2013-03-20, 17:12
Medlem
Tänkte kolla vad era vänner som är från utlandet, vad de tycker om Sverige ? Jag kan säga att mina danska vänner är livrädda när de var på besök i Göteborg. De trodde inte sina ögon att det fanns så mycket babbar här, samt att efter besöket ville de inte hälsa på mer. I Sverige skall det vara svenskt sa de till mig. Min norska vän tyckte också att babbarna var alldeles för många och att Sverige borde skämmas inför Europa!

En grekisk vän på besök nyligen upplevde svenskar som rädda men ett trevligt folk, men tyckte det var otrevligt att gå här på nätterna!

Har mina vänner rätt i vad de säger och vad säger era vänner om Sverige?
Citera
2013-03-20, 17:27
Medlem
NG88s avatar
Göteborg är inte Sverige, visa resten av landet nästa gång...
Citera
2013-03-20, 17:45
Medlem
blackjackks avatar
När min kusin var här på besök från Bosnien hade han bara positiva saker att säga om Sverige, han betonade dock hur lyckliga vi var här i Sverige att vi har så många tjejer från olika nationaliteter
Citera
2013-03-20, 20:06
Medlem
vanillasauces avatar
När jag får besök från folk jag har träffat utomlands på typ tågluff eller dylikt brukar de i regel snarare kommentera att svenskarna var lite asociala och kyliga som inte var så pigga på att hänga med folk utanför umgängeskretsen. Dock trevliga och hjälpsamma när det väl krävdes!

TS, dina kompisar låter urtöntiga. Livrädda för utlänningar? Ser framför mig hur dom strövar längs gatan med flackande blick, redo att slänga sig bakom en parkerad bil så fort en mörkhårig individ närmar sig.
Citera
2023-07-24, 06:03
Medlem
Run3s avatar
Jag har några vänner i Östeuropa som varit här, och de har alla tyckt att det är märkligt med så mycket babbar överallt i Stockholm. När vi har åkt hem till mig från flygplatsen så har de viskat till mig på tunnelbanan och frågat varför det är så många afrikaner och araber här. Och sen har de uttryckt att de är synd att svenskarna är så få.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in