Citat:
Ursprungligen postat av
nicken89
På vilket sätt anser du att det blev bättre när du fick din diagnos? Var det lättare att få rätt medicin, eller var mer en psykisk känsla att "nu vet jag vad som är fel, gud va skönt."?
Som jag har nämnt en del är jag kritisk till medicinen som används idag inom psykiatrin, men jag ställer personers välmående i första rum och ifall du mår bättre pga medicinen blir jag väldigt glad.
Varför slutade du med dina mediciner senaste gången?
En kombination. Dels styrde medicineringen in på rätt spår, även om det inte blev perfekt på en gång. Dels var det skönt att få en diagnos som jag kunde tänka med, som passade in på mitt förflutna och gav mig idéer hur jag kunde förbättra min situation.
Innan den diagnosen slutade jag också med medicinerna flera gånger eftersom jag märkte att jag fick en kul kick då, fattade inte att det var en hypomani som bara ledde till en ny depp. Sista gången var ett par år efter diagnosen, då var det mer en sorts protest, skulle bevisa för mig och alla att jag inte var sjuk och kunde klara mig på viljestyrka. Det blev polishämtning och 2 månader LPT. Inget jag längtar efter att göra om.