2005-05-24, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Insinuerar du att byggnaderna befann sig i en separat, avspärrad del av Birkenau, och stamlägret Auschwitz I, skyddade för insyn?

BBC-siten har ypperliga animerade kartor och historia över lägren.

http://www.bbc.co.uk/history/war/genocide/launch_ani_auschwitz_map.shtml

Förresten, vad sägs om Boecks vittnesmål?

Citat:
Testimony of SS private Boeck:
[Extracted from "Der Auschwitz Prozess", by Hermann Langbein,
Vol. I, quoted in "Auschwitz: Technique and operation of the gas
chambers - J.C Pressac, the Beate Klarsfeld Foundation, NY, 1989,
p. 181].
------------------------------------------------------------------
Q: were you present at a gassing operation one day?

A: Yes, it was one evening. I accompanied the driver Hoeblinger. A
transport had arrived from Holland and the prisoners had to
jump from the wagons. They were well-off Jews. There were
women with Persian furs. They arrived by express train. The
trucks were already there, with wooden steps before them, and
the people climbed aboard. Then they all started off. In the
place Birkenau once stood, there was only a long farmhouse
(Bunker 2) and beside it four or five big huts. Inside, the
people were standing on clothes which were building up on
the floor. The block leader and the sergeant, carrying a cane,
were there. Hoeblinger said to me 'lets go over there now'. There
was a sign 'to disinfection'. He said 'you see, they are bringing
children now'. They opened the door, threw the children in
and closed the door. There was a terrible cry. A member of the
SS climbed on the roof. The people went on crying for about
ten minutes. Then the prisoners opened the doors. Everything
was in disorder and contorted. Heat was given off. the bodies
were loaded on a rough wagon and taken to a ditch. The next
batch were already undressing in the huts. After that I didn't
look at my wife for four weeks.
Citera
2005-05-24, 16:12
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolt

Förresten, vad sägs om Boecks vittnesmål?

Jag säger att Boeck berättar det skådeprocessens ärade muppar ville höra, och krävde att höra. Gasningsmyten tilläts man inte bestrida, lika lite som man kunde förneka Satans existens under en häxprocess. Kommendanten Baer dog ju i häktet strax innan rättegången skulle inledas, han trilskades av allt att döma och nekade till vad man ville ha honom att säga...Han avled överraskande, för det var en riktig frisksportare i femtiårasåldern. Antagligen fick Boeck ett rejält sänkt de facto-straff, som Höss adjutant Mulka: diskret frisläppt efter några månader av ett 14-årigt fängelsestraff.

Här en klar och tydlig karta man nog kan ha användning för:

http://holocaust-info.dk/auschwitz/map.htm

På kartan, ritad av någon gasningstroende, ser man en avdelning kallad "family camp"? Kan den som bestred att kvinnor och barn tilläts vistas tillsammans i lägret (Krosson räcker upp handen och skäms lite ) vänligen förklara vilka som förvarades i detta familjeläger, om det inte var kvinnor och barn? Mormor och gammelmormor? Och hur kommer det sig att zigenarna, arbetsbefriade nästan varenda en så vitt jag förstår, hölls i sin del av lägret och käkade sauerkraut och vitlökssoppa i stället för att slaktas av demonerna inom SS?

Den israeliske propagandisten Yitzhak Arad har verkligen ett ofrivilligt komiskt omslag på sin bluffbok, några anonyma SS-män i fotonegativform mot en svart bakgrund, som Saurons nazguler...:

http://images-eu.amazon.com/images/P/0253213053.01.LZZZZZZZ.jpg

Och eftersom jag tydligen måste upprepa frågan: beskriv hur du anser att "gasningarna" doldes för lägerfångarna! Du måste väl ha undersökt saken?
Citera
2005-05-24, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bolt

bolt, du klamrar dig fast vid saker och ting som är barnsligt enkla för vem som helst att vederlägga.

Vad gäller stamlägret så är det möjligt att "gasningarna" inte skulle ha setts utav fångarna, eftersom SS-barackerna skymmer "gaskammaren" från fångarnas insyn. Dessutom påstås det att fångarna gick in från höger (på kartan) vilket ytterligare skulle ha försvårat för en åskådare eftersom man inte kan se igenom byggnaden (så klart).

Men i Birkenau, där huvuddelen av "gasningarna" skulle ha skett är situationen en helt annan. "Gaskamrarna" ligger i direkt synfält från fångarnas baracker. Det enda som finns emellan är lite taggtråd. Den ena "gaskammaren" ligger dessutom precis bredvid Auschwitz fotbollsplan.

Dessutom löper järnvägen tvärs igenom hela lägret med insyn från fångbarackerna på både vänster och höger sida. Fångarna skulle ha kunnat stå och titta när tusentals människor lastades av från tåget för att sedan avskiljas och vandra in i gaskamrarna, för att aldrig återvända.

Hur det var i Monowitz vet jag inte, men det är väl knappast intressant.
Citera
2005-05-24, 16:45
Medlem
quarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Men i Birkenau, där huvuddelen av "gasningarna" skulle ha skett är situationen en helt annan. "Gaskamrarna" ligger i direkt synfält från fångarnas baracker. Det enda som finns emellan är lite taggtråd.
Visst. Det är vad Anna G berättade 1945:
Citat:
b) Vilka voro enligt er uppfattning de vanligaste dödsorsakerna?

De vanligaste dödsorsakerna var kroppslig misshandel, hunger, tyfus, förfrysningsskador, skjutning och i Auschwitz oftast gas.

c) Har ni själv sett någon gaskammare och i så fall var?

Jag har själv sett gaskammare, min barack låg nämligen alldeles bredvid.

9) Vilken upplevelse har på er gjort det obehagligaste intrycket?

Det hemskaste av allt var flammorna ur krematoriet och lukten av brända ben. Och den oändliga raden av gamla män och kvinnor, barn, oskyldiga barn under fjorton år, sedan unga flickor som inte såg friska ut, och unga kvinnor som inte ville skilja sig från sina barn. De frågade vart de gick. Jag såg dem gå in i gaskamrarna, såg de lidande, av resan trötta ansiktena, och visste att de inte skulle vara vid liv om en halvtimme. Nej, jag vill inte tänka på det, det kostar mig stor självövervinnelse att skriva ner detta. Ofta hörde vi rop under natten: ”Gud, mor, far, mitt barn” och sedan blev allt stilla.”
http://levandehistoria.se/default.php?cat=45&s=flh&tid=22
Citera
2005-05-24, 17:00
Medlem
Ezzelinos avatar
Alternativet till att kritiskt granskande diskutera "vittnesmål till gaskammarna" i denna tråd skulle vara att starta en tråd om "Icke trovärdiga vittnen till gaskammarna" - men det känns lite överflödigt...Dock kommer vi nog aldrig att kunna enas om att "gaskammarvittnena" är trovärdiga i det de säger just om dessa mytiska massmord: däremot kan de vara trovärdiga i andra avseenden vad gäller aspekter av lägerlivet.

Den här "mirakelräddningshistorien" tror jag inte ett ögonblick på (kvinnan var likt många överlevare något av en lägernomad, sändes enligt egen utsago mellan sju olika läger, varhelst hennes tvångsarbetskraft tydligen ansågs nödvändig). Hitlertyskland borde ha mobiliserat de tyska käringarna i industrin i stället. Varför bilder av Treblinka II figurerar i samband med denna kvinnas historia framgår inte av texten, tror jag...Är Treblinka II ett av de läger hon passerat, månntro?:

http://levandehistoria.se/default.php?cat=45&s=flh&tid=251&ss=

Citat:
"---Vilka voro enligt er uppfattning de vanligaste dödsorsakerna?

I arbetslägren dog fångarna nästan enbart av olika sjukdomar eller genom olycksfall i arbetet. I koncentrationslägren blev fångarna misshandlade till döds. Andra hängdes eller sköts. De allra flesta avlivades med gas. Hela transporter gick utan sortering rakt in i gaskamrarna. Barn, gamla och sjuka brändes levande.

Har ni själv sett någon gaskammare, och i så fall var? / Vilken upplevelse har på er gjort det obehagligaste intrycket?

Jag kommer aldrig att riktigt kunna återge min värsta upplevelse i ord. Lublin: Utan att ana något fördes jag med en grupp på 500 kvinnor till ”badet”. Vi gick tre kilometer från arbetslägret i Lublin till det egentliga koncentrationslägret, bevakade av tungt beväpnade SS-män. Vi fördes in i underjordiska rum. Dessa rum var synnerligen bekvämt inredda. Var och en av oss fick en klädhängare att hänga upp sina saker på. Skorna måste bindas ihop ordentligt.

Fullkomligt nakna, bara försedda med en handduk och en bit tvål, gick vi in i ”badrummet”. Jag lade genast märke till att dörrarna var gjorda av ovanligt tjockt järn. Eftersom jag inte trängde mig fram, föll det sig så att jag gick sist in i gaskammaren. Min blick föll på taket och utom de vanliga duscharna lade jag märke till tre stora svarta hål. Nu visste jag var jag befann mig! Den tunga järndörren började stängas – men långsamt, mycket långsamt. Och ungefär samtidigt började gas strömma ut ur de tre stora svarta hålen!

Med övernaturliga krafter började jag slå mot dörren, som ännu inte var riktigt stängd. ”Jag är tyska, jag är tysk lägerpolis, jag är tysk transportvakt.” Jag ropade dessa ord otaliga gånger. Och samtidigt slog jag som vansinnig mot dörren, som åter började öppna sig – men mycket långsamt. Blodet rann från min panna, från armarna, från knäna. Jag låg med hela min tyngd mot dörren och flämtade utmattad efter luft, medan den långsamt gled undan från mig (det föreföll mig som en evighet). Hela min kropp var våt av kallsvett. Jag håller på att kvävas – då är dörren redan öppen – män i gasmask drar ut mig genom den smala springan – jag hör ett par skott, som gäller kvinnorna som tränger sig fram efter mig – luft – luft – äntligen luft. Allt går runt för mig – då förlorar jag medvetandet.

När jag vaknade stod den tyska judiska lägerföreståndarinnan framför mig och hon hjälpte mig till rätta igen. (Alltsammans hade inte tagit längre tid än högst en halv minut.) När jag nästa dag såg mig i spegeln, hade jag en grå strimma i håret på vänstra sidan.---"
Citera
2005-05-24, 17:16
Medlem
Ezzelinos avatar
Vilken underlig kvinna som berättar detta, en tandläkarinna som ljuger om "de röda flammorna från krematorieskorstenen" och annat:

http://levandehistoria.se/default.php?cat=45&s=flh&tid=180&ss=

Citat:
"---Som innehållande tandläkarbefattning, var jag aktad till överdrift. (I Birkenau har jag arbetat som tandläkare två år, i Malchow tre månader.)

Kan ni med några exempel belysa, i vilken omfattning invånarna i de olika lägren avlidit?

60 % dog av hunger. I livet stannade personer som kunde ”organisera mat” och de som fick paket hemifrån. Till ”organisatörerna” hörde: blockäldste125 , kontorister, läkare, sjuksköterskor samt kokerskor.---"

Korruption och försnillande av mat florerade i lägren, som saboterade de direktiv som givits centralt om näringsdistributionen. "Teoretiskt" skulle maten ha räckt och varit tämligen nyttig, men så var ofta uppenbarligen inte fallet.

Ändock glömmer hon omedelbart denna subjektiva 60%-uppskattning:

Citat:
"---Vilka voro enligt er uppfattning de vanligaste dödsorsakerna?

Selektioner.126

Har ni själv sett någon gaskammare och i så fall var?

Känner mycket väl till gaskammaren i Birkenau. Såg jämt skorstenen, röda flammor och hörde människoskrik därifrån. Det fanns nämligen en period då människor fick för lite gas och blev sedan kastade halvdöda i elden. Man kunde även noga urskilja barnens skrik.

Vilken upplevelse har på er gjort det obehagligaste intrycket?

Såsom tandläkare fick jag ett snyggt möblerat rum. Mittemot sängen fanns ett fönster och genom detta såg jag jämt skorstenen med rök från krematoriet.

Tåget stannade alldeles utanför fönstret. Jag såg hur alla steg av, såg hur man ordnade dem i led, fem i varje, kvinnor och män för sig. Barnen blev bortrövade från sina mödrar och skrek: ”Mamma!” Ännu i dag hör jag det ordet och känner på nytt.127

Har vistelsen i koncentrationslägren uteslutande givit er oangenäma upplevelser eller har några ”ljusglimtar” förekommit?

De enda ljusare stunderna var kontakterna med yttervärlden , Röda Korsets paket och till sist avresan till Sverige.---"

Och så en löjlig och spotsk hämndfantasi som knorr på den föga övertygande berättelsen:

Citat:
"---Har edra olyckskamrater visat prov på medlidande, solidaritet, likgiltighet o s v inför kamraternas öde?

I regel var det likgiltighet – ingen grät under selektionen.

Beskriv i korthet hur det gick till när ni befriades och vilket intryck befrielsen gjorde på er.128

Misstänksamhet. Jag var övertygad om att vi fördes till avrättning.

Vilken bestraffning skulle ni föreslå, om ni själv fick bestämma hur det skulle förfaras med edra plågoandar?

Jag skulle vilja se några personer i samma förhållanden som vi i lägret, och Oberaufseherin129 med klippt hår. Jag önskar sminkad och elegant klädd, med cigarretten i munnen, skratta ironiskt :smart: och titta på dessa människor. För att Dr Mengele130 ska se hur vi ser ut i välstånd.---"
Citera
2005-05-24, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quark
Visst. Det är vad Anna G berättade 1945:
http://levandehistoria.se/default.php?cat=45&s=flh&tid=22

Ja, den detaljen förefaller ju vara korrekt hos det här vittnet du nämner.

Det finns emellertid en sak hon påstår som definitivt måste vara en missuppfattning, överdrift eller lögn:

Citat:
Det hemskaste av allt var flammorna ur krematoriet och lukten av brända ben

Det förekommer också flitigt hos andra vittnen:

Citat:
Denna natt brann krematorieugnarna i timtal, och orangefärgade lågor sköt upp genom skorstenarna mot den nattsvarta himlen (Eva Schloss, anf, arb. , s 113)

eller i Buchenwald:

Citat:
Jag kastade en sista blick på denna skammens och fasans plats och läste i ljuset av lågorna, som slog upp ur ugnarna till en höjd av åtta till tio meter, de cyniska versrader som stod skrivna på krematoriets vägg...(Georges Henocque)

Koks är emellertid ett så kallat kortflammigt bränsle, varför flammorna aldrig når liket, utan det är de heta gaserna som förbränner detta.

Civilingenjören Walter Lüftl, som varit ordförande i Österrikes Bundesingeniurskammer och kriminalteknisk expert vid otaliga rättegångar gjorde följande anmärkning till detta:

Citat:
Koks är ett kortflammigt bränsle, så att flamman inte ens når ut ur brännkammaren. Mellan ugnen och skorstenen går dessutom en avgaskanal, först därefter kommer skorstenen. Av kortflammigt, fast bränsle blir det inga flammor som slår in i skorstenen, utan på sin höjd 180 grader heta avgaser. I annat fall skulle skorstenen snart bli förstörd.
Citera
2005-05-24, 18:25
Medlem
quarks avatar
Mindre kunniga revisionister gör sig ofta lustiga över lågorna ur krematoriernas skorstenar som ögonvittnen ofta nämnar.
"Sådant ser man ju inte i dagens krematorier," är deras enfäldiga resonemang.

Men här finns en bild: http://www.fmhs.cnyric.org/community/SU/bulletin/Anagamamama3.gif
Från följande sida: http://www.fmhs.cnyric.org/community/SU/bulletin/

Det är också allt för enkelt en som märkar ord att konstruera motsägelser.
Men 60 % av vad? Av de som dog i baracken?
Och var var orsaken till att bli "selekterad"?
Kanske att man blivit en "muselman"?

Och sedan det där blame the victims, att de inte fördelade maten enligt kommandantens välmenande anvisningarna.

Det är klart att revisionister inte uppskatter att höra vad offren har att berätta. De ska helst hålla tyst. Det finns ingen vilja att lära av dem om vad som hände i lägren. Om vad som hände med deras anhöriga som aldrig syntes igen efter selektionen.
Citera
2005-05-24, 18:28
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Men i tidigare inlägg har du ju hävdat att t.ex. Höss blev torterad redan under 40-talet för att vinga fram bekännelser om massmord på judar. Varför skedde det om västmakternas ledare var ointresserade av frågan vid den tiden?
Churchill, de Gaulle och Eisenhower skrev väl sina memoarer mer som privatpersoner och mindre som "västmakternas ledare", eller hur?

Tycker du inte själv att det är märkligt att dessa tre prominenta höjdare tydligen inte med en stavelse nämner något om gaskammare (om nu den "unika Förintelsen var så unik")??

Castle Hill Publishers enkla och lättlästa infoblad: The Holocaust Controversy; The Case For Open Debate - som finns som gratis nedladdning hos http://vho.org/dl/ENG.html (bland andra godsaker för den vetgirige sanningssökaren ) - beskriver frånvaron av trovärdiga vittnen som följer:

http://vho.org/Intro/GB/Flyer.pdf

Citat:
"---During medieval witch trials, many witnesses told similar accounts about broom-riding witches and the devil. Since most statements were made independently of each other and without pressure, this was taken as evidence that the stories must be true; material evidence was never produced. “Common knowledge,” a word invented in those days, and social expectations formed the basis of these accounts, not the truth.

Today, we face the same “common knowledge” produced by 60 years of one-sided mass media propaganda and massive social and sometimes even legal pressure to conform to certain views. To support their theories, anti-Revisionists depend almost exclusively on “eyewitness” testimony produced in this poisoned atmosphere.

[...]

Bruno Baum, a former communist inmate in Auschwitz, was allowed to brag in summer 1945 in a Soviet newspaper: “The whole propaganda which started about Auschwitz abroad was initiated by us [German communist inmates] with the help of our Polish comrades.” (Deutsche Volkszeitung, Soviet paper in occupied East Germany, 31 July 1945). Thus, it is not surprising to learn that during several trials in Germany, it emerged that the testimony of witnesses from eastern Europe had been orchestrated by communist authorities.

During a trial against an alleged former camp guard in Jerusalem, even the Israeli court had to admit that all witness testimony was not credible, which resulted in the defendant’s acquittal.

[...]

During and after the war there were “eyewitnesses” to mass gassings at Buchenwald, Bergen-Belsen, Dachau, and other camps in Germany proper. Today, virtually all recognized scholars dismiss this testimony as false.

Establishment historians, however, still claim that mass gassings happened at several camps in Poland. The evidence for this claim is, in reality, qualitatively no different to the false testimony and evidence for the al leged mass gassings at the camps in Germany proper.

With regard to confessions by Germans at war crimes trials, it is now well documented that many were obtained through coercion, intimidation, and even physical torture, just like during the medieval witch trials.---"
Citera
2005-05-24, 18:30
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Men Barbro, nu blir alla barnen på Flashback både ledsna och besvikna på dig ...Du tror alltså inte, fast både Höss och Höss judiska plågoande berättat om det, att han blev hårt misshandlad och förbjöds att sova på tre dygn, och att hans familj hotades med utlämning till Sovjet? Faktum kvarstår att Churchill, de Gaulle och Eisenhower inte fann anledning att med ett ord omnämna några "gaskammare" på de många (sammanlagt 9000?) sidorna av sina krigsminnen - varför kan man bara spekulera om, kanske för att de visste att det bara var Sovjetpropaganda? Hur som helst hade myten om "Auschwitz gaskammare" och "de rena förintelselägren" inte slagit så djupt rot på den tiden, du måste studera lite Finkelstein för att begripa hur Holocaustindustrin efter 1967 blir stor på allvar, i nära symbios med staten Israels behov av "alibi" och annat...

Ditt resonemang är naivt, selektivt empatiskt och historiskt okunnigt. Den tyska befolkningen som fördrevs från sina hemprovinser i öst, och fick se ett par tre miljoner dö på kuppen, hade inte startat något världskrig. Döden drabbar alla lika, att förnumstigt moraliserande sätta större värde på en obligatoriskt "god och oskyldig" jude än en självklart "ond och skyldig" tysk är ju bara för enfaldigt...Okej, om du har en judeocentrisk världsbild, då bör du även kunna stå för det.

Sedan är du jävligt långt från ämnet i din alldeles egna tråd ...Har du läst Taubers vittnesmål och kritiken av vad han säger, har du några åsikter om det eller något annat som rör topic?
Du missar poängen med vad jag skrev om vittnet Höss: Du hävdar
a) han blev torterad av de allierade, och
b) ledarna i väst brydde sig inte om gaskammarna, etc.
Detta får jag inte ihop; vad var motivet att tortera honom för bekännelser om gaskammare om man inte brydde sig i frågan?
För att få honom dömd hade det väl räckt bra med anklagelser om brott mot krigslagar, övergrepp mot fångar m.m.?

Visst är vi lite OT här, men jag kommenterar ju bara vad du skrev till Fläskbak.

Slutligen: hur du än vänder dig så går din liknelse mellan fördrivna tyskar efter deras eget (jo faktiskt) anfallskrig inte att jämföra med systematiska deportationer av judar i erövrade länder endast på grund av deras religion/ras/etniska tillhörighet. Tyskarna deporterade judar överallt var de kom åt eftersom de ansågs som "undermänniskor" och du har hittills inte förenekat att denna deportation genomförd av nazityskland blev dessa människors död.
Citera
2005-05-24, 18:34
Medlem
Lite OT, men min "plast" farfar satt visst i Aushwits, precis innan ryssarna kom.
Citera
2005-05-24, 19:08
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Du missar poängen med vad jag skrev om vittnet Höss: Du hävdar
a) han blev torterad av de allierade,---

Inte av De Allierade, utan av Bernard Clarke, den brittisk-judiske förhörsledare som skrämde Höss fru att avslöja mannens gömställe genom att hota att hon och hennes barn skulle utlämnas till Sovjetunionen, där det inte var en sådan fröjd att vara som du kanske tror. Denne Bernard Clarke och hans underhuggare torterade Höss fysiskt och psykiskt och fick honom efter tre dygn utan att han tilläts sova en minut att gå med på vad de ville, dvs. det historiskt absurda och lögnaktiga "skriftliga intyget", som bl.a. kom att leda till att Auschwitzturister fram till Sovjetunionens fall lurades att tro att det var "bevisat" att fyra miljoner människor dödats i lägret - minst två och en halv, snarare tre och en halv av dessa "bevisat dödade, mestadels gasade" miljoner har strukits efter 1990, och detta alltså av forskare som fortfarande försöker rädda myten om gasningen! (Revisionister menar att omkring 130.000 är en sannolik siffra för Auschwitz, av dem noll "gasade").

Jag noterar att du fortfarande bestrider att Höss torterats och uppenbarligen betraktar hans vittnesmål som korrekt. Har du någon god förklaring till hur det kunde bli så tokigt med de fyra miljonerna mestadels påhittade offer då, på grundval av denna Höss "bekännelse"? Eller är det så beviljat att vi har en farbror barbro bland oss som fortfarande tror på de fyra miljonerna!?

Citat:
och
b) ledarna i väst brydde sig inte om gaskammarna, etc.
Detta får jag inte ihop; vad var motivet att tortera honom för bekännelser om gaskammare om man inte brydde sig i frågan?
För att få honom dömd hade det väl räckt bra med anklagelser om brott mot krigslagar, övergrepp mot fångar m.m.?

Nu satt inte Churchill, Eisenhower och de Gaulle och planlade eller övervakade förhör eller gjorde upp åtalsstrategier i detalj för Nürnbergrättegångarna, bäste Barbro, så frågan faller platt till marken. Generellt hade säkert inte heller de tre egostyva männen något att invända mot att de besegrade fick ta ett antal anklagelser som inte alls var sanna, och att Göring och de andra symboliskt dömdes även för dessa imaginära brott, men de som organiserade rättegången var andra än dessa tre memoarförfattare. Av någon anledning kommenterar de inte "gaskammare" i krigsminnena, det står dig fritt att spekulera om varför det är så. Och Röda Korset talar i sin efterkrigsrapport endast om "rykten" om gaskammare, vilket förtretat en del judeo-suprematister som även uttryckt sin avsky för "nazistschweizarna" i skrift.

För att döma Höss till döden hade det förstås inte behövts denna falska, framtvingade och historievetenskapligt helt värdelösa bekännelse: men för att skapa myten om "Förintelsen" var det nödvändigt att få tag i någon förment ansvarig som gick att knäcka och skrämma och visa upp i en rättssal...Heydrich var död sedan länge, Himmler tog gift, Gestapo-Müller var försvunnen, Kaltenbrunner var inte idealisk för ändamålet.
Det behövdes någon eller några kommendanter: och Ziereis i Mauthausen gjorde dem till viljes (eller om det var en bluff, 1,5 miljon påhittade gasningsoffer påstår de allierade i alla fall att han "bekänt", och 1,5 miljon fritt uppfunna offer i Majdanek, och så Höss och myten om fyra miljoner i Auschwitz...Sanslöst! en skandalös historisk lögn! men du tar den lögnen med jämnmod och vill helst inte prata om den? )

Citat:
Slutligen: hur du än vänder dig så går din liknelse mellan fördrivna tyskar efter deras eget (jo faktiskt) anfallskrig inte att jämföra med systematiska deportationer av judar i erövrade länder endast på grund av deras religion/ras/etniska tillhörighet. Tyskarna deporterade judar överallt var de kom åt eftersom de ansågs som "undermänniskor" och du har hittills inte förenekat att denna deportation genomförd av nazityskland blev dessa människors död.

Noterar att du tänker i termer av "kollektivskuld", det gör inte jag. Den stora massan av ryssar, fransmän, engelsmän, tyskar, polacker (och buhujudar ) hade inget ansvar för att ett världskrig bröt ut. Det tysk-polska kriget är på intet sätt heller endast den tyska statsledningens "fel", polackerna var ytterst chauvinistiska och ägnade sig före krigsutbrottet åt en del övergrepp och aktioner av typen "etnisk rensning" mot tyskar på polskt territorium (polskt endast tack vare den orättfärdiga Versaillesfreden). Att sedan England och Frankrike förklarade Tyskland krig kan jag inte lasta den stora majoriteten av britter och fransmän för.

Judar deporterades därför att de ansågs utgöra en säkerhetsrisk, en fientlig makt, potentiellt subversiva element, ibland även för att de var identifierade "aktiva motståndsmän" eller kriminella. Men till och med i ockuperade områden som Frankrike deporterades endast en mindre del judar österut (mestadels Ostjuden utan franskt pass), och alla dog förstås inte heller (har inte siffrorna i huvudet). Från de med Tyskland allierade länderna Italien och Bulgarien, som förmådde eller ansågs förmå hålla kontroll på judarna på sitt territorium, deporterades procentuellt mycket få judar till arbetsläger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in