• 2
  • 3
2013-03-22, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Men att fortfarande sitta och köra ett 12 år gammalt OS (XP) bara för att man är tjurskallig eller nostalgisk är snudd på sinnesjukt.

Verkligheten brukar bjuda på mer alternativ än så.

Drivrutiner, hårdvara, prestanda, kompatibilitet, ekonomi, service och underhåll är de jag kommer på så här direkt till varför man kör xp eller inte.
Citera
2013-03-22, 17:34
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swigge
Verkligheten brukar bjuda på mer alternativ än så.

Drivrutiner, hårdvara, prestanda, kompatibilitet, ekonomi, service och underhåll är de jag kommer på så här direkt till varför man kör xp eller inte.

Struntprat, Windows 7 och Vista har mycket bättre "hårdvara, prestanda, kompatibilitet, ekonomi, service och underhåll" än XP. Sedan glömde du passande nog det viktigaste: säkerhet, där W7 och Vista springer i cirklar runt XP.
Som sagt, bara ren tjurskallighet eller nostalgi, ni XP-fanatiker liknar i mångt och mycket Linux-talibanerna i ert sätt att resonera.
Citera
2013-03-22, 20:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Nej, det är inte viktigt att köra den senaste windows-versionen. Jag kör Windows 7 på mina hemmadatorer och lär så göra till Windows 9 kommer för Windows 8 är ett mischmasch av tokiga GUI idéer som bara sänker min produktivitet.

Men det finns gränser, att några fortfarande kör Vista kan jag förstå, det är trots allt likvärdigt med Windows 7, dock något äldre. Men att fortfarande sitta och köra ett 12 år gammalt OS (XP) bara för att man är tjurskallig eller nostalgisk är snudd på sinnesjukt.
Är inne på samma tankemönster som du när det gäller Windows 8. 7:an räcker gott och väl för mina behov och vill man ha något annat så finns det mycket man kan grotta ner sig i när det gäller GNU/Linux.

Den som vill lära sig lite mer om nya Windows 8 bör kika på dessa böcker.
http://go.microsoft.com/FWLink/?Linkid=268295
http://go.microsoft.com/FWLink/?Linkid=270056
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här