2017-12-28, 11:53
Medlem
Mekaniska-Gnomers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyigbg
Vilken är bästa bjj klubben i gbg då?

Nu har inte jag koll på alla klubbar i Göteborg men Valhalla Jiu Jitsu har Jonathan Thomas som coach. Var på ett seminarium med honom förut och han är verkligen fenomenal och extremt tydlig i sin pedagogik.
Citera
2017-12-29, 01:05
Medlem
Citat:
Vilken är bästa bjj klubben i gbg då?

Valhalla ligger nog rætt bra till i gbg inom grappling, se resultat från SW SM.
Dom satsar væll mycket mycket hårader en dom andra klubbarna också (2 fulltids anstællda trænare) det ær nog svårt att matcha de.

Sen har du ju Mikael Knutsson och Max Hederstrøm från Gladius som vann dom 2 tyngsta klasserna i både SW och BJJpå SM i år
Citera
2017-12-29, 01:13
Medlem
Hur är gbgmma?
Citera
2017-12-29, 01:20
Medlem
Citat:
Hur är gbgmma?

Aldrig varit dær och trænat, men dom har ju ett par riktigt vassa utøvare.

Samtliga klubbar i gbg ær ju bra (gladius,valhalla,gbgmm,yamasaki conde etc....) tror inte du blir besviken på någon.

Men om du tittar på nivån på antal aktivt trænande och antal træningar per vecka så ær nog valhalla en klass før sig.
Citera
2017-12-29, 11:32
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexex
Fast frågan var inte ifall judo är bättre än bjj utan vad som är bäst av brottning eller judo för mma.
Mitt svar är att judo är bättre på marken och brottning på nedtagningar, vad fan tjafsar du om?

Hur är det med läsförståelsen?

Jag besvarade precis frågan med min synpunkt om de olika stilarnas effektivitet i mma, där jag anser att brottningstekniker underskattas(särskilt i Sverige).
Citera
2017-12-30, 16:00
Medlem
Mycket negativ energi i denna tråden nu. Gör upp på mattan istället
Citera
2017-12-30, 19:57
Medlem
Sven-Dufva1s avatar
Har ni några mål med grapplingen år 2018? För min del är det främsta målet att få mitt lila bälte samt att tävla åtminstone en gång.
Citera
2017-12-30, 20:49
Medlem
l00zekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Dufva1
Har ni några mål med grapplingen år 2018? För min del är det främsta målet att få mitt lila bälte samt att tävla åtminstone en gång.
Nej har inte formulerat något mål annat än att träna kontinuerligt 2ggr i veckan och fortsätta att utvecklas. Jag vill bli bättre så escapes från underläge sidecontrol samt få ett tightare game. En tävling och ett lilabälte vore trevligt men en bältesgradering känns lite utanför min kontroll.
Citera
2017-12-30, 21:22
Medlem
Citat:

Jag är så färsk så för mig är målet bara att lära så mycket som möjligt, men ett första streck på det vita bältet hade varit väldigt kul om jag lyckas förtjäna.
Citera
2017-12-30, 21:51
Medlem
Sven-Dufva1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av l00zekk
Nej har inte formulerat något mål annat än att träna kontinuerligt 2ggr i veckan och fortsätta att utvecklas. Jag vill bli bättre så escapes från underläge sidecontrol samt få ett tightare game. En tävling och ett lilabälte vore trevligt men en bältesgradering känns lite utanför min kontroll.

Citat:
Ursprungligen postat av Planner
Jag är så färsk så för mig är målet bara att lära så mycket som möjligt, men ett första streck på det vita bältet hade varit väldigt kul om jag lyckas förtjäna.
Låter bra! Själv började jag träna år 2010 så det börjar bli dags för ny bältesfärg
Citera
2017-12-30, 22:32
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:

Tävla, Tävla och Tävla.

Siktar på ungefär 10 tävlingar nästa år. Inkluderat några amatör-matcher i mma.
Citera
2017-12-31, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottargalning
Tävla, Tävla och Tävla.

Siktar på ungefär 10 tävlingar nästa år. Inkluderat några amatör-matcher i mma.

De va ambitiöst! mycket Nogi och Ju jutsu också ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in