2013-03-22, 12:36
Medlem
Är på jakten efter något att kyla CPUn med men vet inte riktigt vad man bör fixa. Mitt första val är ju helt klart en Noctua NH D14 men den är lite dyr. Försöker jaga en begagnad men går väl sisådär. SÅ vad mer finns det? Gärna något som inte är så dyrt.

Socketen är LG1366 och budgeten är väl billigare än en Nocuta NH D14. Runt 3-400 riksdaler vore väl bäst
Senast redigerad av Unilar 2013-03-22 kl. 12:41.
Citera
2013-03-22, 12:38
Socket? Budget?
Citera
2013-03-22, 13:36
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Köpråd Stationärt -> Köpråd - PC: Tillbehör

//Mod
Citera
2013-03-22, 13:44
Medlem
fistvakts avatar
En bra kylare för en bra peng: http://www.inet.se/produkt/5322017/c...-hyper-212-evo

Jag och flera stycken av mina polare har likadana, låter inte jättemycket, och stör du dig på ljudet så är det bara att fixa annan fläkt/fläktar(går att sätta dit en annan på andra sidan)

Lite småkrånglig att få dit om du har lite litet chassi, men efter ett tag så!
Citera
2013-03-25, 10:54
Medlem
CerealGuys avatar
Kör själv på en noctua nh-d14. Väldigt tyst och kyler grymt bra!
Citera
2013-11-07, 22:45
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fistvakt
En bra kylare för en bra peng: http://www.inet.se/produkt/5322017/c...-hyper-212-evo

Jag och flera stycken av mina polare har likadana, låter inte jättemycket, och stör du dig på ljudet så är det bara att fixa annan fläkt/fläktar(går att sätta dit en annan på andra sidan)

Lite småkrånglig att få dit om du har lite litet chassi, men efter ett tag så!
Har denna, men nu när jag klockr min be 965 så blir det lite varmt. Hur höjer man hastigheten egentligen?
Citera
2013-11-07, 23:32
Medlem
fistvakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Har denna, men nu när jag klockr min be 965 så blir det lite varmt. Hur höjer man hastigheten egentligen?

Ladda ner programmet speedfan och kolla om fläkten står på max.
Gör den det och det fortfarande är för varmt får du antingen klocka ner, sänka volten så mycket det går eller byta ut till en eller två bättre.

Vilken clock/volt kör du på nu?
Vad har du för temps nu?
Citera
2013-11-08, 01:56
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fistvakt
Ladda ner programmet speedfan och kolla om fläkten står på max.
Gör den det och det fortfarande är för varmt får du antingen klocka ner, sänka volten så mycket det går eller byta ut till en eller två bättre.

Vilken clock/volt kör du på nu?
Vad har du för temps nu?
Självklart har jag speedfan, men även om jag ändrar procentsatserna så händer ingenting med varvet? Verkar inte lyssna på mina komandon. Är ej hemma nu men har för mig det var 1200 rpm, alltså inte högsta möjliga. Skulle verkligen vilja öka fläkten.
Provade lite olika, har nu om jag minns rätt 3900 mhz nånting. Höjd multi och lite höjd fsb. Dragit upp minnena till 1400 nånting. Höjde även volten till 0.38. Han går bättre nu, körde bf3 och låg på 60 C ungefär. Idlade i windows runt 46-49, min vanliga temp.
Innan körde jag på 4 ghz, men utan höjd multi och bara höjd fsb, då gick han upp till 71C i bf3.
Citera
2013-11-08, 02:04
Medlem
Varför inte ett slutet vatten system
http://www.webhallen.com/se-sv/hardv...6-2011-am3-fm1

Bara en tanke jag kör en lika och flera vänner med hur enkelt som helst att installera och kostar
långt under din budget.
Citera
2013-11-09, 20:11
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornhigh
Varför inte ett slutet vatten system
http://www.webhallen.com/se-sv/hardv...6-2011-am3-fm1

Bara en tanke jag kör en lika och flera vänner med hur enkelt som helst att installera och kostar
långt under din budget.
vad är det för ljudnivå och temperaturer du får?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in