2013-03-24, 20:22
Medlem
Vad tjänar en transportmäklare? Någon här som är det?
Citera
2013-03-24, 21:01
Medlem
mindgasms avatar
ca 25-27000:-
Citera
2013-03-24, 21:06
Medlem
tjena!

vad för transportmäklare tänker du på ?

Sjösidan olja 60'-85' +
sjösidan linje 25'-35' +
sjösidan projekt 85'- +
land baserade 20'-35' +

det finns fler men detta är vad som betalas här nu det var bättre på 90 talet

/ C
Citera
2013-03-24, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindgasm
ca 25-27000:-

Gud, vad lite!
Citat:
Ursprungligen postat av copella
tjena!

vad för transportmäklare tänker du på ?

Sjösidan olja 60'-85' +
sjösidan linje 25'-35' +
sjösidan projekt 85'- +
land baserade 20'-35' +

det finns fler men detta är vad som betalas här nu det var bättre på 90 talet

/ C

Vad menar du med sjösidan? Jag fattar noll haha.
Jag har ingen aning faktiskt. Hade tänkt söka till ett program där man bl.a. kan bli transportmäklare/skeppsmäklare efteråt. Vart hittade du denna information? Jäklar vad mycket (85')! Hur blir man det?
Senast redigerad av dumlekakan 2013-03-24 kl. 23:27. Anledning: felstavning.
Citera
2013-03-27, 22:41
Medlem
Vad konstigt att ingen annan vet? Har letat och letat men hittar absolut ingen info
Citera
2013-03-27, 23:26
Medlem
Daineas avatar
Har du jobbat praktiskt inom transport/spedition förr?
Citera
2013-03-27, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dainea
Har du jobbat praktiskt inom transport/spedition förr?

Nej, jag är 18 år. Jag har lite funderingar på att läsa Transport Management men har lite beslutsångest..
Citera
2013-11-21, 18:15
Medlem
forwarders avatar
Lite gammal tråd men eftersom jag själv jobbar inom branschen och har bra koll så kan jag lika gärna svara

Som speditör är ingångslönen på ca 19 000 - 23 000, detsamma gäller ingångslön som rederitjänsteman. (liknande yrke på rederi)
Efter 1-3 år i yrket hoppar du ganska snabbt i lönestegen till 25 000 - 28000.
För ovan räcker att du läser 1 årig speditionsutbildning på yrkeshögskola.

För 3-5 årig Högskole-/universitetsutbildning t.ex. Transport Management siktar man på lite högre positioner, dock har jag svårt att tro man direkt får en sådan position utan någon arbetserfarenhet, troligtvis måste du gå en intern traineeutbilding på ett större företag, t.ex. Maersk, Volvo, Schenker osv. eller så får du börja som speditör och hoppas på att din utbildning gör att du får ett försprång gentemot dina kollegor i branschen.

Fördelen med transport management är att du ev. kan få sido-yrken som hamnagent, fartygsmäklare, syssla med sjöförsäkringar osv. Dessa yrken ger mer betalt MEN det är inte huvudfokus med din utbildning.

Lycka till!
Citera
2018-11-17, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forwarder
Lite gammal tråd men eftersom jag själv jobbar inom branschen och har bra koll så kan jag lika gärna svara

Som speditör är ingångslönen på ca 19 000 - 23 000, detsamma gäller ingångslön som rederitjänsteman. (liknande yrke på rederi)
Efter 1-3 år i yrket hoppar du ganska snabbt i lönestegen till 25 000 - 28000.
För ovan räcker att du läser 1 årig speditionsutbildning på yrkeshögskola.

För 3-5 årig Högskole-/universitetsutbildning t.ex. Transport Management siktar man på lite högre positioner, dock har jag svårt att tro man direkt får en sådan position utan någon arbetserfarenhet, troligtvis måste du gå en intern traineeutbilding på ett större företag, t.ex. Maersk, Volvo, Schenker osv. eller så får du börja som speditör och hoppas på att din utbildning gör att du får ett försprång gentemot dina kollegor i branschen.

Fördelen med transport management är att du ev. kan få sido-yrken som hamnagent, fartygsmäklare, syssla med sjöförsäkringar osv. Dessa yrken ger mer betalt MEN det är inte huvudfokus med din utbildning.

Lycka till!

Hej !

Vad tror du en hamnagent har för ingångslön idag ?

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in