2014-04-18, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quaters
Är det någon som vet vilken färg dessa Meermin oxfords (dark brown) har i verkligheten? För att på bilden så verkar de inte vara särskilt mörk bruna medan en google sökning visar denna färg. Ber om ursäkt ifall detta besvarats tidigare.

Jag har inga bilder, men har sett dem i deras butik. Färgen ligger betydligt närmare bilden på hemsidan än en du googlade fram.
Citera
2014-04-18, 17:29
Medlem
Quaterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marten-
Jag har inga bilder, men har sett dem i deras butik. Färgen ligger betydligt närmare bilden på hemsidan än en du googlade fram.
Tack! Då vet jag. Men bara för att förtydliga, syftar du på de två första bilderna eller de två sista på Meermins hemsida (såg nämligen att de hade ytterligare bilder fast med en mörkare färg)?
Citera
2014-04-18, 21:59
Medlem
Kyle.McAvoys avatar
Någon som vet modell och/eller märke på den nedre av skorna i detta foto?

Tack på förhand!

http://media-cache-ak0.pinimg.com/736x/80/62/a8/8062a8032d7f8fa109298ea83e0b33a7.jpg
Citera
2014-04-18, 22:14
Medlem
ShogunAssasins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyle.McAvoy
Någon som vet modell och/eller märke på den nedre av skorna i detta foto?

Tack på förhand!

http://media-cache-ak0.pinimg.com/736x/80/62/a8/8062a8032d7f8fa109298ea83e0b33a7.jpg
Det kan vara ett par damskor (om inte kvinnan bär herrskor):
http://www.thesartorialist.com/photos/ok-while-were-at-it-i-love-this-jacket-too-paris/

Annars finns det ju hundratals skor i liknande utförande. Två skor som kanske skulle ligga dig i fatet är Loake Aldwych och Crockett and Jones Connaught (eller Hallam, lite längre och mer avsmalnande tåbox, dock svår att hitta i ljusare nyanser av brunt skulle jag tro).
Citera
2014-04-18, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quaters
Tack! Då vet jag. Men bara för att förtydliga, syftar du på de två första bilderna eller de två sista på Meermins hemsida (såg nämligen att de hade ytterligare bilder fast med en mörkare färg)?

De första, skulle jag säga. Men för att vara säker kanske du ska kolla på lite fler actionbilder av dem. Styleforumtråden kan vara ett alternativ.
Citera
2014-04-19, 00:13
Medlem
Kyle.McAvoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShogunAssasin
Det kan vara ett par damskor (om inte kvinnan bär herrskor):
http://www.thesartorialist.com/photos/ok-while-were-at-it-i-love-this-jacket-too-paris/

Annars finns det ju hundratals skor i liknande utförande. Två skor som kanske skulle ligga dig i fatet är Loake Aldwych och Crockett and Jones Connaught (eller Hallam, lite längre och mer avsmalnande tåbox, dock svår att hitta i ljusare nyanser av brunt skulle jag tro).

Haha där ser man! Tack för tipsen, Aldwychen såg ut att ha både den färg och form som jag är ute efter. Tack!
Citera
2014-04-19, 18:24
Medlem
Kort fråga, vad gör ni med era kängor innan ni ställer undan dem för sommaren? Går ni över med renovateur alt skokräm?
Citera
2014-04-19, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyColtrane
Kort fråga, vad gör ni med era kängor innan ni ställer undan dem för sommaren? Går ni över med renovateur alt skokräm?

Jag brukar ge dem ett lager reno och skokräm innan undanstoppning. Mina kängor får sin helrekond kring jul, vilket kan vara något som påverka hur förberedelserna till säsongsförvaringen sker.
Citera
2014-04-19, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strandraggar
Jag brukar ge dem ett lager reno och skokräm innan undanstoppning. Mina kängor får sin helrekond kring jul, vilket kan vara något som påverka hur förberedelserna till säsongsförvaringen sker.

Får ge dem en omgång reno då, tack för svaret
Citera
2014-04-20, 08:26
Medlem
Zebogevos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strandraggar

Vad är Reno?
Citera
2014-04-20, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebogevo
Vad är Reno?

Renovateur. Orkade inte skriva ut det (:.
Citera
2014-04-20, 21:21
Medlem
a-has avatar
Tänkte inhandla ett par brogues och står nu inför något av ett dilemma. Antingen blir det dessa från Carmina som jag tycker ser riktigt fina ut. Eller så blir det dessa från Herring som också ser fina ut, men kanske inte riktigt lika som de från Carmina.

Detta blir mitt första par kvalitetsskor och jag sitter på en någorlunda begränsad studentbudget. Är prisskillnaden motiverad ur kvalitetssynpunkt? Vilket par skulle ni råda mig att köpa?

E: Alternativ dessa från Herring också, som inte har gummisula men i övrigt verkar vara ganska lika det tidigare länkade paret. Hur ställer sig för övrigt juryn i frågan gällande gummisulors vara eller icke vara?
Senast redigerad av a-ha 2014-04-20 kl. 21:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in