2005-05-21, 12:26
Citat:
Ursprungligen postat av yendor
Det är ju bara det att ägare brukar vänta till efter högsäsongen är över innan dom övergår tändstickor. Högsäsongen tillåter dessutom mer fuffens vilket kan kamofleras i samband med branden.
Jag håller fast vid att det känns totalt fel att investera i stället för att veckor innan högsäsongen få kalla fötter och tutta eld på stället. Så vitt jag förstår saken så täcker försäkringen investeringar ganska dåligt.
Jag håller fast vid att det känns totalt fel att investera i stället för att veckor innan högsäsongen få kalla fötter och tutta eld på stället. Så vitt jag förstår saken så täcker försäkringen investeringar ganska dåligt.
Jo så långt håller jag med. Speciellt med tanke på CH's sommardiscon, omåttligt populära. Själv tippar jag på min teori om avvisad kroggäst som bestämt sig för att hämnas. Alternativt någon som inte drar jämnt med bakgrundsfigurerna (ägarbolaget etc).
Citat:
Etage, BCK, 39 grader eller vad dom nu heter har väl alltid varit ett ställe med problem. Jag minns att dom förlorade utskänkningstillståndet någonstans i trakterna av 98 vilket är rena dödsstöten för ett sådant ställe.
Nja faktiskt inte. Dom som driver Nivå nu gör det t.ex utomordentligt bra. Vill minnas att det var '02 ägarbyte skedde senast. BCK's frontfigurer var luffare uti fingerspetsarna. Och sannerligen är det en dödsstöt för en nattklubb att förlora sitt utskänkningstillstånd - dock lätt hänt när man som dom gentlemännen debiterade kundernas kort 5x aktuellt belopp osv.
En rolig anekdot: En figurerna bakom BCK anklagade en god vän till mig för stöld där (han hade inte gjort ett skit) och det trissades upp ordentligt. Började ringa hem till min väns mamma och hota, kräva in cash osv. Det här var i samma veva som det började strula för dem, och när dom sedermera försökte låna ett par mille från FSB råkade killens farsa vara ett av de högsta hönsen på banken. Gick inte bra alls att låna några pengar..
Citat:
Amusement center är helt ok, lite dyrt bara. Knalla vidare till nya Interpool istället (gamla 'Biljarden')
Tycker fortfarande bäst om Herefords mat, McGills öl samt Amusementcenter för bakfyllan.