2013-06-14, 08:48
Medlem
Morgonkrööks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kavon
Kan inte så mkt om skatteåterbäringen, men jag har inte fåt något tbx ännu, skickade in via telefon, men såg att jag inte hade anmält något bankkonto den 31/5.. Gjorde det samma dag och nu undrar jag när ajg får tbx pengarna, kan man inte få hem någon check eller något sådant?

Troligen kommer du att få en utbetalningsavi i augusti, om din återbärning var mer än 2000kr. Är den under det beloppet kvarstår de på ditt skattekonto tills året efter, om du inte själv begär ut dem.
Citera
2013-06-14, 08:49
Medlem
Morgonkrööks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimtrunkss
Skickade in min deklaration via posten men när jag sedan loggade in på skatteverket och skulle kolla så stod det ej inskickad? Vad händer nu? Skrev under allt igen och skickade in den nu. Nordea har jag.

Edit: Såg nu att om man deklarerar via posten får man pengarna v32, är det så? Första gången jag deklarerar själv, kanske märks

Ja, skickar man in via posten, så får man utbetalningen i augusti. Se även svaret ovan.
Citera
2013-06-17, 19:47
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
I vilken post ska det stå summan för reseavdrag till och från jobbet? Är den kanske inbakad i någon annan post?

Edit : tänker på pappret vi fått hem nu
Citera
2013-07-07, 16:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonkröök
Troligen kommer du att få en utbetalningsavi i augusti, om din återbärning var mer än 2000kr. Är den under det beloppet kvarstår de på ditt skattekonto tills året efter, om du inte själv begär ut dem.

Hur fan blir det om man har e-deklarerat, inte har anmält skattekonto och återbäringen är under 2000 kr? Får jag inga pengar då eller?
Citera
2013-07-07, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Hur fan blir det om man har e-deklarerat, inte har anmält skattekonto och återbäringen är under 2000 kr? Får jag inga pengar då eller?

nej inte alls
Citera
2013-07-23, 21:36
Medlem
ORUNITIAs avatar
Har ännu inte fått min skatteåterbäring.. hmm, jag skickade - lat som jag är - sista dagen.
När får man den då ungefär? Börjar bli lite smått orolig här.
Citera
2013-07-23, 22:16
Medlem
Aspings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ORUNITIA
Har ännu inte fått min skatteåterbäring.. hmm, jag skickade - lat som jag är - sista dagen.
När får man den då ungefär? Börjar bli lite smått orolig här.

Nästa omgång med överskjutande skatt betalas ut i augusti. Det finns bara fyra tillfällen under året som Skatteverket betalar ut överskjutande skatt. Om du inte kom med i första omgången i juni, kan du alltså som tidigast få slutskattebesked och eventuell överskjutande skatt utbetald i augusti. Får du inget då heller, är de två återstående tillfällena i september och december.

Se Skatteverkets egen info för Privatpersoner/Skattebesked:

http://www.skatteverket.se/4.14f4761...de8000756.html

Se speciellt "Svar på vanliga frågor - Skattekonto och slutlig skatt/Det är augusti nu, varför har jag inte fått mina skattepengar?". Där står Skatteverkets svar på din fråga.
Citera
2013-07-23, 22:24
Medlem
ORUNITIAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asping
Nästa omgång med överskjutande skatt betalas ut i augusti. Det finns bara fyra tillfällen under året som Skatteverket betalar ut överskjutande skatt. Om du inte kom med i första omgången i juni, kan du alltså som tidigast få slutskattebesked och eventuell överskjutande skatt utbetald i augusti. Får du inget då heller, är de två återstående tillfällena i september och december.

Se Skatteverkets egen info för Privatpersoner/Skattebesked:

http://www.skatteverket.se/4.14f4761...de8000756.html

Se speciellt "Svar på vanliga frågor - Skattekonto och slutlig skatt/Det är augusti nu, varför har jag inte fått mina skattepengar?". Där står Skatteverkets svar på din fråga.
Då förstår jag, tack så mycket
Citera
2013-07-23, 22:25
Bannlyst
När i augusti kommer dom, jag bor i Botkyrka kommun.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in