2013-03-19, 01:15
Medlem
Fragesattarens avatar
Hej alla! Det är så att jag har 2 kanariefåglar. 1 hane och 1 hona..
För ett bra tag sen började hanen mata honan och då började hackningstiden, har då köpt 1 fågelbo och honan byggde upp det! Några dagar senare la hon 1 ägg! Nästa dag la hon 1 annan och igår skulle hon ha lagt det tredje ägget men det har hon inte gjort!
Några timmar senare såg hon inte ut att må bra... och hon stog i 1 hörna av buren men hon satt inte på äggen! Hon såg väldigt trött ut och försökte hela tiden sova! Hanen blev lite orolig och försökte få henne att sätta sig på äggen men han misslyckades. Istället var det han som satte sig på äggen några minuter!

Sedan några dagar tillbaka skät hon 3 gånger så mycket än honom. Trodde att det var normalt
Det var igår (några timmar innan) när jag upptäckte att det är faktist diarrea!!

Det första saken ni undrar direkt är: Vad äter de för nåt?
Jo, jag matar de med vanliga frön som kanariefåglar äter, MEN de äter mycket grnt också (mest broccoli och isbergsallad då det är deras favoritmat) Brukar också ge de äpplen samt jag provade med flera frukt/grönt men ibroccoli och sallad är deras favoriträtter!

Broccoli och grönt fick de varje dag. Är det för mycket?? Jag har faktist börjat fundera på det och jag gav inga fler grönt till de igår... Hoppas det hjälper att ge fan i att ge grönt till de ett bra tag!

Vad tycker ni jag ska göra?

OBS: Jag är amatör! Jag har bara ägt några hundar och katter under 90 talet. Sedan dess har jag aldrig haft några fler husdjur pga jag ikke var intresserad. Köpte mina fina kanariefåglar i slutet av förra året! Båda är 1 år gamla (ungerfär)
Citera
2013-03-19, 07:06
Medlem
Myrtens avatar
Jag tycker du ska försöka få tag på nån som kan. det finns telenr till folk som borde vara kunniga på kararieklubbens hemsida. Ring!
http://hem.passagen.se/kanarieklubben/
Gå in på länken till styrelsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in