Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2013-03-25, 23:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fettohans
De lämnade kiss på ringen hos mig.
åh fan, här droppas det diarré i badkaret märkte jag
Citera
2013-03-27, 00:31
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MassRiot
Man undviker det... Har hört historier om servicemontöter som gjort det stora i sin skåpbil... I sopsäckar, för att respektera kunden.

Haha inte en chans. Det där måste vara en skröna. Ingen har sådan "respekt" för kunden såvida man inte är efterbliven.
Citera
2013-03-27, 03:36
Medlem
Bbobis avatar
Man försöker säkerligen se till att man inte i onödan behöver lämna avtryck i kundernas toalett.

En på gamla jobbet var jag ute på plats hos ett företag och rev efter en event dom haft. Var där innan vanliga kontorsfolket hade börjat dyka upp. Var riktigt jävla kass i magen den dagen och kunde fan helt enkelt inte hålla mig. Kollade runt men ingen var i närheten så smög in på toaletten. Ingen såg heller när jag gick ut.

Men FY FAN VAD DET STANK!!! Minns när deras personal började komma in och första personen öppnade dörren och smällde igen den fort som fan. Minns inte vad han sade när han stängde dörren men när jag gick ut var det svårt att hålla tillbaks skrattet.

Vet inte om dom listade ut att det var jag

En annan gång var kollegan dålig. Han slet ner ett tyg som hängt för väggen och gick bakom en stuga. Sket och torkade sig på filten. Kom tillbaks med filten i ena handen och bad om en soppåse. Den påsen åkte bak i skåpbilen tillbaks till Stockholm med oss.

Men liksom normalt sett skiter man ju efter rutin och behöver inte använda kunders toaletter.
Citera
2013-03-28, 00:17
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napi
Det uppskattas inte av speciellt många att folk använder deras toa. Är det arbete åt tex en förening brukar hantverkarna få tillgång till egen toa, annars är det väl statoil som gäller.

Lustigt resonemang. Man låter andra ta hand om ens skitgöra men kan inte låta dem låna muggen när det är absolut nödvändigt. När jag jobbade i hemtjänst råkade kollegor ut för det hos vissa pensionärer. Några satte upp lappar där det stod "Toaletten är privat". De hade ingenting emot att personalen bytte blöjor, städade hela lägenheten inklusive skithuset, tvättade kläder, hjälpte till med hygienen etc men blev de pissnödiga eller akut skitnödiga så förvägrades de använda toaletten. Vissa är verkligen dumma i huvudet.

För mig är det lika självklart att hantverkaren som är hemma hos mig får använda min toalett som att jag själv gör det. Men då kräver jag förstås att personen ifråga inte svinar ned och att han lämnar den i samma skick som den var innan.
Citera
2013-03-28, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Lustigt resonemang. Man låter andra ta hand om ens skitgöra men kan inte låta dem låna muggen när det är absolut nödvändigt. När jag jobbade i hemtjänst råkade kollegor ut för det hos vissa pensionärer. Några satte upp lappar där det stod "Toaletten är privat". De hade ingenting emot att personalen bytte blöjor, städade hela lägenheten inklusive skithuset, tvättade kläder, hjälpte till med hygienen etc men blev de pissnödiga eller akut skitnödiga så förvägrades de använda toaletten. Vissa är verkligen dumma i huvudet.

För mig är det lika självklart att hantverkaren som är hemma hos mig får använda min toalett som att jag själv gör det. Men då kräver jag förstås att personen ifråga inte svinar ned och att han lämnar den i samma skick som den var innan.

Det kan man aldrig veta och är nog därför folk inte uppskattar om hantverkare använder deras toa. Säger inte att alla hantverkare är dumma i huvudet men det är inget arbete som kräver någon hjärna direkt, de hantverkare som jag känner har alla till 87% varit personer av typen med lägre iq. Är man smart så studerar man istället för att spika plankor hela dagarna.

Jag hade lånat ut mitt badrum till en akademiker före en snickare eller liknande.
Citera
2022-11-16, 19:56
Medlem
Brainmydamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kartolf
Det kan man aldrig veta och är nog därför folk inte uppskattar om hantverkare använder deras toa. Säger inte att alla hantverkare är dumma i huvudet men det är inget arbete som kräver någon hjärna direkt, de hantverkare som jag känner har alla till 87% varit personer av typen med lägre iq. Är man smart så studerar man istället för att spika plankor hela dagarna.

Jag hade lånat ut mitt badrum till en akademiker före en snickare eller liknande.
Du verkar vara en trevlig och sympatisk människa…

Jag har renoverat hela huset och har gladeligen lånat ut toaletten till hantverkare. Trevliga var dom med!
Citera
2022-11-20, 23:42
Medlem
Leckies avatar
Ni låter väll era gäster låna toaletten när de är på besök? Ser ni inte hantverkare som gäster.

Mycket gnäll i föreningen om att hantverkare varit och lånat toaletten.
Citera
2022-11-22, 17:25
Medlem
Gubbens avatar
De brukar få betala en 10:-
Ja det är inte gratis att pissa på stan heller...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in