Flashback bygger pepparkakshus!
2013-03-24, 21:00
Medlem
Jag tyckte Junilistan var ett jättebra blockpolitiskt obundet initiativ, som (givetvis) kraschade när de socialdemokratiska kopplingarna blev alltför dominerande.

Jag tyckte det Libertas var ett ännu bättre, paneuropeiskt, initiativ för visionen om ett starkt och mellanstatligt europeiskt samarbete (snarare än det överstatliga som nu är på väg att bli). Det verkar ha fallit på att den brittiske grundaren haft fuffens för sig. Libertas var dock ett så bra initiativ att jag gärna hade aktiverat mig för den svenska delen. De verkar dock aldrig ha återuppstått.

Vad finns det idag för liknande partier - om något - som man kan engagera sig för att de ska komma in i Europaparlamentet 2014? Inget av nuvarande riksdagspartier känns aktuellt att rösta på för mig, inget av dem driver min EU-vision (vilket Libertas gjorde).
Citera
2013-03-25, 15:10
Medlem
Pp?
Citera
2013-03-25, 16:25
Moderator
Strix m/94s avatar
Mig veterligt finns inget liknande Junilistan, som även jag tyckte hade en god tanke. För att dylika rörelser skall kunna få framgång krävs framstående ledare med redan från början betydande allmän respekt hos en stor del av väljarna.
Citera
2013-03-25, 20:34
Medlem
Tack för era synpunkter, hoppas det kommer fler.

Piratpartiet är inte aktuellt för mig p.g.a. att de är ett enfrågeparti, och förordar en liberalisering av upphovsrätten som jag är motståndare till.
Citera
2013-03-25, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sbaum
Tack för era synpunkter, hoppas det kommer fler.

Piratpartiet är inte aktuellt för mig p.g.a. att de är ett enfrågeparti, och förordar en liberalisering av upphovsrätten som jag är motståndare till.

De håller på att beredda sin politik, men ja några partier som Junilistan hittar du nog inte längre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in