Visste inte riktigt var jag skulle placera detta ämne så flytta gärna om det blir tokigt. Men så till min fundering. Flera av mina vänner som är medlemmar på Facebook har inställningen att de minsann inte vill dela med sig av något av sina liv på fejjan, de vill inte att alla ska kunna se. Men då jag frågar varför de är med så svarar de alltid att det är kul att se vad andra lägger upp. Men vad fan, om alla tänkte som de hade det ju inte funnits något att glo på/läsa! Tråknötter! Det kallas ju "sociala medier", inte "osociala medier"!!! Eftersom man så väl kan styra vilka personer som ser vad så fattar jag inte vad de vill dölja? Då är det bara att från början enbart godkänna människor man vill ska få ta del av ens liv, inte en massa randoms. Jaja, bara en liten tanke.
Senast redigerad av Morbidica 2013-03-20 kl. 09:11.
Vad menar du med aktiv då, är det aktivt att uppdatera sin status varannan minut med obetydligt skit, eller är det aktivt att prata med folk på chatten?
Sen ser jag inte poängen med att låta folk veta vad jag åt till frulle, hur min resa till jobbet var, hur min dag på jobbet var, hur min AW var, vart min AW var, hur min middag var, hur hemsk min bakfylla är.
Jag är med i Facebook...men skriver inte personliga saker där, är rädd om mitt privatliv. Men är med i många grupper, och där är jag mer aktiv, så mest därför jag är med.
Sedan tycker jag kanske att mitt liv inte är så intressant, händer inte så mycket om dagarna...men det är kul att kolla vad ens vänner håller på med.
Nej inte stup i kvarten, men någon liten bild då och då, någon status per vecka eller något som inger lite "liv".
Du borde citera den du svarar, det kan bli bökigt att hålla reda på det annars.
Sedan måste du även beakta att man faktiskt kan vara med på andra folks uppdateringar och bilder. Jag själv kanske inte lägger upp något, men när jag är med mina vänner och de tar en bild hamnar man oftast uppe på fejjan ändå, och de som vet vem jag är känner ju igen mig och det torde väl inge lite liv. Samma med folk som ska hålla på att checka in och tagga vart man än går, detta försöker jag dock undvika att vara med på.
Jag har ett facebookkonto men jag lägger i princip aldrig upp en statusrad, laddar upp en bild e.l. om det inte är absolut något jag vill dela med mig av. Men jag har mitt konto för att hålla kontakt med vänner som jag inte har möjlighet att träffa så ofta och för att facebook även har andra funktioner så som grupper där man kan diskutera saker och ting.
Jag skaffade fb en gång för att ta kontakt med en tjej som gick i samma klass som mig. Jag hade en känsla att hon kunde vara singel. När hon inte svarade blev jag så ledsen att jag inte har lust att gå in där längre. Samtidig som jag gick med dök det upp många tjejer som addade mig men de var redan upptagna.