2013-03-19, 16:26
Medlem
Hejsan. Skall börja träna Weightpulling med min Amstaff. Han är 1 år och 3 månader.
Skall mest träna själv, har beställt en sele från hardcore harness. Har läst runt som tusan, och försökt hitta hur man börjar och så. Men behöver lite mer konkret fakta. Så som , hur man börjar, hur många KG man skall börja med, och hur långt man skall gå. Vad han kan dra, osv osv Allt ni har o säga är till hjälp. Tack på förhand!
Citera
2013-03-19, 16:32
Medlem
ikaros2008s avatar
Det är bara white trash som håller på med weightpulling. För övrigt är det bara white trash som har amstaff.
Citera
2013-03-20, 08:45
Medlem
http://www.pulldoggies.com/101.htm

på engelska då, men rätt bra läsning
Hade också planer på att börja det med min amstaff / ambull korsning

Ikaros2008, dö.
Citera
2013-03-20, 09:48
Medlem
Boggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RageExtreme
Hejsan. Skall börja träna Weightpulling med min Amstaff. Han är 1 år och 3 månader.
Skall mest träna själv, har beställt en sele från hardcore harness. Har läst runt som tusan, och försökt hitta hur man börjar och så. Men behöver lite mer konkret fakta. Så som , hur man börjar, hur många KG man skall börja med, och hur långt man skall gå. Vad han kan dra, osv osv Allt ni har o säga är till hjälp. Tack på förhand!

Varför köra själv? Vilken stad är du bosatt i? Är själv medlem i SWBA ( http://www.swba.net ) och både tränar och tävlar. Då du säger att du ska träna weightpulling så menar du att du ska köra DW (Drag Weight)? Alltså en träningsform då du släpar kätting...

Citat:
Ursprungligen postat av Batta
http://www.pulldoggies.com/101.htm

på engelska då, men rätt bra läsning
Hade också planer på att börja det med min amstaff / ambull korsning

Ikaros2008, dö.

Bosatt var? Vi har många aktiva grupper i många städer i Sverige, dock är den nordligaste i Gävle. Men vet att det finns intresse att starta upp i t.ex. Sundsvall. Har även funnits grupper i Boden och Skellefteå.

Citat:
Ursprungligen postat av ikaros2008
Det är bara white trash som håller på med weightpulling. För övrigt är det bara white trash som har amstaff.

Vad sysslar såna som inte är WT med då? Vanliga promenader bara? Vad har icke-WT för hundraser?
Senast redigerad av Bogga 2013-03-20 kl. 09:51.
Citera
2013-03-20, 11:01
Medlem
jag är bosatt alldeles utanför Falun, så gävle ligger bara ca 10 mil bort.
och hade mest tänkt syssla med det som hobby och träning för hunden mest, inte så seriöst att åka iväg på tävlingar osv, men helt klart intresserad av att åka kika på träning iallafall!
Citera
2013-03-20, 15:17
Medlem
Boggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batta
jag är bosatt alldeles utanför Falun, så gävle ligger bara ca 10 mil bort.
och hade mest tänkt syssla med det som hobby och träning för hunden mest, inte så seriöst att åka iväg på tävlingar osv, men helt klart intresserad av att åka kika på träning iallafall!

Skriv PM till mig eller kolla upp kontaktuppgifterna via www.swba.net isf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in