2013-03-26, 18:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
När hade de den? Det är ingenting som jag har noterat så sannolikt är svaret ja på den frågan eftersom jag då inte fick ont i huvudet och reagerade.

Sedan tråden skapades tills att zzpac skrev ett inlägg i tråden strax ovanför, alltså en dag typ. Klistrade trådar hade vinrött typsnitt, det var ännu värre. Jag antar att du hellre föredrar så som det var innan, det gör nog många men anledningen till ändringen är att många bortsåg ifrån de klistrade trådarna.
Citera
2013-03-26, 20:39
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
När hade de den? Det är ingenting som jag har noterat så sannolikt är svaret ja på den frågan eftersom jag då inte fick ont i huvudet och reagerade.

Finns exempel på hur den såg ut länkade i tråden. Själv föredrar jag den här gula färgen då den inte är lika skrikig och irriterande för ögonen när man använder temat som jag gör.
Citera
2013-03-26, 20:49
Medlem
Mx_1337s avatar
Gick över till "skuggat"-temat efter att ha varit "natt"-användare i säkert 3-4 år, den röda färgen var outhärdlig i "natt"-temat.

Gillar den gula bakgrundfärgen runt klistrade trådar bättre, detta har gjort att jag kunna återvända till "natt"-temat.
Win/win
Citera
2013-03-27, 05:24
Medlem
TKD_1337s avatar
Det blev mycket bättre nu med den gula bakgrundsfärgen.
Citera
2013-03-27, 07:36
Medlem
epost72s avatar
I natt-temat är för övrigt inte allmänna meddelande gula som i övriga teman.
Jag förstår inte riktigt uppståndelsen, på de skärmar jag kollat så kan man se en marginell skillnad. (iaf på mörkgrått tema som jag normalt använder)
Citera
2013-03-27, 09:24
Medlem
Sunners avatar
Ser utmärkt ut på det mörkgrå temat.
Citera
2013-03-27, 09:32
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
I natt-temat är för övrigt inte allmänna meddelande gula som i övriga teman.
Jag förstår inte riktigt uppståndelsen, på de skärmar jag kollat så kan man se en marginell skillnad. (iaf på mörkgrått tema som jag normalt använder)

Jag själv använder natt-temat.
Och makeringsfärgen är väldigt ljus ljus gul på gränsen till vit..

Vilket jag är glad för.
Har iofs ändrat själv till mörkblått med "stylish" då jag tyckte det såg trevligare ut.

Såg nu också att de har ingen markeringsfärg på "Viktiga meddelande" på Natt-temat.
Senast redigerad av Empress 2013-03-27 kl. 09:39.
Citera
2013-03-28, 00:04
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzpac
Har läst igenom tråden och andra verkar gilla idéen att ha viktiga ämnen i samma färg som moderatormeddelanden. Ser bra ut? (Kan strula med äldre versioner av IE)
Jag tycker att senaste ändringen blev till det sämre. Tidigare hade man tre alternativ: a) allmänna meddelanden, b) klistrade trådar och c) vanliga trådar. Nu ser det ut som att a) allmänna meddelanden och b) klistrade trådar är samma sak, vilket dom inte är.

Tycker att man borde skilja på allmänna meddelanden och klistrade trådar - dvs ge oss åter röd färg (eller någon annan) till klistrade trådar, så att dom sticker ut något men inte lika mycket som allmänna meddelanden.

Nu känns det som att man dödade effekten färgerna gav till dom allmänna meddelandena och att användare bara kommer rulla förbi allt gult.

Edit: Detta gäller alltså temat skuggat. Verkar vara olika beroende på vilket tema man använder.
Senast redigerad av Fina Gubben 2013-03-28 kl. 00:07.
Citera
2013-03-28, 07:44
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Jag tycker att senaste ändringen blev till det sämre. Tidigare hade man tre alternativ: a) allmänna meddelanden, b) klistrade trådar och c) vanliga trådar. Nu ser det ut som att a) allmänna meddelanden och b) klistrade trådar är samma sak, vilket dom inte är.

Tycker att man borde skilja på allmänna meddelanden och klistrade trådar - dvs ge oss åter röd färg (eller någon annan) till klistrade trådar, så att dom sticker ut något men inte lika mycket som allmänna meddelanden.

Nu känns det som att man dödade effekten färgerna gav till dom allmänna meddelandena och att användare bara kommer rulla förbi allt gult.

Edit: Detta gäller alltså temat skuggat. Verkar vara olika beroende på vilket tema man använder.

Jag har en känsla av att det bland moderatorer råder en övertro på detta med att skrika för att höras.
Jag vill påstå att det blir ett slag i luften och ingen bryr sig.
Problemet ligger lite i att Allmänt meddelande överst i forumvyer ligger åt helvete för länge, nära på statiskt i en del forumdelar.

Detta gör att ingen lägger märke till det eftersom det alltid ser likadant ut.

Allmänt meddelande ska enligt min åsikt användas högst sparsamt och då inte under för lång tid.

Vidare behöver man inte överdriva ens där...
En diskret avvikelse räcker gott, och avvikelsen bör även i viss mån anpassas till respektive teman.

EDIT:
Slutsats...
Skriker man för länge så blir man hes och ingen hör.

Relaterat.
Fundering: Hur uptodate är egentligen klistrade meddelanden och announcements?
Förslag: Använd en klistrad länksamling istället för en djungel av klistrade trådar.
Senast redigerad av epost72 2013-03-28 kl. 07:50.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in