Är inte egenligen inte så förtjust i Natgeo:s Drugs Inc -serie i nomala fall men denna om Ketamin tycker jag känns intressant och är inte lika förutsägbar och har ett lite roligare anslag http://www.youtube.com/watch?v=Qa_L5BZzPDE
Har just inget eget intresse/erfarenheter av ketamin- och har ingen önskan att exprimentera igen med det då jag har bara dåliga erfarenheter- dissociativer verkar inte passa mitt psyke/kemi
Kul att du verkade gilla den! Mest rörande dokumentär jag sett med, och då har jag sett alla som nämnts hitills.
Tung var den Aldrig varit så osugen på att supa i mitt liv som precis nu när jag sett den. Kanske inte den allra mest rörande missbruksdokumentär jag sett men den ligger helt klart och nuddar på toppen.
ska finnas nån om en journalist som bodde på gatan i flera månader för att förstå hur det var för dom, sen skulle han testa heroin missbruk, och dom skulle göra en dokumentär om hur det var att vara heroin missbrukare från en journalist perspektiv. Den var väldigt intressant och består av två delar.
Jag kommer inte ihåg vad den heter men jag har för mig den var brittisk.
hittade lite mer info på dokumentären jag snacka om killen ifråga heter Lanre Fehintola och jag tror han har skrivit en bok eller försökte i alla fall.
The Channel 4 documentary Cold Turkey (21 May) starred yet another over-articulate media performer, Lanre Fehintola, a photojournalist who, ten years ago, deliberately became a heroin addict in order better to record the world of drug addicts and dealers, but who never managed to kick his addiction. I did not see Leo Regan's original film about his friend, which must have spent more time on his work and his decline, but last month's follow-up, three years on, was almost entirely based in his flat, where Fehintola was attempting to detox over seven days.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!