från SD.
Citera
2013-03-25, 16:14
Medlem
The Rig Vedas avatar
De flesta från höger till vänster i Sverige är mot sionism, jag misstänker att Mats Dagerlind samt de flesta andra runt SD är insatta i frågan, men håller med kontrajihadisterna endast för att inte komma på kant med dem och bli uteslutna.
Men efter att ha blivit påhoppad av partiledningen så tar Mats nu till orda det som han egentligen alltid tyckt, men inte vågat säga.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16433439.ab

Detta kan bli brytpunkten för det kontrajihadistiska SD, många är arga för de idiotiska uteslutningarna på senare tid.
Jag tror SD hade fått fler röster om de släppt hela Israel-grejen. Det är endast vissa frireligiösa samt folkpartister som egentligen gillar Israel. Det splittrar sverigevänliga och det är totalt meningslöst att föra frågan i ett svenskt parti.
Citera
2013-03-25, 17:39
Medlem
The Rig Vedas avatar
Lasse Wilhelmson förklarar i en intervju av Jan Milld hur judarna försöker styra oppositionen:

Citat:

- Men ser du ingenting positivt med SD?

Det skulle i så fall vara att vi till slut får en diskussion om massinvandringen. Men frågan är om det är SD:s förtjänst. Nu rensar man partiet från alla systemkritiker och glider in i 7-klöverns trygga famn. Där är de välkomna som idealisk syndabock.
Jag ser SD som ett symptom på att invandringspolitiken har varit omöjlig att diskutera under många år. De är i praktiken en Trojansk häst i den svenska politiken, i vilken sionismen och Judisk makt i Sverige osynliggörs. En annan Trojansk häst är Expo, som klär sig i antirasistisk vänsterdräkt, men aldrig kritiserar den Judiska statens rasistiska grundvalar eller de som i Sverige aktivt stödjer denna.
Här ser vi tydligt hur "vänster" och "höger" bägge omsluts av den sionistiska ideologin. Och vad kan då vara bättre för sionismen och dess judiska intressen här i Sverige, än att SD och Expo bekämpar varandra i alla andra avseenden?
http://www.bgf.nu/intervjuer/lw.html
Citera
2013-03-26, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DzCh
Det här måste vara så in i helvete unikt. Kritik mot judar på Avpixlat?

Bunkrar upp med lite Pol Roger med det samma.

Det stora dilemmat - att kritisera muslimer utan att kritisera judar. Dom har så mycket gemensamt att det inte är sant. Förr eller senare övergår islamofobi till renodlad antisemitism (inte judekritik), vare sig man vill eller inte.

Man kan inte förbjuda Halal utan att förbjuda Kosher, inte heller förbjuda omskärelse utan att det förbjuds för judar också. Listan är lång..

Ett annat dilemma är ju att det primärt är judiska intressen som har iscensatt massinvandringen av muslimer till europeiska nationer.
Citera
2013-03-26, 22:29
Medlem
Sionismen måste stoppas, kanske håller Avpixlats läsare på att vakna. SD jobbar för Israel!
Citera
2013-03-26, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Rig Veda
Jag tror SD hade fått fler röster om de släppt hela Israel-grejen. Det är endast vissa frireligiösa samt folkpartister som egentligen gillar Israel. Det splittrar sverigevänliga och det är totalt meningslöst att föra frågan i ett svenskt parti.

Självfallet är det så, problemet är dock att judarna och deras lakejer inte släpper greppet om SD.
Citera
2013-03-27, 13:55
Medlem
"Jag anser även att jag – utan att bli skylld för att vara antisemit – har rätt att diskutera sådant som israeliska terroristers bombdåd under det brittiska Palestinamandatet, den sionistiska Sternligans mord på den svenske diplomaten Folke Bernadotte, David Ben Gurions ensidiga utropande av Israel som stat i strid med FN:s dåvarande tvåstatslösning, Israels gradvisa utvidgning av sitt territorium och uppförande av bosättningar på områden som inte internationellt erkänns som israeliska, Israels omfattande kärnvapeninnehav och vägran att erkänna detta, samarbeta med IAEA eller skriva under ickespridningsavtalet osv."

Jag är ingen judekramare, men om man skall kritisera dem så måste det vara lite fakta bakom det.

"David Ben Gurions ensidiga utropande av Israel"
Det var inte Israels fel att Jordanien ockuperade västbanken och Egypten, Gaza. "Palestinier" är araber. Samma språk, kulur och etnisitet. I detta fall var det araber som ockuperade araber.

"Skriva under ickespridningsavtal"
Hur skall de kunna göra det, när de inte erkänner att de har kärnvapen? Lite hjärna tack...
(jag delar Israels nationalistiska uppfattning att man skall tänka på sitt land först. Varför skall de erkänna att de har kärnvapen och ha massa andra länder komma och snoka. Önskar Sverige var mer likt/nationalistiskt)

För övrigt är avpixlat en starkt jude vänlig site. Man kan inte ens skriva att det är judar som äger media i Sverige utan att bli avstängd från kommentarer.
Citera
2013-03-27, 15:41
Bannlyst
Är det inte bättre att ni.
1. Skickar ett mail och frågar dem om sionismen.
2. Kopierar mailet i paint via printscreen.
3. Ladda upp det här på forumet.
4. Då får alla se svaret.

Klart.
Svårare än så blir det inte.
Citera
2013-03-27, 16:24
Medlem
The Rig Vedas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorMcGooby
Är det inte bättre att ni.
1. Skickar ett mail och frågar dem om sionismen.
2. Kopierar mailet i paint via printscreen.
3. Ladda upp det här på forumet.
4. Då får alla se svaret.

Klart.
Svårare än så blir det inte.
Vi vet redan svaret då de gått ut med det på sin sida.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in