+ för Duxiana är
bra säng
lätt att inreda med valfri sänggavel och övrigt med sovrummet
lite osäker på deras fjädersystem
+ Hästens
riktigt skön bra säng
kommer jag tröttna på det blårutiga, vill se bild på den helvita sängen istället
priset är ju lite väl saftigt (med tanke på att vi har så mkt annat att köpa inför flytten)
Helt meningslöst att lägga de pengarna. Du betalar för reklamen. Konstigt nog har IKEA sängarna fått bäst betyg i oberoende tester. Köp en IKEA säng och en dyr gavel fr ett annat företag. Då kan du byta sängt flera gånger om innan du kommer upp i Hästen och Dux nivån.
Jag har svårt att tro att hästen sängen är dubbelt så bra (med tanke på att priset är dubbelt så högt). Tänk så här istället, om du tar duxiana kan du byta säng efter halva tiden, utan att det har kostat dig en krona. Själv skulle jag inte vilja ha en säng i 25 år, utan byter säng ungefär var tredje eller fjärde år. Det känns på något sätt roligare att ha nytt...
Farsan hade en Duxiana säng i över 20 år. Var fortfarande helt sjukt skön att sova i även efter flera år. Nu har jag inte sovit i en hästen säng men vad jag har hört är Dux riktigt bra! hade nog satsat på det