2005-05-21, 12:26
Medlem
Hitmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yendor
Det är ju bara det att ägare brukar vänta till efter högsäsongen är över innan dom övergår tändstickor. Högsäsongen tillåter dessutom mer fuffens vilket kan kamofleras i samband med branden.
Jag håller fast vid att det känns totalt fel att investera i stället för att veckor innan högsäsongen få kalla fötter och tutta eld på stället. Så vitt jag förstår saken så täcker försäkringen investeringar ganska dåligt.

Jo så långt håller jag med. Speciellt med tanke på CH's sommardiscon, omåttligt populära. Själv tippar jag på min teori om avvisad kroggäst som bestämt sig för att hämnas. Alternativt någon som inte drar jämnt med bakgrundsfigurerna (ägarbolaget etc).

Citat:
Etage, BCK, 39 grader eller vad dom nu heter har väl alltid varit ett ställe med problem. Jag minns att dom förlorade utskänkningstillståndet någonstans i trakterna av 98 vilket är rena dödsstöten för ett sådant ställe.

Nja faktiskt inte. Dom som driver Nivå nu gör det t.ex utomordentligt bra. Vill minnas att det var '02 ägarbyte skedde senast. BCK's frontfigurer var luffare uti fingerspetsarna. Och sannerligen är det en dödsstöt för en nattklubb att förlora sitt utskänkningstillstånd - dock lätt hänt när man som dom gentlemännen debiterade kundernas kort 5x aktuellt belopp osv.

En rolig anekdot: En figurerna bakom BCK anklagade en god vän till mig för stöld där (han hade inte gjort ett skit) och det trissades upp ordentligt. Började ringa hem till min väns mamma och hota, kräva in cash osv. Det här var i samma veva som det började strula för dem, och när dom sedermera försökte låna ett par mille från FSB råkade killens farsa vara ett av de högsta hönsen på banken. Gick inte bra alls att låna några pengar..

Citat:
Tycker fortfarande bäst om Herefords mat, McGills öl samt Amusementcenter för bakfyllan.
Amusement center är helt ok, lite dyrt bara. Knalla vidare till nya Interpool istället (gamla 'Biljarden')
Citera
2005-05-21, 16:16
Medlem
yendors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudeheaven
"Tycker fortfarande bäst om Herefords mat, McGills öl samt Amusementcenter för bakfyllan."

Länge sedan du var i Gävle? Hereford heter Chers sedan ett antal år tillbaka (fortfarande OK käk) och Amusementcenter finns inte kvar (tror jag).

Flyttade runt 2000 och så jag har inte haft vägarna förbi annat än Brynäs på ett par år. Amusementcenter får inte slå igen. Mackorna där är ju underbara.

Citat:
Ursprungligen postat av Hitman
Jo så långt håller jag med. Speciellt med tanke på CH's sommardiscon, omåttligt populära. Själv tippar jag på min teori om avvisad kroggäst som bestämt sig för att hämnas. Alternativt någon som inte drar jämnt med bakgrundsfigurerna (ägarbolaget etc).

Det är svårt att tro att ägaren skulle bränna ner CH när han precis investerat drygt en miljon i stället som han inte kommer få tillbaka av försäkringsbolaget.

Vi får se hur det utvecklar sig.
Citera
2005-05-22, 22:05
Medlem
Kuyichis avatar
Kan väl vara vilken Gävlebo som helst som har tröttnat på det ständigt strandade kryssningsfartyget. Hur man kan envisas med att låta en nattklubb se ut precis som en sunkig finlandsfärja övergår mitt förstånd.

Alltid trist med bränder hur som helst även om det gladde mig mer än lite att se att Restaurang Skeppet också råkade illa ut. Ägarna till det stället får mig att vilja kräkas för att inte tala om maten och priserna.

Någon nämnde Interpool, utmärkt ställe om man tvunget måste besöka Gävle.
Citera
2005-05-23, 00:02
Medlem
ja, va ska man säga? Naturligtvis är det synd om personal och ägare, men själva krogen CH lämnar mig väldigt kall. De gånger jag varit där så har jag fått känslan av stureplans-wannabees.

Några rekomendationer:
Bästa ute-stället- Heartbreak Hotel med Sveriges trevligaste barpersonal.
Bästa dagen efter stället- Tennstopet med Gävles bästa hamburgare
Bästa ut och äta- Österns pärla
Bästa fyllemat efter krogen-MAX på Söder.
Citera
2005-05-23, 12:27
Medlem
Hitmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av axet
ja, va ska man säga? Naturligtvis är det synd om personal och ägare, men själva krogen CH lämnar mig väldigt kall. De gånger jag varit där så har jag fått känslan av stureplans-wannabees.

Några rekomendationer:
Bästa ute-stället- Heartbreak Hotel med Sveriges trevligaste barpersonal.
Bästa dagen efter stället- Tennstopet med Gävles bästa hamburgare
Bästa ut och äta- Österns pärla
Bästa fyllemat efter krogen-MAX på Söder.

Snarare hockeykillar som alla gått till frisören med ett tre år gammalt foto på Beckham och sagt "Sådär vill jag också se ut". Hur som helst håller jag med dig om din lista, även om varken Heartbreak eller något annat ställe klår CH's sommardiscon - turligt nog slår dom ju upp portarna i annan lokal.
Citera
2005-05-24, 02:27
Medlem
HGs avatar
Vem fan bryr sig om Gävle. Vilken jävla öken det verkar vara i den staden (om det nu kan kallas stad) Ett hotell brinner och sen verkar allt ligga öde i ökenhålan
Citera
2005-05-24, 08:35
Medlem
yendors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Vem fan bryr sig om Gävle. Vilken jävla öken det verkar vara i den staden (om det nu kan kallas stad) Ett hotell brinner och sen verkar allt ligga öde i ökenhålan

Vilket visar vilken globetrotter du är.

Att så pass många här har full koll på Gävle säger en hel del om staden. Ett riktig trist ställe därremot är Hallsberg.

Vilken stad är du egentligen ifrån då?
Citera
2009-08-13, 15:40
Medlem
MrSandmans avatar
Jag hittade en gammal tråd om det här, men jag tror inte att den ligger i rätt forumdel. Nåväl...

Nu verkar det som att det har hänt lite saker här:

http://www.polisen.se/Gavleborg/Aktu...rov-mordbrand/

http://gd.se/nyheter/gavle/1.1270623

Polisen är förtegen. Men någon på FB-I, Flashback Intelligence, har kanske någon info? Var det någon med koppling till krogbranschen? CH svalde rätt mycket folk, så någon har säkert tjänat omsättning sen det försvann.
Citera
2009-08-13, 18:15
Medlem
-jOE!s avatar
>> Från Skvaller till Veckans brott. /mod
Citera
2009-08-13, 18:24
Medlem
MrSandmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackAdolf
Word på det, Gävle är Sveriges absolut sämsta stad

Då vet vi. Har du något att tillföra själva frågeställningen?
Citera
2009-08-15, 10:47
Medlem
qwerty1339s avatar
Vem är den gripne 29-åringen (CH-branden i Gävle)

Ja vem är han.
Verkar vara någon som är halvkänd i krogbranchen i alla fall.
http://arbetarbladet.se/nyheter/gavle/1.1274550
Citera
2009-08-17, 21:05
Medlem
Choosans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty1339
Ja vem är han.
Verkar vara någon som är halvkänd i krogbranchen i alla fall.
http://arbetarbladet.se/nyheter/gavle/1.1274550
Polisen enligt Arbetarbladet: "Om mannen har några kopplingar till krogbranschen eller inte, kan han inte kommentera"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in