Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-05-20, 14:20
Bannlyst
Om man som jag snusar upp en dosa på ca 5 dagar hur blir då de sista dosorna i stocken? torra och tråkiga??
Citera
2005-05-20, 14:38
Medlem
mr_fatises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fläsk!
Om man som jag snusar upp en dosa på ca 5 dagar hur blir då de sista dosorna i stocken? torra och tråkiga??

Inte omöjligt att man köper två stockar.... och en dosa för mig ryker väll iväg på ca 2-3 dagar.

Har aldrig märkt någon kvalitetsskillnad tror ja! Förutsatt att man har den i kylen.
Citera
2005-05-20, 16:47
Medlem
<::-\-47-/-::>s avatar
Det går också alldeles utmärkt att förvara snuset/stockarna i frysen, då håller de sig fräscha ännu längre än om man har dem i kylen. Slägn in hela stocken i frysen med plasten kvar, när du tar fram en så tinar den på 15-20 minuter i rumstempereratur.
Citera
2005-05-21, 03:21
Medlem
Auroras avatar
Kulinariskt snustips: Håll en dosa i frysen och ta en snus på morgonen. Det är en fantastisk känsla när snusen börjar smälta i munnen och börjar rinna. Ja snus är fan bland det finaste som finns.
Citera
2005-05-21, 04:55
Medlem
Klickens avatar
Ett tips är att kolla på bäst-före-datumet innan man köper. Risken finns att det blir lite torrt om det är kort datum på snuset.
Citera
2005-05-21, 18:27
Bannlyst
Jag är ny med snusandet, jag är bara inne på min sjätte dosa ungefär. Men det får väl bli en stock general dårå. Tack för seriösa svar:>
Citera
2005-05-21, 18:30
Medlem
Citat:
Jag är ny med snusandet, jag är bara inne på min sjätte dosa ungefär. Men det får väl bli en stock general dårå. Tack för seriösa svar:>
Hur kommer det sig att du började?
Citera
2005-05-21, 21:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kalliban
Hur kommer det sig att du började?
Jaadu, Det känns gött helt enkelt, fast samtidigt ganska onödigt. Vi får se hur länge det håller...
Citera
2005-05-22, 00:25
Bannlyst
Citat:
Jaadu, Det känns gött helt enkelt, fast samtidigt ganska onödigt. Vi får se hur länge det håller...

Till nickokicken försvinner? För mig tog nickokicken slut efter andra Prillan, och efter den slutade jag snusa .
Citera
2005-05-22, 00:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kemikalien
Till nickokicken försvinner? För mig tog nickokicken slut efter andra Prillan, och efter den slutade jag snusa .
Ja, men det är inte riktigt nickokicken jag menar. Det är mer den avslappnande softa känslan som man kan känna i fingrarna på ett obeskrivligt vis.
Citera
2005-05-22, 10:35
Medlem
z0ltans avatar
Citat:

som folk sagt lägg den i frysen. Om du snusar bak och de blir torre re bara att ha lite vatten i (1-2 droppar) så e dosan som ny
Citera
2005-05-22, 10:40
Bannlyst
Man kan lägga potatisskal i dosan för att fukta torkande snus, då blir den precis lagom fuktig.

När jag jobbade i Colombia under ett par månader hade jag med mig 5st stockar som jag slängde in i hotellets frysrum. Var lika bra när de tinade som när de var nyköpta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in