• 1
  • 2
2013-03-21, 15:33
Medlem
Finlandssvenskans avatar
Hej!

Jag och min sambo ska ha en mysfredag och äta en lååång middag med lite plockmat. Vi börjar äta vid middagstid och småäter hela kvällen är väl ungefär tanken
Ostbricka, räkor och vitlöksbröd är givet! Men vi skulle vilja ha nåt mer. Inget som tar lång tid att laga dock. Är det nån som har nåt bra förslag?

Tacksam för svar!
Citera
2013-03-21, 15:42
Medlem
Gryphems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finlandssvenskan
Hej!

Jag och min sambo ska ha en mysfredag och äta en lååång middag med lite plockmat. Vi börjar äta vid middagstid och småäter hela kvällen är väl ungefär tanken
Ostbricka, räkor och vitlöksbröd är givet! Men vi skulle vilja ha nåt mer. Inget som tar lång tid att laga dock. Är det nån som har nåt bra förslag?

Tacksam för svar!

En fin bricka med frukt som mango, äpple, banan, kiwi, vindruvor?
Kanske olika slags korvar, det är gott!
Citera
2013-03-21, 15:44
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finlandssvenskan
Hej!

Tacksam för svar!
Ostron , Små knäckebröd med Fois Gras& Sauternegele. Det är fina grejor!
Citera
2013-03-21, 16:05
Medlem
regndroppens avatar
Finns ju massvis med plockmat! Skinka och Korv ( inte sån man köper i affären) :P I Söderhallarna i stan finns det massvis.
Citera
2013-03-21, 16:21
Medlem
dela på en färsk hummer

och en dessert
Citera
2013-03-21, 16:54
Medlem
Out-of-Steps avatar
[quote=Handke]dela på en färsk hummer/QUOTE]
+1
Ostron som någon sa går också hem. Til frukten har jag sett en hel del som hat en skål med granatäppelkärnor
Citera
2013-03-21, 17:10
Medlem
KickAss-1337s avatar
Serrano eller liknande skinka där du brer på ett lager ört- och vitlöksost för att sedan göra små rullar, gudomligt! Till detta fungerar vindruvor utmärkt, blir en bra brytning. Smakrika ostar till ett surdegsbröd är också riktigt gott. Även oliver, fyllda små paprikor etc, listan kan göras lång! Mörk choklad och jordgubbar är gott som efterrätt, gärna med ett glas mousserande eller två
Citera
2013-03-21, 18:24
Medlem
Dirges avatar
Lite goda snittar med rökt lax/räkröror, grillade kycklingvingar, små smördegs piroger med valfri fyllning ja listan kan bli lång......
Lycka till o ha en nice kväll.
Citera
2013-03-21, 18:36
Medlem
Dadlar lindade i bacon som ugnsstekes. Stavar av fetaost med bacon runt som ugnsstekes.
Ja, jag älskar bacon...
Citera
2013-03-22, 08:24
Medlem
Finlandssvenskans avatar
Tack så jättemycket för alla svar! Det har gett oss massor med tips! Tror nog att jag springer iväg till närmsta saluhall till att börja med!

Se nu till att mysa till det med nåt gott ikväll ni också
Citera
2015-06-24, 17:41
Medlem
Isnatts avatar
Tja

'Råkade' bjuda hem några jobbarkompisar på fredag. Jag är så omåttligt populär så det blir några stycken.
Orkar inte stå i köket mer än nödvändigt och tänkte bjuda på plockmat som dom får ta för sig av själva. Främst kalla saker så jag kan förbereda det och plasta faten och ställa in i kylarna.
Jag kan ju dela med mig av vad jag tänkt ha så kanske nån har nytta av det. Inget revolutionerande direkt, men äh.

Prosciutto crudo
Samón Serrano
Skivad pepparsalami
Lättrökt salami
Kallrökt lax
Kvibille ädel
Brieost
Oststavar eller babybell
Kex
Fikonmarmelad
Morot/gurkstavar/dipp
Kanske nån frukt.
Det är det jag har klart redan. Sen funderar jag på lite oliver, heta kycklingvingar eller quesedillas.
Hade gärna velat ha nåt mer skaldjur men det kommer förmodligen bli folk utspridda i lägenheten och folk sittandes i soffan och så och då vill jag inte att nån jävel dräller räkskal eller vätska därifrån i vardagsrummet.
Kanske kommer på fler grejer jag vill ha!
Citera
2015-06-24, 17:43
Medlem
Skivad ölkorv går ju alltid hem också!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem