Citat:
Ursprungligen postat av Kreh
Tack allesammans för era svar även om jag int eriktigt ville ha exempel på jättebilliga bilar utan mer vilka egenskaper/principer man ska utgå ifrån när man köper begagnad bil för att den ska vara så billig i drift som möjligt.
Tack! Ett sådant svar jag verkligen sökte.
Ska alltså leta bilar som är just de du nämnde eller såna som kommer före 1983!! Tack man älskar dig <3
Allt beror ju på hur mycket man gör själv... Visst kan skattebefriade bilar bli billiga att äga, om man reparerar dem själv.
Gör man inte det och använder den som bruksbil får man räkna med rätt stora pengar i reparationer varje år. Det är ofrånkomligt att gamla bilar krånglar, används den dessutom på vintern så är det mer regel än undantag med rostreparationer på regelbunden basis.
Min rekommendation är också som tidigare nämnts, trillingbilen Aygo/C1/107, billigare mil än det är nog svårt att nå. Årsskatten är 360:- så det är knappast nåt att bli avskräckt av det heller.
Två olika skolor, den första kan ge riktigt billiga mil, men ska man räkna med sin egen arbetsinsats och värdera den på nåt sätt, eller lämna in alla reparationer så tror inte jag på att milen blir billigare än med det andra alternativet.