Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
Ikonerna i Windows 95 (eller 98) var bättre för att de var såna där pixelperfekta ikoner där de försökte göra ikoner som är tydliga och representerar exakt vad dom gör, medan i Windows 7 är det massa antialiasing bullshit och 3D effekter och dom har försökt göra ikonerna för flashiga att de har förlorat lite av deras perfektion, för att Microsoft vill alltid ändra fungerande system bara för att de skulle se nya ut, så att folk skulle ha anledning att köpa ett nytt OS.
Om du inte tror mig, gå till kontrollpanelen i Win 7 och kolla på tangentbordet till exempel... ser fan ut som en sten eller nåt. Den såg mycket mer ut som ett tangentbord i Win 95.
Du menar nog
skeuomorfiska ikoner, inte "pixelperfekta". För övrigt är det ointressant, Windows 95 ikonerna hade bara stöd för 256 färger och Windows 7 ikonerna har stöd för 16,7 miljoner färger, därför såg de förstnämnda ut som skit.
Jag misstänker att du är lite för ung för att komma ihåg vilket mög Windows 95 var, på alla sätt och vis. Att leka med en pirattankad kopia i virtualbox är inte samma sak som att ha upplevt skiten IRL.
Själv körde jag Amiga till jag gick över till Windows NT 4 för programmering och studier och dual-bootade Windows 95 och senare 98 enbart för spelen.