• 1
  • 2
2013-03-25, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alithia
Jo tack, jag förstår att normen sätts av majoriteten men det betyder inte att den har rätt. Jag har noterat att folk i gemen har svårt att se annat än sitt eget smala perspektiv och då vi inte förstår varandra bedöms svårigheten ligga hos mig därför att jag har autism. Det är som att bli idiotförklarad därför att man inte talar samma språk. Och du tycker att jag ge upp inför din bedömning att jag inte är en ställning att diskuterera inlevelseförmåga. Hoppas du inte jobbar som rådgivare någonstans...
Menar du att en definition kan vara felaktig?
Senast redigerad av scheutz 2013-03-25 kl. 16:49.
Citera
2013-03-25, 17:27
Medlem
alithias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheutz
Menar du att en definition kan vara felaktig?
Tråden har dragit iväg i en ordväxling som inte tillför något intressant till frågeställningen.
Jag bryter här.
Citera
2013-03-26, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alithia
Tråden har dragit iväg i en ordväxling som inte tillför något intressant till frågeställningen.
Jag bryter här.
Diskussionen är synnerligen intressant, i den mening att du har visats vara omyndigförklarad att bedöma din egen inlevelseförmåga. Du ger uttryck för ett ensidigt perspektiv och det råder inte några tvivel om att din tes saknar bärkraft, åtminstone vad gäller dig själv.
Senast redigerad av scheutz 2013-03-26 kl. 03:46.
Citera
2013-03-26, 06:40
Medlem
alithias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheutz
Diskussionen är synnerligen intressant, i den mening att du har visats vara omyndigförklarad att bedöma din egen inlevelseförmåga. Du ger uttryck för ett ensidigt perspektiv och det råder inte några tvivel om att din tes saknar bärkraft, åtminstone vad gäller dig själv.

Snarare har jag stärkts ytterligare i min hypotes, dvs att folk i gemen har svårt att se utanför sitt eget perspektiv, att diskussioner som föds ur någon form av konflikt främst går ut på att bevisa att man har rätt och mycket sällan i att försöka förstå något nytt.

Din insats i den här diskussionen är ett lysande exempel på det jag ville beskriva.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in