2013-03-24, 18:48
Bannlyst
När jag var liten så var det ganska normalt att varje unge gick i söndagskyrkan för att lära barnen vett och etikett. Nog för dem misslyckas men ändå. Tanken var väll god.

Sen åren som gick så insåg jag ju hur jävla knepig kristna var. Inget illa menad men ni skrämmer mig fan.
Jag har stött på kristna som anser att dem har sett änglar och demoner. Jag har även stött på folk som har försökt driva ut onda andrar ur folks fötter om dem har ont i foten.

Kristna idag är riktigt skumma för antingen är dem supersnälla och acceptera allt eller så är dem bestämda som bara fan. En kristen sa till mig en gång i tiden att han skulle piska mig om jag piskade andra. Jag var typ 15 år då och lekte med en pinne som jag viftade med i luften.

Pannkakskyrkan är också rätt skumma. Dessa brukar helt random steka pannkakor mitt på natten och prata om jesus. Samma sak när jag var på ett kristet läger med några kompisar så skulle vi vakna upp mitt på morgonen och tacka för morgonen framför flaggstången. Every day madafucking...nigga.
På lägret så kunde kapellet ringa och då skulle alla samlas där och då skulle de prata om Gud och Jesus. Hon som höll tal verkade inte heller ha alla skruva hemma heller. Hon sa att Gud kommer alltid finnas och sen pekade hon på en rund ring och sa att Gud cirkulerar men hon ville inte gå in på när Gud skapades.

Det är tack varje ni som har skrämt bort folk från religionen!

Damn kristna....you scary!
Citera
2013-03-24, 19:00
Medlem
PositiveNegatives avatar
Vad ska vi diskutera?

Jag är kristen, du är välkommen att fråga om det är någonting du undrar

Jag kan bara säga damn nigga, vart hittar du sådana kristna? I kretsarna jag hänger i så blir jag nästan lite irriterad på att alla dom kristna jag hänger med är så vanliga. När man läser om i Bibeln och ser hur det står att vi ska bli nya människor osv. så tänker jag att alla ska vara på ett visst sätt.

Jag kan bara säga.. låt inte individer och olika samfund skrämma dig. Ingen person i hela världen representerar hela kristendomen. Är du säker på att det inte är Jehovas Vittnen du stött på? De kallar sig kristna och kan vara lite... ah.. du fattar..

Mitt tips: Ladda ner Bibel-appen, den heter bara "Bibeln" och förhoppningsvis ger den dig en ny syn på kristendomen. Jag säger inte att du ska bli kristen för det, tron är en gåva från Gud. Jag tror att han en dag kommer att kalla på dig.

Lycka till, nigga!
Citera
2013-03-24, 19:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PositiveNegative
Vad ska vi diskutera?

Jag är kristen, du är välkommen att fråga om det är någonting du undrar

Jag kan bara säga damn nigga, vart hittar du sådana kristna? I kretsarna jag hänger i så blir jag nästan lite irriterad på att alla dom kristna jag hänger med är så vanliga. När man läser om i Bibeln och ser hur det står att vi ska bli nya människor osv. så tänker jag att alla ska vara på ett visst sätt.

Jag kan bara säga.. låt inte individer och olika samfund skrämma dig. Ingen person i hela världen representerar hela kristendomen. Är du säker på att det inte är Jehovas Vittnen du stött på? De kallar sig kristna och kan vara lite... ah.. du fattar..

Mitt tips: Ladda ner Bibel-appen, den heter bara "Bibeln" och förhoppningsvis ger den dig en ny syn på kristendomen. Jag säger inte att du ska bli kristen för det, tron är en gåva från Gud. Jag tror att han en dag kommer att kalla på dig.

Lycka till, nigga!

Man hittar dessa kristna lite överallt. Oftast är det kristna som håller igång aktiviteter för folk som är det mest knepigaste. Jag vet inte om det är jehovas vittnen.

Vadå Gud kommer kalla på mig en dag? Hur känner man det?
Det enda jag vill ha är en vetenskaplig skriftlig rapport i PDF format som analyserar vad som händer efter man har avlidit.
Citera
2013-03-24, 19:11
Medlem
PositiveNegatives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorMcGooby
Man hittar dessa kristna lite överallt. Oftast är det kristna som håller igång aktiviteter för folk som är det mest knepigaste. Jag vet inte om det är jehovas vittnen.

Vadå Gud kommer kalla på mig en dag? Hur känner man det?
Det enda jag vill ha är en vetenskaplig skriftlig rapport i PDF format som analyserar vad som händer efter man har avlidit.

Som kristen kan jag hålla med om att vissa kan verka lite knäppa. Men knäppt folk hittar man överallt, bara att traska in på ett svenskt universitet och träffa professorerna som jobbar där. Hände mig idag..

Det kan ske på alla möjliga sett. Eftersom att jag tror att tron är en gåva från Gud och att Gud är rättfärdig så tror jag därmed att Han kallar på alla. Det kan vara en tanke som kommer till dig kring Gud, en dröm, något du känner.. Jaa..

Det kan bli lite svårt, Gud ger tyvärr inte ut PDFs.
Citera
2013-03-24, 19:23
Bannlyst
Citat:
Som kristen kan jag hålla med om att vissa kan verka lite knäppa. Men knäppt folk hittar man överallt, bara att traska in på ett svenskt universitet och träffa professorerna som jobbar där. Hände mig idag..

Det kan ske på alla möjliga sett. Eftersom att jag tror att tron är en gåva från Gud och att Gud är rättfärdig så tror jag därmed att Han kallar på alla. Det kan vara en tanke som kommer till dig kring Gud, en dröm, något du känner.. Jaa..

Ibland kan jag känna mig lite kristen ändå men det är för jag söker svar.
Citera
2013-03-24, 20:07
Bannlyst
Citat:

Vad skriver du för något i temat.
Knäppa en del Kyrkor har knäppa "frukter" gemensamt ja, men vissa teologerna kan utesluta sånt i församlingarna, inom området vad som är fr. Gud
Citera
2013-03-24, 20:21
Medlem
PositiveNegatives avatar
Citat:
Ibland kan jag känna mig lite kristen ändå men det är för jag söker svar.

Ladda ner "Bibeln" på din smartphone, det ger dig svaret du söker. Be, sök, knacka. Luk 11:7 Be, och ni ska få. Sök, och ni ska finna. Knacka, och dörren ska öppnas för er.

Citat:
Ursprungligen postat av KissieochKenza
Vad skriver du för något i temat.
Knäppa en del Kyrkor har knäppa "frukter" gemensamt ja, men vissa teologerna kan utesluta sånt i församlingarna, inom området vad som är fr. Gud

Va?
Citera
2013-03-24, 20:24
Bannlyst
Citat:
Ladda ner "Bibeln" på din smartphone, det ger dig svaret du söker. Be, sök, knacka. Luk 11:7 Be, och ni ska få. Sök, och ni ska finna. Knacka, och dörren ska öppnas för er.

Va?

"kirrar en annan skrivelse" om det var konstig.
Citera
2013-03-24, 21:51
Bannlyst
Citat:

Citat:
Men han visste vad de tänkte och sade till dem: "Ett rike som har kommit i strid med sig självt blir ödelagt, och hus faller på hus. [kap]

HUUUhhh???

Har ingen smartphone. Är oldschool som bara fan
Senast redigerad av ProfessorMcGooby 2013-03-24 kl. 21:57.
Citera
2013-03-24, 22:08
Medlem
PositiveNegatives avatar
Citat:
HUUUhhh???

Har ingen smartphone. Är oldschool som bara fan

Haha oj fan.. Jag var säker på att det var Luk 11:7 det här med knacka på dörren, jag hade visst fel. Matteus 7:7 var det visst.. Pinsamt.

Fan va oldschool. Jag tar och länkar den här istället.

https://www.youversion.com/sv/bible/154/mat.7.b2000

Nu länkade jag Matteus 7, jag gillar det kapitlet.
Citera
2013-03-25, 01:41
Medlem
Apologists avatar
Döm inte religionen efter dess utövare. Det är ungefär som att döma ut Elvis för att vissa av hans fans är helt wacko!!!

Gud säger dessutom om att sista tidens kyrka är som Laodicea. Dvs de är varken varma eller kalla för herren, han kommer spy ut dem....lol......

Om du vill lära känna Gud så läs bibeln, be m.m. Gå i kyrkan för all del men tänk på att det finns knäppisar överallt och besserwissar dessutom att många kyrkor inte alltid predikar det äkta evangeliet som bibeln lär ut.

Men snälla, dra inte alla över en kamm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in