2016-05-31, 19:07
Medlem
Mr.Kekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plimpton
Just hälen är väl där skon kommer att ge med sig minst. Mig veterligen använder Yanko plastkappa i hälen och den lär inte forma sig särkilt mycket efter din fot. Övriga delar av skon kommer att töja/forma sig en del men förvänta dig inga mirakel. Förmodligen är det så att just den lästen inte passar din fot särskilt väl.

Vadå dig veterligen? Är det någon, någonsin som har påstått att Yanko har plastkappa?? Det är leatherboard i Yanko och inget annat.

Citat:
Ursprungligen postat av Irbe
Tack för svar.
Plastkappan kan definitivt vara den som spökar. Hur vet jag vilka märken som kör plast och vilka som inte gör det?

Kan absolut inte vara plastkappan som spökar då det inte finns någon.

Citat:
Ursprungligen postat av Rustning
Någon som fått sina Myrqvist-skor från kickstartern? De verkade nästan lite väl billiga för lädersulade goodyearweltade skor, det vore intressant att se om kvaliteten håller måttet.

Lär väl hålla måttet för skor i den prisklassen. Man "lurar" knappast marknaden genom att köpa Myrqvist.
Citera
2016-05-31, 20:37
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaegarn1337
Det är som ett klinkande ljud när du går med lädersulor kontra gummi. Iaf om du t ex går på marmor. Det här ljudet som kommer ifrån när tjejer går med sina högskor, men det är kanske klacken som gör ljudet?

Ja det är mer klacken i så fall. Gummislitsula tar mao inte bort det, om man nu upplever det som problem.

Citat:
Ursprungligen postat av Plimpton
Just hälen är väl där skon kommer att ge med sig minst. Mig veterligen använder Yanko plastkappa i hälen och den lär inte forma sig särkilt mycket efter din fot. Övriga delar av skon kommer att töja/forma sig en del men förvänta dig inga mirakel. Förmodligen är det så att just den lästen inte passar din fot särskilt väl.

Citat:
Ursprungligen postat av Irbe
Tack för svar.
Plastkappan kan definitivt vara den som spökar. Hur vet jag vilka märken som kör plast och vilka som inte gör det?

Som nämns ovan, Yanko kör inte plast utan salpa/leather board (läderslipdamm blandat med lim och sammanpressat). Enklaste sättet ta reda på vad som sitter i skorna är att fråga försäljaren, en duktig sådan har koll på det.

Citat:
Ursprungligen postat av Rustning
Någon som fått sina Myrqvist-skor från kickstartern? De verkade nästan lite väl billiga för lädersulade goodyearweltade skor, det vore intressant att se om kvaliteten håller måttet.

Jag har ett par, de är klart skapliga för de pengarna. Knappast mirakeldojjor, men prisvärda. Kommer recenseras på min blogg framöver.
Citera
2016-05-31, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlisterG
Ja det är mer klacken i så fall. Gummislitsula tar mao inte bort det, om man nu upplever det som problem.

Som nämns ovan, Yanko kör inte plast utan salpa/leather board (läderslipdamm blandat med lim och sammanpressat). Enklaste sättet ta reda på vad som sitter i skorna är att fråga försäljaren, en duktig sådan har koll på det.

Jag har ett par, de är klart skapliga för de pengarna. Knappast mirakeldojjor, men prisvärda. Kommer recenseras på min blogg framöver.
Man märkte när dom tunga grabbarna kom in och svarade @alister och @mrkeke
Citera
2016-06-01, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Keke
Vadå dig veterligen? Är det någon, någonsin som har påstått att Yanko har plastkappa?? Det är leatherboard i Yanko och inget annat.

Kan absolut inte vara plastkappan som spökar då det inte finns någon.

Lär väl hålla måttet för skor i den prisklassen. Man "lurar" knappast marknaden genom att köpa Myrqvist.

Oj! ber så hemskt mycket om ursäkt att jag råkade ha fel, o du store skogud...
Citera
2016-06-02, 17:24
Medlem
Eminent.Javissts avatar
Hej!

Fick precis hem mina Loake Aldwych i storlek 10 F och tyvärr var det lite för stora i den mån att hälen glappade. Är det bästa att helt enkelt skicka tillbaka dem och ta ett par i 9.5 eller skulle man kunna fixa problemet med en hälutfyllnad av nåt slag?
Senast redigerad av Eminent.Javisst 2016-06-02 kl. 17:38.
Citera
2016-06-02, 18:21
Medlem
Finns det något att göra mot hälsmärta när man har skor med plastkappa?
Citera
2016-06-05, 23:29
Medlem
Hallå!

Jag tänker köpa ett par kvalitetsskor inom en snar framtid, men vill förbereda mig inför användningen och själva vården då. Jag är 20 år gammal så det är mitt första par skor av bättre kvalitet. Tidigare har jag ägt ett par Clarks Chelseaboots som jag inte tycker hållit måttet. Knarrande efter ett par veckors användning och den själva elastiska sidan började gå sönder efter lite över ett halvt års användning.

Till saken är att jag skulle vilja veta var jag hittar prisvärda (läs bra och inte billiga) skoblock och skovårdsprodukter. Har försökt hitta på forumet, men gamla länkar, dyr frakt osv har irriterat lagom.

Vilka produkter behöver jag för ett par svarta boots, ett par bruna och ett par svarta Oxfords?

Jag gillar skor som har lite av ett "mönster" och undrar hur svårt det är att bibehålla ett sådant och också hur svårt det skulle vara att göra ett eget mönster.
T ex http://i105.photobucket.com/albums/m233/kvoigtiv/JLLuffield.jpg dessa skiftar i lite mörkt.

Edit: Kan det skilja sig mycket mellan skostorlekar eller kan jag be mina föräldrar köpa ett par Allen Edmonds medan de är i USA?
Senast redigerad av Cpt.Rolf 2016-06-05 kl. 23:44.
Citera
2016-06-07, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Rolf
Till saken är att jag skulle vilja veta var jag hittar prisvärda (läs bra och inte billiga) skoblock och skovårdsprodukter. Har försökt hitta på forumet, men gamla länkar, dyr frakt osv har irriterat lagom.
Skoblocken är enligt mig en förhållandevis liten del av totalkostnaden. Skorna håller 5-20 år beroende på kvalitet och hur du använder och sköter dem. Blocken håller livet ut. Sett ur det perspektivet spelar det inte så jättestor roll. Personligen kör jag med Hammargruppens helfotsblock.

Citat:
Edit: Kan det skilja sig mycket mellan skostorlekar eller kan jag be mina föräldrar köpa ett par Allen Edmonds medan de är i USA?
Det kan skilja en del från märken till märken, men även från läst till läst från ett och samma märke. Kom även ihåg att amerikansk storlek skiljer sig från brittisk.
Citera
2016-06-07, 14:28
Medlem
ShogunAssasins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brogueman
Skoblocken är enligt mig en förhållandevis liten del av totalkostnaden. Skorna håller 5-20 år beroende på kvalitet och hur du använder och sköter dem. Blocken håller livet ut. Sett ur det perspektivet spelar det inte så jättestor roll. Personligen kör jag med Hammargruppens helfotsblock.

Det kan skilja en del från märken till märken, men även från läst till läst från ett och samma märke. Kom även ihåg att amerikansk storlek skiljer sig från brittisk.
Va? Bara 20? Jag är säker på att jag har sett någon skriva att kvalitetsskor håller 30 år om man tar hand om dem! Känner mig lurad.
Citera
2016-06-07, 14:43
Medlem
MrGallaghers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShogunAssasin
Va? Bara 20? Jag är säker på att jag har sett någon skriva att kvalitetsskor håller 30 år om man tar hand om dem! Känner mig lurad.
40 år om man kan tåla lite hål:

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2009/05/21/article-1186234-050B9654000005DC-621_468x702.jpg
Citera
2016-06-08, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShogunAssasin
Om du aldrig använder dem håller de hela livet.
Citera
2016-06-11, 02:38
Medlem
MrGallaghers avatar
Lägger upp lite blasfemi såhär mitt i natten. Kvalitetsskor och arbetsbyxor.

http://i.imgur.com/e9FYb8g.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in