2013-03-20, 22:46
Medlem
längesen jag var här, dock behövs lite nya ingångsvinklar i mitt företagande.

någon som har koll på bolag som köper fakturor utan regress och utan en bakväg mot företagarna om dom inte får kund att betala fordran (då jag har betanmärkning)

det skall finns många "risk bolag" som ägnar sig åt denna verksamhet, kollar man google dyker tyvärr bara dom 10-20 stora företagen upp.

liktväl intresserad av inkasso-factoringbolag som lägger kraft att driva in pengar på personer / bolag på obestånd (men har pengar utan att det syns)

inlägg som "snacka med ha, juggefolket" är verkligheten att eniro.se inte har dessa uppgifter, liktväl ta det via kf o tinget är inte relevant då denna process tar mellan 6-24 månader och önskar slippa myndightstiden.

rena kontaktförslag kan postas i tråden eller via pm med stort intresse.
Citera
2013-03-21, 07:29
Medlem
Jag tror inte det finns företag som köper fakturor på det sättet.

Iaf inte småfakturor och till en rimlig avgift.

Vad är egentligen en faktura på 500 kr till en person med 4 betalningsanmärkningar och 40.000 i skulder värd?
Citera
2013-03-21, 09:04
Moderator
Gordon Blixts avatar
Jag ser ingen direkt juridisk frågeställning.

Juridik -> Företagande och företagsekonomi

/Mod
Citera
2013-03-21, 12:33
Medlem
jag vet inte vart jag skrev 500kr i mitt inlägg. personligen jobbar jag inte med uppdrag under 100.000 kr
Citera
2013-03-21, 12:36
Medlem
juridisk rådfrågning:
eftersom investment bolag / finansbolag ägnar sig mycket åt juridik ser jag det som en vägledningsfråga inom juridik för oss som ej innefattas i denna bransch utan sysslar med praktiska arbeten som bygge etc.

hoppas någon har bra tips att ge mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in