2013-03-21, 07:39
Medlem
Hejsan fb! Som rubriken lyder: Min katt kastrerade sig i måndags. Allt gick bara fint och ärret ser ut att läka bra (det är en honkatt ). Dock så har hon varit slö sen operationen och har inte ätit på eget initiativ ännu. Jag ringde veterinären igår och han tyckte att jag skulle kolla tempen på katten så att hon inte hade feber. Jag har kollat tempen 2 ggr och den verkar vara okej. Han sa också att jag skulle mata katten med hjälp av en måttspruta i munnen vilket har funkat bra.

Har ni på fb haft liknande bekymmer med katten efter operation och isf när har katten börjat äta och dricka som vanligt?
Citera
2013-03-21, 09:19
Medlem
JapanKinas avatar
Har du prövat att ge katten mat från ditt finger? Ibland funkar skålen sämre och precis som veterinären sa så kan man testa en spruta. Men att mata med fingret funkade för mig.
Citera
2013-03-21, 11:49
Medlem
Vad har du fått för smärtlindring utskrivet till katten?
Går den bra att få i henne?
Citera
2013-03-23, 09:15
Medlem
johanjosefssons avatar
Katten kanske inte är hungrig helt enkelt, eller så vill den gå ner i vikt. Är den fet?

Finns det inga sånnahär aptitretande piller för katter man kan ta? Läste om det nånstans. Kanske vara för hundar..
Citera
2013-03-23, 09:28
Medlem
Fortsätt stödmata, men prata med veterinären igen. Du kan få aptitstimulerande piller, och även piller som minskar illamående/drar igång tarmrörelser. Var det en kastrering som utfördes eller finns det risk att matvägrandet har med ett ingrepp i tarm/magsäck att göra?
Citera
2013-03-23, 15:51
Medlem
Tack för alla tips! Katten har börjat äta som vanligt igen vilket känns jätteskönt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in