Citat:
Ursprungligen postat av Haze
Klart du kan läsa av ett A¤ papper. Det är ju sådanna biljetter du får när du köper så att du skriver ut själv.
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
1. Ge fan i att köpa biljetter från såna där skitsidor. Om folk bara slutade med det skulle vi slippa den där äckliga andrahandsmarknaden.
2. Kolla med dom som är evenemangsansvariga. Dom bör kunna se om din biljett är äkta eller inte.
Det jag menar med "läsa av" är ju inte att inte
jag kan läsa... inte för att skryta men jag kan faktiskt alla bokstäverna... jag menar - streck koden - om man beställer ex flygbiljetter via e-mail så byts ju dessa A4 papper till biljetter då man checkar in, man bordar ju inte planet på ett A-4 papper... men ok det kanske funkar, eller får man andra biljetter när man väl kommer till Arenen?
Fast saken är väl den nu, efter vad jag läst här på flashback .... är ju att mailet är ju inte sänt från ticknet till
mig utan från ticknet till
biljettshop så de kan ju i princip skriva ut och sälja samma biljett/A4 papper flera ggr, "äkta biljetter" men först till kvarn metoden, den som först kommer till arenen och går in på biljetten kommer in, alla andra blir stående utanför.... fiiiifaaen....
Jo du har rätt. naivt av mig att inte kolla bättre innan köp. Jag trodde såklart det "negativa" med andrahandsköpen var att man betalade ett merpris på par tre hundra per biljett men det är väl ok, jag gjorde ju det medvetet då jag tyckte det var värt ett par hundringar extra då jag är så sent ute, men jag tänkte absolut
inte på att det kunde vara fejk och att man riskerade att bli lurad.... man lär sig av misstagen...dyrt dock... flera tusen veck i dessa biljetter + tågbiljetter t/r som redan är fixat... åker ju dessutom på att fixa ny present då allt detta var just det...en present...