Hejsan fb! Som rubriken lyder: Min katt kastrerade sig i måndags. Allt gick bara fint och ärret ser ut att läka bra (det är en honkatt ). Dock så har hon varit slö sen operationen och har inte ätit på eget initiativ ännu. Jag ringde veterinären igår och han tyckte att jag skulle kolla tempen på katten så att hon inte hade feber. Jag har kollat tempen 2 ggr och den verkar vara okej. Han sa också att jag skulle mata katten med hjälp av en måttspruta i munnen vilket har funkat bra.
Har ni på fb haft liknande bekymmer med katten efter operation och isf när har katten börjat äta och dricka som vanligt?
Har du prövat att ge katten mat från ditt finger? Ibland funkar skålen sämre och precis som veterinären sa så kan man testa en spruta. Men att mata med fingret funkade för mig.
Fortsätt stödmata, men prata med veterinären igen. Du kan få aptitstimulerande piller, och även piller som minskar illamående/drar igång tarmrörelser. Var det en kastrering som utfördes eller finns det risk att matvägrandet har med ett ingrepp i tarm/magsäck att göra?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!