2013-03-20, 19:26
Medlem
Lycurguss avatar
Rent personlighetsmässigt är många kvinnor som en mesig man. Dvs lite gay, osäker, feminin av sig, på ett gulligt sätt.

Gulligt eftersom hon är en kvinna och ingen man.

En tjej som befinner sig ex på krogen och ser bra ut, hon kommer där under kvällen bli bemött väldigt väl av många personer endast för att hon ser bra ut.

Hade hon varit samma person fast ful eller tjock, hade dom killar som pratat med henne den kvällen inte ens tittat åt hennes håll, inte velat snacka med henne, inte brytt sig ett dug av vad hon pratar om eller tycker är intressant i livet, varit dryga emot henne, nonchalerat henne, etc.

Det är så pass viktigt för män att en man kan tänka sig anställa snygga tjejer endast för att det lockar kunder, inte pga hennes kompetens.

Kvinnor kan bevisligen, lägga ut jeans i klädaffären, sortera varor, sitta i kassan, torka bajs på gamla och sjuka, städa, detta har vi lärt oss att kvinnor klarar, men...

Till yrken som kräver skicklighet, kompetens, intelligens. tex hantverksyrken, forskning, matematik, fysik osv där man måste prestera och tävla för att bli framgångsrik verkar inte kvinnor arbeta öht.

Alla riskyrken som soldat, polis, brandman, stuntman, etc är också överrepresenterade av män.

Det enda kvinnor duger till är i princip att se söta ut.
Citera
2013-03-20, 19:30
Medlem
PepsiMannens avatar
Jag håller med, och kvinnor inom yrken som t.ex polis är aldrig bättre än män.
Citera
2013-03-20, 19:35
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Tyvarr sa ar det bara den snyggaste som far den uppmarksamhet som du pratar om sa resten far ju sa gott det gar forsoka bli bra pa nagot vettigt.
Citera
2013-03-20, 19:36
Medlem
LegaliseItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PepsiMannen
Jag håller med, och kvinnor inom yrken som t.ex polis är aldrig bättre än män.
bror ju på vilken kvinna det är. Vissa är starka både fysiskt och psysiskt. Och kan vara bättre än män.
Citera
2013-03-20, 19:40
Medlem
AbdullahSvenssons avatar
Nja, att yrkena domineras av män betyder ju inte att alla kvinnor är dåliga på dessa. De kanske helt enkelt tycker att andra yrken är roligare.

Om jag skulle ha samma åsikt om kvinnors nytta i samhället som dig så hade jag ändå varit nöjd. En vacker kvinna räcker på långa vägar för att göra mig övertygad.
Citera
2013-03-20, 19:45
Medlem
BigFatCones avatar
Kan det vara så att (trumvirvel) män och kvinnor är fysiskt och psykiskt olika och är olika bra lämpade till olika saker? Kan det dessutom ovanpå dessa rent genetiska skillnader ha något att göra hur man är som person och hur ens uppväxt ha varit? Jag vet att detta är radikala teorier men tänk om det ligger nånting i det.
Citera
2013-03-20, 19:46
Medlem
PepsiMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbdullahSvensson
Nja, att yrkena domineras av män betyder ju inte att alla kvinnor är dåliga på dessa. De kanske helt enkelt tycker att andra yrken är roligare.
Kvinnor är dåligare än män på mansdominerade yrken.
Citera
2013-03-20, 19:47
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lycurgus
Rent personlighetsmässigt är många kvinnor som en mesig man. Dvs lite gay, osäker, feminin av sig, på ett gulligt sätt.

Gulligt eftersom hon är en kvinna och ingen man.

En tjej som befinner sig ex på krogen och ser bra ut, hon kommer där under kvällen bli bemött väldigt väl av många personer endast för att hon ser bra ut.

Hade hon varit samma person fast ful eller tjock, hade dom killar som pratat med henne den kvällen inte ens tittat åt hennes håll, inte velat snacka med henne, inte brytt sig ett dug av vad hon pratar om eller tycker är intressant i livet, varit dryga emot henne, nonchalerat henne, etc.

Hur man blir bemött på krogen är alltså ett mått på hur bra man ser ut?

Där ser man...så fel ögonen kan ha ibland..
Citera
2013-03-20, 19:49
Medlem
AbdullahSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PepsiMannen
Kvinnor är dåligare än män på mansdominerade yrken.

Ja och kvinnor är alltså bättre än män på kvinnodominerade yrken.
Lärare är ju ett exempel. Du kanske skulle ha besökt en sån prototyp på lektionerna i svenska?
Citera
2013-03-20, 19:52
Medlem
TheKickss avatar
Du har dålig koll på hur det ser ut på svenska arbetsplatser ser jag. Ok, då vet vi det. Och du har ingen koll på alla olika vårdyrken heller eftersom att du inte räknar de som riskyrken. Och det där med krogen...det gäller män också.
Så du skrev en massa dravel utan att faktiskt tänka innan.
Citera
2013-03-20, 20:06
Medlem
Jag antar att du inte bor i Sverige? Här är det i alla fall så att kvinnor finns på alla möjliga olika arbetsplatser precis som män så din verklighetsbeskrivning känns lite konstig för en svensk.
Citera
2013-03-20, 20:10
Bannlyst
Haft 4 bra chefer i mitt liv och 2 av dom var kvinnor, kompetenta som fan och bra på att ta folk och nu ska jag inte vara elak mot dom men att dom inte fått jobben pga. utseende var också det ganska uppenbart.
Folk överlag är rätt bedrövliga men nu ska vi inte döma ut icke-homogena grupper, det är sällan särskilt lyckat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in