2015-04-09, 07:32
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Du får ju se till det sammanhang där jag nämnde det. En utpräglad modesko som kommer att vara svårburen redan mot slutet av denna säsong. Där anser jag att det är lämplig prisklass att lägga sig. Sen har jag faktiskt köpt ett par skor från den där tillverkaren och menar att det är hög kvalitet i förhållande till priset.

De gör även randsydda skor, så en marknadsföringsbild av det slaget från den handlaren, som också säljer dessa, behöver inte ses som särskilt missvisade - det är normalt att visa upp snyggsidan! Då hamnar man över 3000 kr. Dessa har jag emellertid ingen erfarenhet av.

Jag förstår, och så klart bra om de är prisvärda.

Sen är knappast deras randsydda skor heller sydda för hand, och är en handrandsöm som bilden visar. Så även i det sammanhanget väldigt missvisande.
Citera
2015-04-09, 09:49
Medlem
Bartender1s avatar
Någon som skulle ge sina erfarenheter på Santoni? Köpte ett par loafers för inte sålänge sen men hittar inte bra information om dom på shoegazing eller styleforum.

Vad ligger priserna på? Är kvalitén på samma nivå som priset och någon som kan jämföra kvalitén av Santoni med något annat märke som jag känner till möjligtvis?
Citera
2015-04-09, 11:05
Medlem
suryoyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Keke
Har en bekant som gjorde en klackning där och var inte särskilt nöjd. Gårda Skomakeri/Celik Skomakeri pi focushuset verkar vara ganska hyfsat. Han har nyligen expanderat till större lokal, vilket borde ge sken av att han vet vad han gör. Han verkar ha ganska mycket kunder också. Han är nääästan alltid öppet också (Min lokala ica-butik ligger bredvid).

Har varit där också, inte hunnit lämna till honom på ett tag sedan han bytt lokal.
Handlar alla saphire skokrämer av honom, Larssons har jag handlat tidigare av också dessvärre har han en jävligt otrevlig attityd som gör att man längtar tillbaka till den gamla Larsson (den svenska killen) som var ödmjuk och trevlig...
Både Larsson och gårda skomakeri är mina landsmän
Citera
2015-04-12, 17:16
Medlem
bleus avatar
Del av samlingen.

Bakre raden fr. v. RM Williams Blaxland, Herring Gosforth II (Loake 1880), Laszlo Vass Old English II, Loake Aldwych
Nedre raden fr. v. Crockett & Jones Connaught, Carmina DMS, Gaziano & Girling Antibes, Carmina String Loafer
Citera
2015-04-12, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bleu
Del av samlingen.

Bakre raden fr. v. RM Williams Blaxland, Herring Gosforth II (Loake 1880), Laszlo Vass Old English II, Loake Aldwych
Nedre raden fr. v. Crockett & Jones Connaught, Carmina DMS, Gaziano & Girling Antibes, Carmina String Loafer
Snyggt! Har svårt att avgöra om GG Antibes är den mest geniala loafern på marknaden eller den mest annorlunda och konstiga. Hatkärlek typ.
Citera
2015-04-12, 19:01
Medlem
Papperskatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overkiller
Snyggt! Har svårt att avgöra om GG Antibes är den mest geniala loafern på marknaden eller den mest annorlunda och konstiga. Hatkärlek typ.
För att vara loafers så tycker jag att de är ovanligt snygga.
Citera
2015-04-13, 15:58
Medlem
Svarta skor, hur ofta använder ni detta? Bara på bröllop och dylikt?
Citera
2015-04-13, 16:30
Medlem
kebabsvarvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dustof
Svarta skor, hur ofta använder ni detta? Bara på bröllop och dylikt?
Kvällar och till grå byxor.
Citera
2015-04-13, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebabsvarv
Kvällar och till grå byxor.

Plain oxfords?

Funderar att komplettera med ett par från Meermin.

Då har jag följande setup:
Semi-brouge Carmina mellanbrun
Quarter-brouge Yanko ljusbrun
Plain Meermin svarta
Citera
2015-04-14, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vingummi
Nja, ovanligt bra skulle jag inte påstå. All eloge till Davidssons, men de andra två, nja. Har varit hos Bamå ett dussin gånger sedan jag flyttade hit och även om de har Loake så är utbudet väldigt tamt. De har en hel del modeller men bara en eller två storlekar i varje modell, vilket gör att jag lika gärna kan beställa på internet.

Agata Sax behöver vi inte ens prata om tycker jag. Gubben som jobbar där är nog Uppsalas motsvarighet till Grafford-gubben i Stockholm. Mycket snack om mycket saker han inte har någon aning om, och tyvärr samma visa som med Bamå även här.

Även om dessa tre affärer täcker upp i stort sett hela prissegmentet så är detta inte riktigt hela sanningen tyvärr.

Var in på Bamå och köpte mig ett par av dessa:
http://www.loake.se/blogg/2013/10/01/loake-1880-outlaw-polo-suede

Nu är jag inte någon expert på skor, men även jag märkte att dem inte var speciellt kunniga. Å andra sidan så försöker de inte skylta med kunskaper de inte har, så de hjälper till med vad dem kan och är sen ärliga med att inte kunna mer, vilket jag tyckte var skönt. Väldigt nöjd med skorna även om de blev ett par hundralappar dyrare än jag hoppats (3000kr).
Citera
2015-04-14, 16:58
Medlem
Mr.Kekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarkWings
Var in på Bamå och köpte mig ett par av dessa:
http://www.loake.se/blogg/2013/10/01/loake-1880-outlaw-polo-suede

Nu är jag inte någon expert på skor, men även jag märkte att dem inte var speciellt kunniga. Å andra sidan så försöker de inte skylta med kunskaper de inte har, så de hjälper till med vad dem kan och är sen ärliga med att inte kunna mer, vilket jag tyckte var skönt. Väldigt nöjd med skorna även om de blev ett par hundralappar dyrare än jag hoppats (3000kr).

Tråkigt när personal inte kan sin produkt, dock hedervärt att inte stå och hitta på.

Loake outlaw är grym, bra val!
Citera
2015-04-16, 08:08
Medlem
Sugen på loafers utan toffsar till ett överkomligt pris.

Är det Loake 1880 Whitehall som är enda alternativet? Köpa från CareOfCarl eller utomlands för bästa pris?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in