Hallå!
Jag tänker köpa ett par kvalitetsskor inom en snar framtid, men vill förbereda mig inför användningen och själva vården då. Jag är 20 år gammal så det är mitt första par skor av bättre kvalitet. Tidigare har jag ägt ett par Clarks Chelseaboots som jag inte tycker hållit måttet. Knarrande efter ett par veckors användning och den själva elastiska sidan började gå sönder efter lite över ett halvt års användning.
Till saken är att jag skulle vilja veta var jag hittar prisvärda (läs bra och inte billiga) skoblock och skovårdsprodukter. Har försökt hitta på forumet, men gamla länkar, dyr frakt osv har irriterat lagom.
Vilka produkter behöver jag för ett par svarta boots, ett par bruna och ett par svarta Oxfords?
Jag gillar skor som har lite av ett "mönster" och undrar hur svårt det är att bibehålla ett sådant och också hur svårt det skulle vara att göra ett eget mönster.
T ex
http://i105.photobucket.com/albums/m233/kvoigtiv/JLLuffield.jpg dessa skiftar i lite mörkt.
Edit: Kan det skilja sig mycket mellan skostorlekar eller kan jag be mina föräldrar köpa ett par Allen Edmonds medan de är i USA?